۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴

امام جمعه مهدیشهر:

شهید رییسی «رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی» بود

شهید رییسی «رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی» بود

مهدیشهر- امام جمعه مهدیشهر از شهید رییسی به عنوان رییس جمهور تراز انقلاب یاد کرد و گفت: مدیریت انقلابی، مهمترین ویژگی این شهید بزرگوار در تمام مناسبی که داشتند، بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن گرامی داشت یاد شهدای خدمت به خصوص شهید رئیسی، شهید امیرعبدالهیان و شهید آل هاشم بیان کرد: میراث بزرگ شهید رئیسی خدمت صادقانه در جایگاه ریاست جمهوری بود.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی ریاست جمهوری در تراز انقلاب اسلامی و مدیریت انقلابی بود، افزود: برای قبول یک مسئولیت در نظام اسلامی چندین ویژگی نیاز است که یکی از این ویژگی‌ها، اخلاق است که شهید رئیسی در آن سرآمد بود.

امام جمعه مهدیشهر گفت: کسی که می‌خواهد رئیس جمهور ایران اسلامی باید شاید اهل نماز شب و دعا باشد اهل معنویت، زهد، اخلاق و شجاعت و پاک دستی و معرفت باشد و این مسائل معنوی، ساختار شخصیتی او را شکل دهد همانطور که در شخصیت شهید رئیسی دیده می‌شد.

بارانی با بیان اینکه برخی در مقام‌های بلند پایه کشور بودند که برادر و آشنایان خود را به عرصه آورده و با پارتی بازی اقداماتی را صورت دادند در صورتی که شهید رئیسی اینگونه نبود، گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید رئیسی شجاعت و خستگی ناپذیر بود.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی به سوگندی که در راستای خدمت به مردم خورده بود با صداقت عمل کرد، افزود: ویژگی دیگری که یک کارگزار در نظام اسلامی باید داشته باشد، پرهیز از دنیا گرایی است و این موضوع را در شخصیت آیت الله رئیسی شاهد بودیم.

امام جمعه مهدیشهر ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در میانه دهه ۹۰ با موضوع دنیا گرایی و تجمل گرایی، تاکید کرد: معظم له در آن خطبه معروف خود بیان کردند «گرایش به دنیا طلبی بعد از انقلاب اسلامی گریبان برخی از ما را گرفت» و لذا اشاره ایشان به اشرافی گری و جنگ ثروتی بود که متأسفانه در بین گروهی ایجاد شد اما شهید رئیسی اینچنین نبود.

بارانی با بیان اینکه مدیریت تراز انقلاب اسلامی در زمره ویژگی‌های بارز شهید رئیسی بود، گفت: سخت‌کوشی و مسئولیت پذیری و گره گشایی از کار مردم و اعتماد به مردم و ظرفیت‌های این کشور، در زمره دیگر ویژگی‌های شهید رئیسی بود.

وی افزود: فراموش نکرده‌ایم که هشت سال این کشور به امید برجام و لبخند آمریکا و … به رکود رسیده بود و همه کارها راکد مانده بود اما شهید رئیسی با اعتماد به مردم و ظرفیت‌های این کشور، تلاش کرد تا مشکلات را حل کند.

کد خبر 6117632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha