۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۷

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان:

۲۰ میلیون دلار فرآورده دامی از اصفهان به کشورهای اوراسیا صادر شد

۲۰ میلیون دلار فرآورده دامی از اصفهان به کشورهای اوراسیا صادر شد

اصفهان- مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: بیش از ۲۰ میلیون دلار فرآورده دامی طی دو ماه اخیر از استان به کشورهای اوراسیا صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا موسوی میزان شیر تولیدی روزانه در استان اصفهان را نزدیک به ۶ هزار تُن شیر اعلام و اظهار کرد: نزدیک به ۲ هزار تن از این شیر در ۱۰ گاوداری تراز اول استان شکل گرفته و گواهی تأیید صادرات برای تولید فرآورده‌های لبنی انجام شده است و امروز بیش از ۱۵ استان از این شیر با کیفیت برای اهداف مختلف تولید فراورده‌های لبنی در مجموعه خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ۲ ماه گذشته بیش از ۲ هزار تن فرآورده لبنی به ارزش چهار میلیون و ۱۸۹ هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است، افزود: این صادرات از تنوع مناسبی برخوردار است و به بیش از ۱۰ نوع فرآورده لبنی مجوز صادرات از استان اصفهان را دادیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان همچنین ارزش صادرات انواع فرآورده‌های دامی در ۲ ماه اخیر از استان اصفهان را بیش از ۲۰ میلیون دلار برشمرد و گفت: چهار میلیون و ۱۸۹ هزار دلار مربوط به فرآورده‌های لبنی بوده و محور اصلی صادرات محصولات لبنی ما کشورهای اوراسیا است که ممیزی‌های صادرات به اوراسیا بسیار سختگیرانه است به گونه‌ای که امروز فرآورده‌های لبنی خود را با بیش از ۱۳۰ پارامتر آزمایش انجام می‌دهیم و تراز کیفیت خود را تبدیل به یک فرهنگ در جامعه دامداری می‌کنیم و هیچ شیری بدون انجام آزمایش‌های لازم مجوز صادرات نخواهد گرفت.

موسوی با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان یک استان پیشرو، برتر و مبتکر در صنایع دام و طیور کشور، ۱۰ درصد از صنعت دام و طیور کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: از ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تن فرآورده‌های دامی، ۱۹۰۰ هزار تن از این فرآورده را شیر خام و شیر به خود اختصاص داده است که در استان اصفهان به صورت سالانه در حال تولید است.

مدیر کل دامپزشکی اصفهان، وظیفه سازمان دامپزشکی کشور و وزارت جهاد کشاورزی را تأمین امنیت غذایی و ایمنی غذایی دانست و یادآور شد: در این راستا به‌عهده دارند به همین دلیل از شروع تولید و یا قبل از تولید تا مصرف و صادرات در کنار تولیدکننده، مأموریت امنیت غذایی، تولید فراورده‌های دامی با کیفیت و سالم را به عهده داریم.

وی با اشاره به همراهی شبانه‌روزی با تولیدکنندگان استان برای انجام مأموریت‌های بهداشتی، غذایی و سلامتی گفت: سال گذشته در دامداری‌های استان بیش از ۱۷ میلیون دوز واکسن بیماری‌های مختلف را به دام تزریق کردیم که از انتقال بیماری به جمعیت دامی و انسان جلوگیری کنیم.

کد خبر 6117463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha