عمار حکیم با حضور در منزل شهید امیرعبداللهیان:

شخصیت بزرگ و مهمی را در عرصه دیپلماسی و میدان از دست دادیم

شخصیت بزرگ و مهمی را در عرصه دیپلماسی و میدان از دست دادیم

«سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت که شهید حسین امیرعبداللهیان یک شخصیت متمایز و محور اساسی در عرصه دیپلماسی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق با حضور در منزل شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران مراتب تسلیت صمیمانه خود را به خانواده این شهید والامقام ابراز داشت.

وی با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان یک شخصیت متمایز و محوری اساسی در عرصه دیپلماسی بود، گفت: از ویژگی‌های شخصیتی وی فروتنی و پشتکار و اهتمام و الگویی بود که در دیپلماسی میدان ارائه کرد و تقدیر چنین بود که شهادتش هم در میدان رخ دهد تا شهادتش تجسم عینی این سیاست و مسیر و عملکرد او در دیپلماسی میدان باشد و شخصیت مهم و بزرگی را در عرصه دیپلماسی و میدان از دست دادیم.

شخصیت بزرگ و مهمی را در عرصه دیپلماسی و میدان از دست دادیم

رئیس جریان حکمت ملی عراق در ادامه افزود: آن شهید سعید با مشاغل و مسائلی که با آنها مواجه بود فردی فروتن و خاکی بود که در روابط خود شئونات رفتاری و اجتماعی را رعایت می‌کرد و هر کس که با این شهید ارتباط داشت این صمیمیت و فروتنی محبت را درک و حس می‌کرد.

حکیم با اشاره به نقش امیرعبداللهیان در پرونده عراق عنوان کرد: آن شهید روابط ویژه‌ای با عراق و پرونده عراق و شهید والامقام مرحوم آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم و مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالعزیز حکیم و عموماً با مسئله عراق داشت و آماده میزبانی از وی به همراه رئیس جمهور شهید آقای رئیسی رحمة الله علیه در پایان این ماه بودیم و برنامه سفر آنان به عراق در حال آماده‌سازی بود، اما دست تقدیر چنان بود که از این دیدار محروم شویم.

وی در ادامه با اشاره به دیگر صفات وزیر خارجه ایران گفت: در واقع یک ویژگی دیگر شهید امیرعبداللهیان اهتمام به مسئله فلسطین بود که در این عرصه سابقه‌ای کهن داشت و در دوره‌ای دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین بود و در حوادث ماه‌های اخیر غزه نیز آن شهید نقشی مهم و بزرگ در دفاع از مسئله فلسطین و مطرح کردن این موضوع در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی و شورای امنیت و سازمان ملل داشت و همه جا با عزت و افتخار از مسئله فلسطین دفاع کرد.

شخصیت بزرگ و مهمی را در عرصه دیپلماسی و میدان از دست دادیم

حکیم همچنین تاکید کرد که شهید امیرعبداللهیان همچنین نقش مهمی در تقویت روابط ایران با کشورهای اسلامی و عربی داشت و در این سه سال مسئولیت وی شاهد پیشرفت آشکار در روابط کشورهای عربی و اسلامی با ایران بودیم که این را می‌توان یک دستاورد شاخص در دولت آیت الله شهید ابراهیم رئیسی دانست و دکتر امیرعبداللهیان در مقام وزیر خارجه این سیاست را به خوبی و شایستگی پیاده و پیگیری کرد.

رئیس جریان حکمت ملی عراق با اشاره به حضور مقامات کشورهای جهان در مراسم بزرگداشت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران افزود: میزان هم‌دردی و ابراز احساساتی که با این حادثه شد و حضور مقامات ارشد کشورهای عربی و اسلامی که به این مناسبت به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند، خود بیانگر موفقیت در اجرای سیاست تقویت روابط با کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی است.

شخصیت بزرگ و مهمی را در عرصه دیپلماسی و میدان از دست دادیم

کد خبر 6117853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha