۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴

سرپرست دانشگاه گیلان:

«آیت الله رییسی» در دوران خدمت نمادی از مدیریت جهادی بود

«آیت الله رییسی» در دوران خدمت نمادی از مدیریت جهادی بود

رشت- سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه روش «شهید جمهور» در امور اجرایی کشور مدل حکیمانه بود، گفت: «آیت الله رییسی» در دوران خدمت نمادی از مدیریت جهادی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دوستار با تسلیت شهادت خادم الرضا شهید آیت الله رئیسی و یاران عزیزشان که در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل شدند و با گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: واژه‌هایی چون «خادم الرضا»، «خادم جمهور»، «شهید خدمت»، «مرد میدان» و.. در ادبیات مردم وجود دارد که این واژه‌ها به صورت خودجوش بر زبان مردم جاری است که نشان دهنده برداشت عموم مردم از خدمت‌های شهید دکتر رئیسی و نیز بیان کننده این است که در طول سال‌های بعد از انقلاب، آیت الله رئیسی سرمایه اجتماعی بزرگی برای جامعه اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی در طول خدمت خود چند کار را محور قرار داده بود، بیان کرد: در امور اجرایی اگر بن مایه فکری به سمت حقیقت‌ها و آرمان‌ها باشد و نگاه عملیاتی به سمت واقعیات باشد، روشی است بنام مدل حکمیانه؛ همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) در موضوعات مختلف تصمیماتی که می‌گرفتند همراه با پیش بینی در آینده بود. در عصر امروز آیت الله رئیسی هم مدل حکیمانه را دنبال می‌کرد به طوری که بن مایه فکری ایشان مبتنی بر آرمان‌های اصیل اسلام، پشتوانه فکری ایشان ارزش‌های دینی و مکتب اسلام، با الگو از مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره) واقعیت‌های روزمره جامعه را رصد می‌کرد و با مردم هم نوا بود در واقع ایشان با توجه به مردم داری، سلیم النفسی، آرمان گرا بودن، مبارزه با فساد و همچنین نداشتن شب و روز در عرصه خدمت، نمادی از مدیریت جهادی بود.

تبلیغات رسانه‌های معاند برای ما اهمیتی ندارد

سرپرست دانشگاه گیلان با بیان اینکه آیت الله رئیسی از آگاهی زیادی نسبت به مسائل اقتصادی برخوردار بود، افزود: ایشان اعتقاد داشت باید اقتصاد به صورت واقعی اداره شود نه به صورت مصنوعی و این موضوع باید در سفره مردم اثرگذار باشد. آیت الله رئیسی معتقد بود بگذارید من هزینه شوم اما اقتصاد به ریل واقعی و درست خود برگردد. همانگونه که در سال گذشته شاهد کاهش تورم بودیم، امسال هم برنامه‌هایی برای برنامه ریزی اقتصادی وجود داشت.

دوستار با اشاره به حل مسائل مختلف در حوزه بین الملل با درایت و تدابیر ایشان، تصریح کرد: ایشان در حوزه بین الملل برخی مسائل و مشکلاتی که سال‌های گذشته کشور را با چالش‌هایی روبرو کرده بود مانند معاهده‌های بین‌المللی شانگهای، بریکس و روابطی که با کشورهای همسایه داشتیم، توانست با درایت خود، حل و فصل کند. مدیریت ایشان در زمینه‌های مختلف الگو بود و به همین دلیل سطح انتظارات مردم و جامعه از ریاست جمهوری بالاست.

وی در واکنش به ویژگی‌های شهید رئیسی با توجه به حجم زیادی از شور و شعور حماسی مردم در بدرقه ایشان گفت: تبلیغات رسانه‌های معاند برای ما اهمیتی ندارد، آنچه مهم است واقعیت میدان است و آن چیزی که مردم در خیابان‌ها به نمایش گذاشته‌اند گرانبهاست.

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به حضور گسترده مردم در بدرقه ایشان تصریح کرد: این حضور مردم نشانده این است که آیت الله رئیسی توانستند به درستی با مردم پیوند عاطفی برقرار کنند. این پیوند ناشی از باورهایی است که در وجود ایشان وجود داشت. این باورها، خداباوری و قیامت باوری است که تاکیداتی در نحوه مراودات با مردم را ایجاد کرد.

دوستار با اشاره به اینکه در مکتب اسلام قدرت یعنی عرصه خدمت گذاری فراهم شده است تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمود به من خدمتگزار بگویید بهتر از این است که رهبر بگویید؛ یعنی ایشان جایگاه رهبری و یا ریاست جمهوری را عرصه و فرصتی برای خدمت گذاری می‌دانستند؛ همانگونه که آیت الله رئیسی زمان را مغتنم می‌شمرد و در تمام ایام خدمت می‌کرد و در تمام زمان‌ها در میدان بود و واقعیات را می‌دید، از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

پذیرای نامزدها و بیان دیدگاه‌های آنها در دانشگاه گیلان هستیم

سرپرست دانشگاه گیلان با بیان اینکه ایشان معتقد بود بر مسند قدرت بودن به این معنی نیست که با مردم فاصله بگیرد گفت: شهید آیت الله رئیسی به درستی گره گشا بود به طوری که در سفرهای خود در کنار مردم می‌نشست و با همه مردم صحبت می‌کرد و در همه حال خود را خدمتگزار مردم می‌دانست این پیوند معنوی و عاطفی بین ایشان و مردم موضوعی است که از سوی رسانه‌های معاند غیرقابل درک است در واقع آنها نمی‌توانند این حضور پرشور مردم را که نشان دهنده قدرشناسی از زحمات و خدمات ارزنده آیت الله رئیسی است را درک کنند.

دوستار ضمن یادآوری یاد و خاطره شهید رجایی، شهید باهنر، شهید مطهری، شهید بهشتی، حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای انقلاب، با بیان اینکه آنان خدمتگزارانی بودند که جایگزینی نداشتند، افزود: امروز ما شهید آیت الله ابراهیم رئیسی را از دست داده‌ایم کسی که مردم بسیار به ایشان علاقمند بودند. اگرچه هرکدام از این شهدا، همچون گلی هستند که عطر دل انگیز خود را دارند اما مکتب اسلام ظرفیت‌هایی دارد که امثال این شهدا را تربیت می‌کند. انشاالله در انتخابات آتی هم با حضور گسترده مردم، سرمایه آتی کشور پدید می‌آید.

سرپرست دانشگاه گیلان در ارتباط با واقعه سیاسی که در هشتم تیرماه سال جاری در پیش است، گفت: با توجه به اینکه همه انتخابات‌ها در موقعیت‌های زمانی مختلفی که کشور در آن قرار داشت دارای اهمیت است این انتخابات هم به لحاظ ایجاد انتظارات زیاد در جامعه، اهمیت بسیار زیادی دارد. در موضوع انتخابات سه رکن نقش ایفا می‌کنند، ساختار اجرایی کشور که تاکنون شکل گرفته و وظیفه برگزاری و اعلام نتیجه انتخابات را برعهده دارند. رکن دیگر نامزدهای انتخاباتی و احزاب هستند و رکن مهم‌تر مردم هستند که با حضور در صندوق‌های رأی می‌توانند علاوه بر نقش تعیین کننده در سرنوشت کشور، منجر به شادی روح شهید آیت الله رئیسی شوند.

دوستار در پایان صحبت‌های خود نیز با بیان اینکه انتخابات فرصت دیگری است تا انتظارات مردم برآورده شود گفت: امید است وحدت و انسجام مردمی که در سایه شهادت آیت الله رئیسی شاهد بودیم بار دیگر از طریق حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی، تبلور پیدا کند و با توجه به اینکه دانشگاه‌ها نقش تبیین گری دارند پذیرای نامزدها و بیان دیدگاه‌های آنها در دانشگاه هستیم و امیدواریم شاخص‌های انتخاب بر مبنای خودباوری و امیدآفرینی باشد.

کد خبر 6117321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha