۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶

امام‌جمعه قزوین:

شهید رییسی حلقه اتصال همه جناح‌ها و احزاب بود

شهید رییسی حلقه اتصال همه جناح‌ها و احزاب بود

قزوین- امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه شهید رییسی حلقه اتصال همه جناح‌ها و احزاب و همه اقشار بود، گفت: شهید رییسی از ظرفیت همه اقشار و سلایق برای پیشرفت کشور استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با بیان اینکه همدیگر را باید به تقوا دعوت کنیم، اظهار کرد: باید همدیگر را در رعایت تقوا کمک کنیم.

وی با بیان اینکه امروز اولین نماز جمعه‌ای است که رییس جمهور پرتلاش و خستگی‌ناپذیر در میان ما نیست، افزود: مردم در سوگ رییس جمهور و همراهان او سوختند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: رییس جمهور شهید در برابر یک فرد روستایی مانند یک فرزند و خادم بود و در مقابل قدرت‌های استکباری با تمام قدرت می‌ایستاد و مایه عزت و سربلندی ملت ایران می‌شد.

وی با بیان اینکه در تعریف قرآن این افراد مجاهد در راه خدا هستند، ادامه داد: سرزنش افراد سرزنش کننده هیچ‌گاه روی مجاهدین خدا اثر نمی‌گذارد و آن‌ها کارشان را به نحو احسن انجام می‌دهند.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه تمام همّ و غمّ آیت‌الله رییسی قیام برای دین بود، عنوان کرد: شهید رییسی و همراهان او دغدغه دین داشتند و تلاش می‌کردند رسالتی که بر دوش آن‌ها گذاشته شده به‌درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز آیت‌الله رییسی قیام برای دین بود، ادامه داد: قیام برای دین به معنای قیام برای مردم، قیام برای عدالت و قیام برای کرامت انسان‌ها است.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه خدا یاری کننده دین خود را یاری خواهد کرد، بیان کرد: خدا به بندگانی که دوستشان دارد و بندگانی که برای تحقق امر خدا تلاش می‌کنند مزه دین را می‌چشاند.

وی بیان کرد: آیت‌الله رییسی از خود و آبروی خود گذشت تا مردم و کشور به سمت درستی حرکت کنند و این خصوصیت افراد جوانمرد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه شهید رییسی به‌اندازه ۸ سال در این سه سال کار کرد، گفت: انجام ۴۷ سفر استانی در سه سال کار بزرگی است که توسط آیت‌الله رییسی انجام شد.

وی تأکید کرد: سفرهای خارجی بسیار زیادی از سوی آقای رییسی انجام شد که اثرات آن در زندگی مردم ملموس است و بدون شک دستاوردهای این سفر در آینده خود را نشان خواهد داد.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی توقع مردم را از یک رییس جمهور بالا برد اظهار کرد: از این پس مبنای قضاوت مردم از یک رییس جمهور آیت‌الله رییسی خواهد بود و مردم روسای جمهور را با معیار شهید رییسی خواهند سنجید.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رییسی همه اقشار را دوست داشت، بیان کرد: همین اخلاق او نیز باعث شد همه او ر دوست داشته باشند و در این چند روز نیز این دوست داشتن را دیدیم.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه شهید رییسی حلقه اتصال همه جناح‌ها و احزاب و همه اقشار بود، خاطرنشان کرد: شهید رییسی از ظرفیت همه اقشار و سلایق برای پیشرفت کشور استفاده کرد و در این مسیر نیز خسته نشد.

وی با بیان اینکه ۳۰ اردیبهشت به‌عنوان روز خدمت در تقویم جمهوری اسلامی قرار بگیرد، گفت: شهید رییسی و یاران او الگوی خدمت به مردم بودند.

امام‌جمعه قزوین در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بحرانی‌ترین اوضاع کشور، به مردم و جامعه آرامش دادند، تصریح کرد: جامعه در بحرانی‌ترین شرایط ممکن با تمام آرامش و امنیت راه خود را ادامه داد.

کد خبر 6117639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha