۴ خرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۵۱

هشدار سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نسبت به بارش‌های سنگین

هشدار سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نسبت به بارش‌های سنگین

تبریز- سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نسبت به بارش‌های سنگین و وقوع سیل های مهیب در برخی از نقاط استان همچون سراب هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهیا بودن یکی از حساس‌ترین شاخص‌های دخیل در وقوع بارش‌های رگباری - تندری در آذربایجان و استان‌های شمالغرب کشور طی ساعات پیش رو پیش بینی شده است و احتمال بارش‌های غافلگیر کننده و وقوع حوادثی ناشی از بارش‌های شدید آنی، ریزش سنگین تگرگ، وقوع پی در پی رعدوبرق، اصابت صاعقه‌های مهیب و… را به شدت افزایش می‌دهد.

طی ساعات آینده از ظهر و عصر تا اواخر وقت امشب؛ در برخی مناطق شاهد رشد ابر، رگبار، رعدوبرق و محلا ریزش تگرگ، اصابت صاعقه و سایر حوادث متعاقب ناشی از فعالیت ابرهای همرفتی-جوششی خواهیم بود.

از نزدیک شدن و اتراق در حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و دره‌های سیل گیر خودداری نموده و در صورت شنیدن صدای غرش آسمان در فضای باز، خود را از اصابت صاعقه ایمن کنید.

از بامداد امشب، در طول روز شنبه ۵ خرداد و تا روز یکشنبه شاهد بارش سنگین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خواهیم بود و احتمال سیلابی شدن در برخی از شهرستانهای نیمه شرقی استان به ویژه شهرستان سراب (بارش بالای ۳۰ میلی متر) بالا می‌باشد.

کد خبر 6117838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha