۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۷

معاون نخست وزیر اسپانیا: از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد

معاون نخست وزیر اسپانیا: از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد

معاون نخست وزیر اسپانیا پس از آنکه مادرید، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت، در بیانیه‌ای ویدئویی از فلسطین حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، یولاندا دیاز، معاون دوم نخست وزیر اسپانیا پس از آنکه مادرید کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت، در ویدئویی حمایت تمام‌قد خود را از فلسطین اعلام کرد.

دیاز در این ویدئو با تکرار شعار نمادین فلسطینیان گفت: از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد.

پدرو سانچر، نخست وزیر اسپانیا نیز پس از به رسمیت شناختن فلسطین تاکید کرد: کشورهای دیگر اروپایی نیز از اسپانیا تبعیت خواهند کرد. هرچه تعداد ما بیشتر شود، آتش‌بس زودتر محقق خواهد شد. ما تسلیم نخواهیم شد.

رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته در واکنش به تصمیم اسپانیا، نروژ و ایرلند مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین، به سفرای تل‌آویو در این سه کشور دستور داد به اراضی اشغالی بازگردند.

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش گفت: تصمیم امروز یک پیام به فلسطینان و تمام جهان مخابره می‌کند؛ تروریسم بی‌پاسخ نمی‌ماند. این کشورها تصمیم گرفتند که (پس از بزرگ‌ترین حمله حماس در هفتم اکتبر) با به رسمیت شناختن کشور فلسطین، به حماس پاداش بدهند.

اظهارات و ادعای کاتس در حالی است که رژیم صهیونیستی به تلافی عملیات طوفان‌الاقصی حماس علیه صهیونیست‌ها، از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) نوار غزه را هدف حملات وحشیانه بی‌وقفه قرار داده است به طوری که از ابتدای جنگ غزه تاکنون حدود ۳۶ هزار فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند.

دیوان بین‌المللی دادگستری با شکایت آفریقای جنوبی پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی گشوده است. همچنین دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) نیز در حال بررسی درخواست دادستان عالی این دیوان مبنی بر صدور قرار بازداشت برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

کد خبر 6117291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • GB ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      2 0
      پاداش هم دارد ،تو دهنی زدن به گفتاری چون مسقاطیل پاداش دارد ،کشورهای اروپایی میدانند که اگر جلوی این کفتار نیستند اونها را پاره خواهد کرد ،نشانه های آن را هم دیده آمد که چطور با کشورهای اروپایی دستوری و از بالا به پایین نگاه میکند این مسقاطیل ،وای به روزی که ....