۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴

امام جمعه کنگان:

سهمیه آب کنگان با جمعیت این شهرستان تناسبی ندارد

سهمیه آب کنگان با جمعیت این شهرستان تناسبی ندارد

بوشهر- امام جمعه کنگان گفت: سهمیه آب کنگان با جمعیت این شهرستان تناسبی ندارد و مردم را دچار مشکل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با تسلیت شهادت غریبانه رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهیدشان اظهار کرد: مسیر خدمتی که جمهور شهید در پیش گرفته بود باید با قدرت و قوت ادامه یابد و فقدان آن خادم صدیق و خستگی ناپذیر نباید خللی در خدمت به مردم شریف و قدرشناس ایران وارد کند.

وی بیان کرد: گرچه این حادثه تلخ در ایام دهه کرامت و آغازین روزهای خرداد کام ملت بزرگ ایران را تلخ و همگان را داغدار نمود اما مسیر جدیدی برای ادامه خدمت جهادی به مردم شریف ایران اسلامی و تلاش در راه اعتلای اسلام و کشور باز نمود.

خطیب جمعه کنگان با تبیین جایگاه و شخصیت بزرگ رئیس جمهور شهید عنوان داشت: شهید مظلوم آیت الله رئیسی برای رهبری معظم انقلاب بمنزله حمزه سیدالشهدا علیه السلام (بزرگترین حامی رسول خدا) و جعفر بن ابیطالب علیه السلام برای پیامبر مکرم اسلام و به منزله مالک اشتر برای امیرالمومنین علیه السلام و سردار دل‌ها برای معظم له بود.

وی بیان کرد: شهید آیت الله رئیسی بعد از عمری خدمت صادقانه و تلاش بی وقفه و مجاهدت‌های خستگی ناپذیر و خدمت به دین خدا و مردم و مجاهدت‌های فراوان در شب میلاد امام رئوف به آرزوی دیرینه اش یعنی شهادت نائل و خادم الرضا علیه السلام در آغوش امام رئوف آرام گرفت.

امام جمعه کنگان با اشاره به سفرهای متعدد ریاست جمهور شهید یعنی ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه خدمت گفت: قرار بود شهید والامقام در ایام میلاد امام هشتم در سفر استانی در جمع مردم شریف مشهد حاضر شود، به قولش عمل اما این بار پیکرش بر روی دستان مردم مشهد قرار گرفت و در آغوش امام رضا علیه السلام آرام گرفت.

وی با تجلیل از حضور بی نظیر ملت بزرگ، ولای، انقلابی و قدرشناس ایران اسلامی در مراسم تشییع و برگزاری مراسم سوگواری برای شهیدان خدمت، اظهار نمود: حضور دهها میلیونی مردم و شخصیت‌های مختلف دنیا، اعلام عزای عمومی در چندین کشور، دنیا را شگفت زده و این حضور نشان از وفاداری و عشق و ارادت مردم به خادمین مخلص و جهادی و ولایی است.

محمودی با تجلیل از دیگر شهدای این حادثه تلخ از جمله وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، استاندار مردمی آذربایجان و کادر حفاظت و پرواز، به جایگاه و نقش وزیر خارجه انقلابی و جهادی اشاره و افزود: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای و گروه اقتصادی بریکس بخش کوچکی از زحمات و خدمات وزیر خارجه شهید، حسین امیر عبداللهیان بود.

وی با گرامیداشت روز دزفول و روز مقاومت و پایداری گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا مطرح و شخصیت‌های سیاسی دنیا در مراسم تشییع شهید جمهور ما شرکت می‌کنند نشان از اقتدار و پایداری نظام دینی ماست.

امام جمعه کنگان با اشاره به اطلاعیه جذب و استخدام نیرو توسط شرکت پیشگامان سیراف، ضمن تشکر از همکاری‌های این شرکت، عنوان داشت: با توجه به اینکه این شرکت در محدوده شهرستان کنگان قرار دارد در جذب و استخدام نیرو نیز، جوانان جویای کار این خطه اولویت باشند.

محمودی به مسئله کم آبی گریزی زد و بیان کرد: با توجه به افزایش بی رویه جمعیت و عدم همخوانی سهمیه آب شهرستان با جمعیت، شرکت آبرسانی خلیج فارس نسبت به افزایش سهم شهر کنگان، بنک از جمله محله گوده و دیگر محلات کم بهره از نعمت آب از محل خط کوثر اقدام تا مردم چار مشکل نشوند و به زحمت و مشقت نیفتند.

بیان احادیثی از نبی مکرم اسلام در باب عادل ترین و زیرک‌ترین مردم و نیز تقدیر از برگزاری مردمی مراسم دعا و توسل برای ریاست جمهور قبل از شهادت و مراسم کم نظیر گرامیداشت شهادت شهیدان خدمت در شهرها و روستاهای شهرستان از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

کد خبر 6117630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha