۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵

امام جمعه آرادان:

«اخلاق‌مداری» و «ساده‌زیستی» ویژگی مهم شهید رییسی بود

«اخلاق‌مداری» و «ساده‌زیستی» ویژگی مهم شهید رییسی بود

آرادان- امام جمعه آرادان با بیان اینکه «شهید رییسی» شخصیتی عرفانی داشت، گفت: این شهید انواع توهین‌ها را در زمان مناظرات و دیگر اوقات شنید اما با متانت نشان داد که یک اسوه اخلاق مداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان در مسجد صاحب‌الزمان (عج) ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت، تاکید کرد: شهید آیت الله رئیسی به عنوان یک انسان خستگی ناپذیر محسوب می‌شد همچنین او رضای مردم و خدای متعال را که بالاتر از هر چیز دیگری است، در نظر می‌گرفت.

وی با بیان اینکه بی مهری‌ها، دلخوری‌ها، نیش زبان زدن‌ها نتوانست کاری کند که شهید رئیسی خم به ابرو بیاورد، افزود: شهید رئیسی بی توجه به این مسائل به کار خودش می‌پرداخت و در این زمینه خستگی نمی‌شناخت.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه درگذشت شهادت گونه شهید رئیسی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، اجر شهید را دارد، گفت: مسائلی وجود دارد که باید از طریق نیروهای مسلح و امنیتی بررسی شود و نباید به گمانه زنی‌ها و قضاوت‌ها توجه کرد آنچه اهمیت دارد این است که درگذشت رئیس جمهور مردمی ایران اجر شهادت را دارد.

شریفی نیا با بیان اینکه مردم ایران همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند خدمت گزاری مخلص را از دست دادند، بیان کرد: کسانی که در میز مناظره توهین کردند و اعلام داشتند که شهید رئیسی شش کلاس سواد دارد در صورتی که ایشان زمان تولیت آستان قدس درس خارج فقه که رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی و … دارند را شروع کرده بود و علمای بزرگ پای درس ایشان شرکت می‌کردند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی برخلاف دیگران که ممکن است در جواب این دست توهین‌ها پرخاشگری کنند، با متانت بیان کرد که چرا این حرف را می‌زنید امروز دوره‌ای نیست که کسی بخواهد خودش را ثابت کند و مردم با یک سرچ ساده می‌توانند مدارک را مشاهده می‌کنند، گفت: این منش شهید رئیسی بود.

امام جمعه آرادان گفت: فرد روسیاهی به شهید رئیسی در مناظرات می‌گوید شما برای به دست آوردن رأی پارچه سبز حرم و نبات بین مردم توزیع می‌کنید اما شهید رئیسی فرمود که اشکالی ندارد اگر مشکلات کشور در توهین کردن به من حل می‌شود توهین کنید و این شخصیت والای اخلاقی ایشان را نشان می‌دهد.

شریفی نیا شهید رئیسی را یک شخصیت عرفانی، اهل نماز شب و متدین دانست و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در منزل شهید رئیسی حضور یافتند و مردم دیدند که ایشان در یک آپارتمان ساده زندگی می‌کردند همچنین مادر بزرگوار این شهید در یکی از نقاط محروم مشهد و در منطقه خواجه ربیع در یک منزل ساده زندگی می‌کنند که کسی باور ندارد که این منزل مادر رئیس جمهور یک کشور است.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی شخصیتی چنین بود نه مانند کسی که در زمان سفر استانی لحاف و تشک مخصوص با هواپیما برایش می‌آوردند و زمانی که در بین معدن کاران و کارگران کارخانه می‌رود با ماشین ضد گلوله ورود کند، تاکید کرد: اینها تفاوت شهید رئیسی با دیگر دولتمردان است.

کد خبر 6117605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha