۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۴

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد؛

افزایش ۵۶ درصدی جوجه ریزی در گیلان

افزایش ۵۶ درصدی جوجه ریزی در گیلان

رشت- رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به جوجه ریزی ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه‌ای طی اردیبهشت ماه در این استان گفت: این عدد در مقایسه با سال گذشته افزایش ۵۷ درصدی داشته است.

صالح محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان گیلان داری حلقه کامل زنجیره طیور از لاین تا عرضه در بازار است و از قطب‌های تولید مرغ کشور بهش مار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از احداث ۲ کشتارگاه بزرگ مرغ در این استان خبر داد و گفت: ۱۱ زنجیره بزرگ و ۷ کشتارگاه در استان فعالیت دارد و ۲ کشتارگاه نیز در حال احداث است.

محمدی با اشاره به جوجه ریزی ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه‌ای در استان گیلان در اردیبشهت ماه امسال بیان کرد: این عدد در مقایسه با سال گذشته افزایش ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در راستای افزایش بهره وری در واحد سطح با استفاده از ظرفیت‌های موجود، دانش فنی و تجهیزات مدرن در مرغداری‌ها با افزایش میزان جوجه‌ریزی به میزان بیش از ۵۰ درصد ظرفیت پروانه بهره برداری در شرکت‌های زنجیره و جوجه ریزی بیش از ۳۰ درصد پروانه بهره برداری در شرکت‌های غیر زنجیره، رکورد جوجه‌ریزی در صنعت طیور استان گیلان در سنوات گذشته شکسته شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان روند جوجه ریزی و تولید در این استان را روبه رشد و مثبت برشمرد و بیان کرد: سهم بزرگی از اشتغال و اقتصاد گیلان به صنعت دام و طیور وابسته است.

کد خبر 6117757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha