۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۷

یادداشت مهمان؛

تشکیل حکومت جهانی با تسلط بر سازمان‌های خبری

تشکیل حکومت جهانی با تسلط بر سازمان‌های خبری

صهیونیست‌ها از محیط رسانه‌ای رایگان و مختلفی که برای اکثر کشورهای غربی و بعضاً عربی آشناست، سود و بهره می‌برند.

خبرگزاری مهر_ گروه فرهنگ و ادب: علی معروفی آرانی کارشناس حوزه صهیونیسم و اسراییل به‌تازگی یادداشت دیگری درباره این‌حوزه نوشته که با عنوان «چشم انداز رسانه‌ای رژیم صهیونیستی؛ از نژادپرستی تا ایجاد میهن ملی یهود در فلسطین / ‏تشکیل‬ حکومت جهانی یهود با تسلط بر سازمان‌های خبری جهان» در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است.

مشروح متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانیم؛

صهیونیست‌ها اهمیت رسانه و تأثیر آن بر افکار عمومی جهان و شکل گیری یک قدرت نامرئی جهان را بسیار زود دریافتند، لذا در صدد برآمدند تا با سیطره بر رسانه‌های جمعی و این فناوری جدید، قدرتی افزون‌تر از قدرت یک دولت در جهان به دست آورند.

صهیونیست‌ها از محیط رسانه‌ای رایگان و مختلفی که برای اکثر کشورهای غربی و بعضاً عربی آشناست، سود و بهره می‌برند. به گفته گزارش گران بدون مرز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی آزادند که صریح صحبت کنند و این موضوع امری نادر در ادبیات سیاسی و حتی نظامی آنها در خاورمیانه و فراتر از آن است. شبکه خبری بی‌بی‌سی برای دفاع از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، چشم‌انداز رسانه‌های این رژیم را «بسیار و متنوع، منعکس‌کننده تفاوت‌ها در زبان، دیدگاه سیاسی و دیدگاه مذهبی» توصیف می‌کند.

قبل از هر چیز نباید فراموش کنیم که مسیر ارتزاق این رسانه‌ها از صهیونیسم است و پشت تفکر صهیونیسم کارتل‌های بزرگ اقتصادی هستند که گاهاً ردپای آنان در تغییر و تحولات حتی کشوری مانند آمریکا نیز نقش دارد. اگر شبکه‌های من و تو، اینترنشنال و بی بی سی و سایر شبکه‌های خارجی امروز حرفی برای گفتن ندارند و در این بستر سکوت خبری پیشه کردند به این دلیل است که مسیر ارتزاق آنان شبکه بزرگ اقتصادی یهودیت و صهیونیسم است و طبیعی‌ست که هیچ گاه حاضر نمی‌شوند که روزی خود را از دست بدهند.

بیش از ده زبان مختلف در رسانه‌های رژیم صهیونیستی برای نشر و تبلیغ وجود دارد که زبان عبری به عنوان زبان غالب است. مطبوعات به زبان عربی برای شهروندان عرب اسرائیل، با خوانندگانی از مناطقی از جمله مناطقی که توسط حکومت خودگردان ملی فلسطین اداره می‌شوند، آن را پوشش می‌دهد.

در سال ۱۷۷۶ میلادی یک یهودی به نام آدم وایزهاپ استاد علم لاهوت و حقوق بین الملل دانشگاه نکولدشتات آلمان، انجمن پنهانی برای یهودیان تأسیس کرد و آن را انجمن نورانیان نامید و برای تحقق هدف این تشکیلات که سیطره بر جهان بود اساسنامه‌ای قرار داد.

در اولین کنگره صهیونیسم که به ریاست تئودور هرتزل تشکیل شد، وی درباره اهمیت تبلیغ و نقش آن در تبادل اندیشه و ارتباط یهودیان پراکنده در نقاط مختلف جهان مطالبی را بیان داشت. این کنگره، زمینه خطرناکی را به وجود آورد تا سیاست یهودیان بر تبلیغات و جهت دهی و اعمال سانسور بر رسانه‌های گروهی جهان عملی شود. زیرا کسانی که در این کنگره گرد آمده بودند بر این نظر اتفاق داشتند که نقشه برپایی دولت اسرائیل و تشکیل حکومت جهانی یهود، جز با تسلط بر سازمان‌های خبری جهان، به ویژه مطبوعات و روزنامه نگاری میسر نخواهد شد.

از این رو کنگره قطعنامه‌ای صادر کرد که به عنوان پروتکل رهبران صهیونیست معروف شد. بر اساس آن، صهیونیست‌ها اصول و شیوه‌های تبلیغی، اهداف، روش‌ها، ابزار و نیز راهبرد تبلیغاتی خود را در چهارچوب عقاید دینی و سیاسی خود مشخص کردند. این کنگره در ماده سوم مورد تصویب خود، بر تبلیغات و آموزش برای ایجاد میهن ملی یهود در فلسطین تأکید ورزیده است.
پروتکل پنجم از پروتکل‌های رهبران صهیونیست تصریح دارد: «باید افکار عمومی را با تغییرات در تمامی نواحی به سوی خود جلب کنیم.» در پروتکل دوازدهم نیز چگونگی سیطره بر رسانه‌های فراگیر به ویژه مطبوعات تشریح شده است که عبارتند از:

• تمام رسانه‌ها که بازگوکننده اندیشه هاست باید به طور کلی در دست ما باشد.

• هر گونه چاپ و انتشار باید از آن ما باشد.

• ادبیات و مطبوعات، مهم‌ترین و قدرتمندترین کانالهای تبلیغاتی و آموزشی است و باید زیر سیطره ما باشد.

• دشمنان ما نباید رسانه‌ای در اختیار داشته باشند که به وسیله آن اندیشه‌های خود را بروز دهند. در غیر این صورت باید عرصه را چنان بر آنان تنگ کنیم که نتوانند از طریق این رسانه به ما حمله کنند.

• هیچ خبری به هیچ کجا درز پیدا نمی‌کند مگر اینکه ما اجازه داده باشیم. برای دستیابی به این خواسته باید بر رسانه‌های خبری - که تعدادشان در جهان کم است - سیطره داشته باشیم. در آن صورت تنها خبرهایی که ما انتخاب می‌کنیم، به گوش جهانیان می‌رسد.

• باید تمام مطبوعات را در قبضه داشته باشیم تا هر وقت بخواهیم، احساسات مردم را پیرامون مسأله ای برانگیزیم و هر زمان اراده کنیم، جدل‌هایی را که در خدمت منافع ما باشد به راه بیندازیم و از این طریق بر اذهان سیطره پیدا کنیم.

• ما مطبوعات مختلف با گرایش‌های متفاوت خواهیم داشت. هر کدام از این نشریات طرفدار طایفه‌ای خواهند بود، از سلطنت طلب گرفته تا جمهوری خواه و انقلابی و حتی هرج و مرج طلب. این مطبوعات مانند «ویشنو» خدای هندوها صدها دست خواهد داشت و هر دستی نبض دگرگون شونده انظار عمومی جهان را برای ما اندازه خواهد گرفت.

اما آزادی مطبوعات در رسانه‌های اسرائیل مشمول برخی محدودیت‌های تحمیلی توسط دولت است. اخبار مربوط به امور نظامی و امنیتی توسط اداره سانسور نظامی رژیم صهیونیستی (Freedom House)مورد بررسی و بازنگری قرار می‌گیرد. سانسور اخبار در سرزمین‌های اشغالی به شدت محدود و مورد پالایش قرار می‌گیرد. به ویژه در زمان اعتراضات یا تظاهرات شهروندان اسرائیلی با توجه به محدودیت‌های آزادی مدنی که بر اساس قوانین نظامی اسرائیل بر فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی اعمال شده است، روزنامه‌نگاران فلسطینی می‌توانند از جمله افرادی باشند که به طور نامحدود بدون محاکمه بازداشت می‌شوند. مطبوعات خارجی همچنین در صورت حمایت از تحریم رژیم صهیونیستی یا نهادهای اسرائیلی یا صرفاً «تهدید امنیتی» توسط مقامات اداره سانسور رژیم صهیونیستی مشمول محدودیت و ممنوعیت بالقوه قرار می‌گیرند.

بر اساس گزارش جدید سازمان دیده بان حقوق بشر، دخالت شخصیت‌های سیاسی بلندپایه در امور داخلی رسانه‌ها، پرسش‌های اساسی درباره عدم مشروعیت و عدم یکپارچگی روزنامه‌نگاری حرفه‌ای در مطبوعات رژیم صهیونیستی را ایجاد کرده است.

گزارش‌ها در مورد وضعیت مطبوعات در رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که اسرائیل چارچوب قانونی سختی در رسانه‌های داخلی خو ایجاد کرده است که هنوز به طور کامل با ادعای دموکراسی بودن اسرائیل سازگار نیست. مقررات ایجابی در این رژیم برای رسانه‌ها یا نابهنگام (غیرمنتظره) است یا دقیق به موردی اشاره نمی‌کند که دنبل چه موضوع و کنشی است.

اکثر مؤسسات رسانه‌ای رژیم صهیونیستی توسط گروه کوچکی از مالکان یهودی متمول، کنترل و اداره می‌شوند، تأمین مالی روزنامه‌ها، رسانه‌ها و روزنامه نگاران در رژیم صهیونیستی یک حوزه مبهم است که چگونه این رسانه‌ها حقوق و منابع مالی خود را تأمین می‌کنند.و یا با چه هدفی رسانه‌ها را کنترل و اهداف و سمت و سوی آنها را هدایت می‌کنند.

آنچه در مورد رسانه‌های رژیم صهیونیستی شناخته شده است؛ این است که بیشتر مؤسسات رسانه‌ای این رژیم جریانی زیان ده هستند چون اهداف سیاسی و اجتماعی را مطابق خواسته‌های اربابان خود به پیش می‌برند و دنبال جذب تبلیغات و جذب آگهی‌های اقتصادی و تجاری پر سود نیستند. تحقیقات نشان می‌دهد که آنها عمدتاً مانند مشاغل انتفاعی اداره نمی‌شوند، بلکه به عنوان وسیله‌ای برای ارتقا منافع بازیگران قدرتمند مختلف، سیاستمداران و همچنین مشاغل استفاده می‌شوند.

منابع مالی در بازار رسانه‌های رژیم صهیونیستی از روندهای بین المللی پیروی می‌کنند. بیشترین بخش درآمد از منابع مالی تجاری، بودجه دولتی و کمک‌های مالی به دست می‌آید. رسانه‌های دیجیتال شاهد رشد شدید درآمد تبلیغاتی خود هستند در حالی که رسانه‌های مکتوب چاپی به دلیل معطوف شدن به کارزارهای سیاسی و اجتماعی درآمدی از فروش و انتشار روزنامه‌ها ندارند.

در سال‌های اخیر رسانه‌های رژیم صهیونیستی به دلیل عدم تأمین منابع مالی از سوی دولت و مالکان خصوصی زیان ده شده اند. در چندماه اخیر نرخ رشد فن آوری های اینترنتی در رژیم صهیونیستی منفی بوده است.، این رژیم در عرصه رقابت با سایر کشورها در منطقه موفقیت و زیر ساخت مناسبی را نداشته است. جنگ غزه و انهدام زیرساخت‌های اینترنتی رژیم صهیونیستی توسط حماس و حزب الله سبب شده این رژیم از زیرساخت‌های جهانی عقب بماند. اگرچه ضریب نفوذ اینترنت در میان جمعیت اسرائیل ۸۸ درصد است، اما سرعت اینترنت در رژیم صهیونیستی در مقایسه با کشورهای اروپایی و بعضاً عربی همسایه کاهش یافته است.

اسرائیلی‌ها بیشتر اطلاعات خود را در مورد مسائل سیاسی از سایت‌های خبری آنلاین به دست می‌آورند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پیشرو یوتیوب، فیس بوک و توئیتر هستند که منبع مرکزی اطلاعات سیاسی هستند و قدرت قابل توجهی در شکل دادن به افکار عمومی دارندبا پیروی از روندهای جهانی، صهیونیست‌ها از ابزارهای تکنولوژیک مختلف برای استفاده‌های مختلف از اینترنت استفاده می‌کنند. در حالی که تقاضای تلفن ثابت رو به کاهش است، گوشی‌های هوشمند با ۸۸ درصد مالکیت گوشی‌های هوشمند بازار را در اختیار گرفتند. با این حال، رژیم صهیونیستی شکاف دیجیتالی خاصی را بین گروه‌هایی مانند جمعیت عرب و یهودیان ارتدکس ایجاد و به وجود آورده است. در جنگ غزه افول و کاهش سرعت اینترنت را برای مؤسسات رسانه‌ای با محدودیت جدی روبرو ساخته است.

اسرائیلی‌ها بیشتر اطلاعات خود را در مورد مسائل سیاسی از سایت‌های خبری آنلاین به دست می‌آورند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پیشرو یوتیوب، فیس بوک و توئیتر هستند که منبع مرکزی اطلاعات سیاسی هستند و قدرت قابل توجهی در شکل دادن به افکار عمومی دارند. با این وجود، "اخبار جعلی" نیز به سرعت در این پلتفرم‌ها در حال پخش است و اطلاعات نادرست را به پدیده‌ای نگران کننده برای جامعه صهیونیستی تبدیل می‌کند.

دخالت چهره‌های سیاسی بلندپایه در کار درونی رسانه‌ها پرسش‌های اساسی در مورد مشروعیت و یکپارچگی روزنامه‌نگاری حرفه‌ای را در اسرائیل امروز ایجاد می‌کند. تحقیقات پلیس در مورد این اشکال مداخله، دادستان کل رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا اتهامات کلاهبرداری و رشوه خواری را علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، در سه تحقیق فساد جنایی توصیه کند. این روند همراه با وضعیت پیچیده و بی ثبات سیاسی، دو دولت انتقالی و پنج وزیر مختلف که در عرض چهار سال در وزارت ارتباطات خدمت کردند، رسانه‌های رژیم صهیونیستی را به حوزه‌ای شکننده و آسیب پذیر تبدیل کرده است.

تئودور هرتزل، روزنامه نگار اتریشی-صهیونیست بود که نخستین کنگره صهیونیستی را در بازل سوئیس در اوت ۱۸۹۷ میلادی سازماندهی کرد. با تلاش وی هفته نامه‌ای برای جنبش صهیونیستی «دی والت» تأسیس شد. هرتزل در سرمقاله نخستین شماره مجله در ۳ ژوئن ۱۸۹۷ میلادی نوشت: این نشریه باید به سپر محافظ یهودیان و سلاحی در برابر دشمنانش تبدیل شود.

هرتزل به دلیل توانایی رسانه‌ای خود توانست جوامع یهودی را از چندین کشور برای برگزاری نخستین کنفرانس صهیونیستی گرد هم آورد و هدفش را تشویق صهیونیست‌ها به تأسیس کشوری برای یهودیان فلسطین عنوان کرد.

مهاجرت یهودیان به فلسطین، سازماندهی و پیوند آنها با جنبش صهیونیستی، تلاش برای کسب مشروعیت بین المللی برای این رژیم، تشکیل آژانس صهیونیستی برای جمع آوری کمک‌های مالی و تشکیل سازمان صهیونیستی به رهبری شخص هرتزل ازجمله اقدامات در این راستا بود.

جنبش صهیونیسم با درک نقش و نفوذ رسانه‌ها، برای جلب نظر افکار عمومی صهیونیست‌ها و جوامع بین المللی به اهداف خود هزینه‌هایی صرف تأسیس مؤسسات رسانه‌ای برای ترویج اندیشه صهیونیسم و ایستگاه‌های رادیویی و روزنامه‌های عبری زبان تأسیس کرد که این روند تا امروز ادامه دارد.

گرچه رسانه‌های صهیونیستی بخشی از نبردها را علیه فلسطینیان و اعراب انجام می‌دهند و چیزی منتشر نمی‌کنند که به امنیت داخلی این رژیم آسیب بزند، اما در چارچوب داخلی توانسته است کنترل کننده عملکرد سیاسی و آشکارساز کنش‌های فساد گونه آن باشد. اوج این موضوع را می‌توان در تلاش برای مهار پیامدهای داخلی و سیاسی افشای پرونده‌های فساد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دریافت.

نتانیاهو مانند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از رسانه‌ها و ارتباطات مدرن برای حمایت از برنامه‌هایش، مبارزه و حمله به مخالفانش و حمایت از دستور کار جناح راست رژیم صهیونیستی استفاده کرد. صهیونیست‌ها (به ویژه جناح راست) از این ابزارها برای گسترش نفرت و تحریک خشونت علیه اعراب در وهله نخست و علیه مخالفان رژیم صهیونیستی در وهله بعد استفاده کردند.

شیب ایدئولوژیک رسانه‌های رژیم صهیونیستی در واقع به قبل از هرتزل هم می‌رسد. با تأسیس روزنامه‌های مذهبی، Ha-Levanon و Ha-Havatzelet، که در سال ۱۸۶۳ برای خدمت به دو جامعه متفاوت از مهاجران مذهبی تأسیس شدند، آغاز شد. این روزنامه‌ها و روزنامه‌های دیگر برنامه‌های روشنی داشتند و اغلب به یک حزب یا فلسفه سیاسی یا مذهبی مرتبط بودند و در واقع مسیر موفقیت سیاسی احزاب و فعالان اصلی آنها بودند.

بن گوریون و دستیارانش (عمدتاً تدی کولک، که بعداً شهردار اورشلیم شد) مراقبت شدیدی از مطبوعات رژیم صهیونیستی داشتند تا الگوی رسانه‌های عربی در آنها وجود نداشته باشد. منظور از الگو در رسانه‌های عربی، یعنی انتقاد از سیاست‌های تبعض نژادی رژیم صهیونیستی و صریح بودن خط رسانه‌ای دردفاع از فلسطینیان بود. بن گوریون و رقیب اصلی او مناخیم بگین از حزب راست گرای هروت (بعداً لیکود) به خواندن هر صفحه تقریباً هر روزنامه اسرائیلی معروف بودند. بن گوریون، که در اروپای شرقی بزرگ شده بود، نسبت به آنچه که به‌عنوان سطحی‌نگری برخی از جنبه‌های جامعه غربی، از جمله داستان‌ها و رویدادهای مدرن اروپا در روزنامه‌ها و تلویزیونی می‌دید، تنفر شدیدی داشت، که تا زمانی که مقام خود را ترک کرد، تلاش کرد همبستگی رسانه‌ای با روزنامه‌های اروپایی در بررسی وضعیت مردم فلسطین و اتفاقات روزمره آنها نداشته باشد و در نتیجه رسانه‌های اسرائیلی را از اروپایی‌ها دور نگه داشت. در واقع، بن گوریون حتی از اجازه برگزاری کنسرت بیتلز در اسرائیل در اوایل دهه ۱۹۶۰ را هم نداد زیرا معتقد بود رسانه‌های اروپایی عامل بی بندو باری رسانه‌ای در دنیا هستند.

در طول سال‌ها، رسانه‌های مطرح و مهم در سرزمین‌های اشغالی مانند هاآرتص خانه بسیاری از روزنامه‌نگاران و نویسندگان بزرگ اسرائیلی مانند Shabtai Teveth، مورخ و زندگی‌نامه‌نویس مشهور بن گوریون بوده است. این روزنامه خود را به عنوان «ها-ایتون له-آناشیم هوشویم» (روزنامه افرادی که فکر می‌کنند) می بالد و معمولاً اولین روزنامه‌ای است که توسط سردبیران و تهیه کنندگان تلویزیون و رادیو خوانده می‌شود. بنابراین، برای یک سیاستمدار اسرائیلی، قرار گرفتن در صفحه اول هاآرتص برای تثبیت خود در جایگاه بالا در سایر بخش‌های دنیای رسانه‌ای اسرائیل بسیار مفید است. علاوه بر این، انتشار در هاآرتص همچنین می‌تواند پیام فرد را به مخاطبان بین المللی برساند، زیرا نسخه انگلیسی زبان و نسخه‌های اینترنتی به زبان‌های انگلیسی و عبری در دسترس هستند.

طبقه بندی خبری مهمترین رسانه‌های مکتوب رژیم صهیونیستی

طبقه بندی مطبوعات رژیم صهیونیستی را می‌توان به رسانه‌های خبری پخش شده توسط اسرائیل، رسانه‌های خبری اسرائیل-اینترنتی، رسانه‌های خبری مجله اسرائیل و رسانه‌های خبری روزنامه اسرائیلی تقسیم کرد. در میان بسیاری از رسانه‌های چاپی اسرائیل می‌توان به هاآرتص، جروزالم پست و یدیعوت آحارونوت اشاره کرد.

روزنامه‌های اسرائیلی پنج روزنامه ملی هستند که به زبان‌های عبری، انگلیسی و فرانسوی نوشته می‌شوند و به موضوعاتی درباره منافع عمومی و تجارت می‌پردازند. به غیر از Maariv که به زبان عبری نوشته می‌شود، تقریباً همه روزنامه‌ها به دو زبان متوسل می‌شوند: عبری که زبان مادری آن است و انگلیسی یا فرانسوی به عنوان زبان‌های خارجی. Jerusalem Post از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی پیروی می‌کند و به عنوان روزنامه‌های باقی مانده یک روزنامه ملی است.

هاآرتص اولین بار در سال ۱۹۱۸ منتشر شد و از آن به عنوان قدیمی ترین روزنامه اسرائیلی یاد می‌شود. به نظر می‌رسد که نفوذ قابل توجهی در میان رهبران دولت دارد. با هدایت سردبیر آن هانوچ مارماری، تیراژ آن در روزهای هفته به ۵۰۰۰۰ و در آخر هفته‌ها به ۶۰۰۰۰ می‌رسد و افتخار آن در صفحه نوشته آن است که تصمیم گیرندگان اسرائیل (کتابخانه مجازی یهودی) از نزدیک دنبال می‌کنند. نتیجه اصلی هاآرتص این است که این روزنامه «لیبرال در زمینه امنیت، حقوق شهروندی و اقتصاد، حامی دیوان عالی، بسیار منتقد دولت نتانیاهو» است.

روزنامه جروزالم پست تحت مالکیت بزرگ‌ترین شرکت رسانه‌ای کانادا به نام ارتباطات کن‌وست گلوبال قرار دارد. با این حال، در مورد استراتژی‌های گزارش‌دهی رسانه‌های چاپی رژیم صهیونیستی از زاویه عمل‌گرایانه، مطالعات کمی وجود دارد که این یادداشت به دنبال بررسی آن هستیمجروزالم پست (The Jerusalem Post)به معنی اورشلیم پست نام روزنامه انگلیسی زبان در رژیم صهیونیستی است که در اسرائیل و سراسر جهان خوانندگانی دارد. این روزنامه توسط یک یهودی-آمریکایی به نام گرشان آگرون در اول دسامبر ۱۹۳۲ در شهر اورشلیم با نام اولیه "فلسطین پست" پایه‌گذاری شد که چندی پس از تأسیس رژیم صهیونیستی به نام کنونی آن تغییر نام داد.

جروزالم پست، بزرگترین روزنامه انگلیسی زبان در سرزمین‌های اشغالی است. این روزنامه درستون یادداشت‌ها و تحلیل محتوای خود افکار عمومی مردم و جوانان یهودی و عرب را هدف شست وشوهای ذهنی قرار می‌دهد. این رونامه در رده نشر جانبداری و به عنوان نمونه‌ای از رسانه، دوست دار یهودیت و طرفدار جریان‌های سیاسی آمریکا طبقه بندی شده است. تیراژ آن در روزهای هفته ۲۵۰۰۰ و در تعطیلات آخر هفته ۵۵۰۰۰ است و به طور گسترده توسط روزنامه نگاران و یهودیان خارج از کشور، دیپلمات‌ها و گردشگران خوانده می‌شود، بنابراین درجه‌ای از اهمیت در به تصویر کشیدن اسرائیل در جهان است.

روزنامه جروزالم پست در دوران تلاش‌های یهودیان برای تأسیس رژیم صهیونیستی به‌طور علنی از این اقدام، حمایت می‌کرد. پس از تشکیل کشور اسرائیل خطی مشی روزنامه بیشتر به سوی حزب کارگر رژیم صهیونیستی متمایل بود، اما با فروش روزنامه در سال ۱۹۸۹ به سرمایه دار محافظه کار کانادایی به نام کنراد بلک و کناره گیری بسیاری از نویسندگان چپگرا از روزنامه، جروزالم پست به سوی سیاست‌های محافظه کارانه حزب لیکود متمایل شد. هم‌اکنون جروزالم پست به داشتن سیاست‌های میانه و تا حدودی متمایل به راست شهرت دارد. گفتنی است که در ستون‌های سردبیری روزنامه، نویسندگانی از دو سوی چپ و راست سیاست اسرائیل مقالاتی را می‌نویسند و جروزالم پست سعی دارد تا با تکثر مقالات خود بخش وسیعی از جامعه چندصدایی رژیم صهیونیستی را نمایندگی کند.

هم‌اکنون روزنامه جروزالم پست تحت مالکیت بزرگ‌ترین شرکت رسانه‌ای کانادا به نام ارتباطات کن‌وست گلوبال قرار دارد. با این حال، در مورد استراتژی‌های گزارش‌دهی رسانه‌های چاپی رژیم صهیونیستی از زاویه عمل‌گرایانه، مطالعات کمی وجود دارد که این یادداشت به دنبال بررسی آن هستیم.

به دلایل ممکن، تعداد گزارش‌های خبری دراین روزنامه محدود است و اخبار کمی در مورد سیاست‌های فعلی و آتی سیاستمداران رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود. انتخاب گزارش‌های سیاسی با وضعیت موجود رژیم صهیونیستی به‌عنوان رقیب اصلی همسایگانش، عمدتاً لبنان، فلسطین و ایران توجیه می‌شود، زیرا اخبار و یادداشت‌های منتشره در این روزنامه و در این دوره درمورد جنگ‌های رژیم صهیونیستی با حزب‌الله، حماس و غزه و فعالیت‌هایی هسته‌ای ایران بوده است. اگرچه رویدادهای کنونی درباره جنگ غزه و روابط متزلزل رژیم صهیونیستی با همسایگانش است.

رژیم صهیونیستی از فعالیت‌های رسانه‌ای هراس زیادی دارد. در این شرایط، وظیفه کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در آشکار شدن ظلم صهیونیست‌ها بسیار روشن و تأثیرگذار است.

ما به عنوان مسلمان و مدافع آزادی فلسطین باید بتوانیم راهبردهای جدی برای آشکار شدن دروغ‌های صهیونیست‌ها و رو شدن ابعاد پنهان جنایات آن‌ها داشته باشیم. در گذشته شاهد بوده ایم هرجایی یک متفکر آزاده پیدا شده و بخشی از جنایات صهیونیست‌ها را بر ملأ کرده یا ترور یا با او برخورد شده است. بنابراین همیشه رسانه، عاملی برای ترس صهیونیست هاست و ما باید بر آن تمرکز کنیم.

کد خبر 6118400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • انار شوشا IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      نژادپرستی تا ایجاد میهن ملی یهود در فلسطین آرزو و هدف بزرگ صهیونیست هاست
      • طبرستان IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        13 0
        رژیم صهیونیستی از فعالیت‌های رسانه‌ای هراس زیادی دارد. باید از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در آشکار شدن ظلم صهیونیست‌ها زیاد فعالیت کنیم.
      • زنده باد ایران ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        9 0
        روزنامه جروزالم پست یکی از اولین رسانه های بود که تاکید بر تاسیس رژیم صهیونیستی داشت و محل انتشار آن در لندن بود. درسانسور کشتار مردم مسلمان فلسطین کمک های زیادی را به بنیانگذاران آن کرد. مرگ براسراییل
      • زارعین IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        7 0
        کنراد بلک یکی از دارندگان بزرگ کاباره در کانادا است و یکی ا بزرگترین هتل داران یهودی در اتاوا ست. بسیار سرمایه دار هستند و کمک های زیادی و بلعوض به رژیم صهیونیستی می کنند.
      • زورو ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        7 0
        پس از تشکیل کشور اسرائیل خطی مشی روزنامه بیشتر به سوی حزب کارگر رژیم صهیونیستی متمایل بود، اما با فروش روزنامه در سال ۱۹۸۹ به سرمایه دار محافظه کار کانادایی به نام کنراد بلک و کناره گیری بسیاری از نویسندگان چپگرا از روزنامه، جروزالم پست به سوی سیاست‌های محافظه کارانه حزب لیکود متمایل شد
      • سیبری IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        9 0
        پول داشته باشی دنیا را می تونی کنترل کنی . یهودی ها و صهیونیست ها خیلی پول دارند و دنیا را از طری ق رسانه ها کنترل می کنند. مرگ بر یهودیت مسلمان کش
      • یاراحمدی از اراک IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        11 0
        هاآرتص این روزنامه «لیبرال در زمینه امنیت، حقوق شهروندی و اقتصاد، حامی دیوان عالی، بسیار منتقد دولت نتانیاهو» است.البته در زمینه حنگ غزه یکبار افشاگری کرد و جریمه شد . و در مینه حمله موشکی ایران هم گفت که اهداف مهمی را در اسراییل ده است بازهم جریمه شدو دبیر سیاسی آن برکنار شد.
      • یک مادر IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        8 0
        صهیونیسم، نه تنها بر اغلب رسانه های خبری در اروپا و امریکا، بلکه در اغلب نقاط جهان مسلط شد.
      • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        6 1
        اشتباهی مثبت دادم
      • هوشیار عبیدی ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        8 0
        چه.تحقیقی.چه.تحقیقی چه تحلیلی
      • ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        5 0
        تیتری که مهر انتخاب کرده برای این گزارش خیلی مناسب نیست. این تیتر یعنی زمینه سازی انقلاب حضرت مهدی عج تمام
      • ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        6 0
        به زودی غزه نابود میشه یه جیغ ودست وهورا
      • سید مسعود پورسید آقایی ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        4 0
        در جهان امروز وسایل ارتباط جمعی، روزنامه، رادیو، تلویزیون و سینما با انتقال معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را برعهده گرفته‌اند.به طوری‌که بسیاری از دانشمندان، عصر کنونی را «عصر ارتباطات» نامیده‌اند.اما اسراییل همه اینها را در راه کودک کشی و ویران
      • لیلی برخورداری IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        3 0
        یکی از مهم‌ترین کارکردهای رسانه در چند دهه اخیر، گفتمان‌سازی است.«گفتمان» از جمله مفاهيم مهم و كليدى است كه در شكل دادن به تفكر فلسفى، اجتماعى و سياسى مغرب زمين در نيمه دوم قرن بيستم، نقش ب‏سزايى داشته است.الحمدلله رزیم منحوس صهیونیسم در این کار موفق نبوده . خدارا شکر
      • قم صفائیه ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        5 0
        شعار می دهید . جهان شناخت . جهان چی رو شناخت ؟
      • قمر الملوک IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        9 0
        مردم حقجوی جهان ماهیت ضد انسانی و جنایتکارانه رژیم خبیث صهیونیستی را شناختند که اینگونه بعضا حتی در مقابل خواست دولتهای خود تظاهرات کرده و خواستار توقف جنگ و محکوم کردن این رژیم خونخوار هستند
      • قلی زاده از ونک IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        4 0
        بجای این تحلیل ها بفرمایید برنامه چیه برای جواب به جلوگیری از سیطره برحکومت جهانی صهیونیست ها؟
      • سیدخندان IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        4 0
        تا اسرائیل هست ما همیشه تحریمیم. اختلاف ما با جهان سر اسرائییله اسرائیل نابود بشه و یا حداقل بی خطر شود کشور ما هم وضعش خوب می شود
      • میلاد سرلک ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        3 0
        سرمایه‌داران صهیونیست آنچنان امور برخی کشورها را در دست دارند که اجازه نمی‌دهند آن کشورها به منافع ملی خود فکر کنند.گمان میکنید مردم امریکا راضی هستند که از مالیات آنها میلیاردها دلار برای اسراییل و اوکراین و... فرستاده شود؟در اروپا این اعتراض‌ها بیشتر است اما هیچگاه نتوانستند خلاف خواست صهیونیسته
      • شبان از قم ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        4 0
        رژیم جنایتکار و اشغالگر داره به آخر خط میرسه
      • دادوبیداد IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        3 0
        تیشه اسراییل به ریشه نهادها و ارزش های غربی
      • زاگرس سربلند ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        3 0
        فراموش نکنید هیچ حاکمیت یهود بیشتر از ۷۴ سال دوام نداشته و اکنون اسراییل ۷۵ ساله است. برهمین اساس معتقدم در دهه آینده تغییرات بسیار بزرگی در جهان داشته باشیم و بدون شک هیچ ظلمی پایدار نیست
      • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        4 0
        ممنون
      • بازیگر ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        4 0
        واقعا بنویسید سرسام گرفتم......ودیگرهیچ
    • حیدریان ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      ماجرای فلسطین با خون و درد و رنج صد سال پیش است که همه دولت‌ها به آن پشت کردند؛ حتی دولت‌های عربی؛ این قتل‌عام‌ها، آوارگی‌ها، بی‌پناهی‌ها که همه دولت‌های عربی به آنها خیانت کردند
      • ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        8 0
        آزادی بیان؟
      • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        6 0
        ،همین آقا را ببرید برای دفاع از فلسطین و حماس
      • آذربایجان ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        3 0
        یکی از دلایل منفور شدن اردوغان حمایت اقتصادی از رژیم صهیونیستی است. اگر به تبلیغات ایام پیش از انتخابات توجه کنید احزاب مخالف روی این مساله خیلی مانور دادند که نشانه خواست عمومی مردم ترکیه برای قطع روابط اقتصادی با اسراییل است
    • شبیری IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      صهیونیست ها با سیطره بر رسانه‌های جمعی و فناوری جدید، قدرتی افزون‌تر از قدرت یک دولت در جهان به دست آورده اند.اینا می دونند که قدرت رسانه ها خیلی بالاست
      • دشت مرغاب ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        7 0
        هدف رسانه های اسراییلی در درجه اول اهمیت در به تصویر کشیدن اسرائیل در جهان است.یعنی جنبه های مثبت ان نه منفی
      • پوریت پورعلی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        8 0
        تسفی بارئیل تحلیل‌گر ارشد این رسانه عبری زبان در نوشتاری توافق بین مصر، اسرائیل و ایالات متحده برای نظارت بر مدیریت عبور و مرور در گذرگاه رفح را به یک شرکت غیر نظامی اما مسلح که ظاهرا آمریکایی است، سپرده خواهد .افشا کرد. بعدا تسفی را برای ده رو ممنوع الفعالیت کردند.
      • سیدمرتضی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        8 0
        جنگ غزه افول و کاهش سرعت اینترنت را برای مؤسسات رسانه‌ای با محدودیت جدی روبرو ساخته است.یعنی اینترنت در خدمت سانسور و ارتش
      • اسب سوار IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        8 0
        کاری به کار این موجود خبیث ندارم فقط اینو می دونم که صهیونیست ها رسانه را به عنوان قدرت نامرئی جهان می دونند . یعنی هر ضربه ترور پیشرفت و توسعه حاکمیت خودشون را در رسانه ها می بینند . با پول یاد و باد آورده
      • لیورپول IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        8 0
        یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که فضای مجازی بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است، توفان اطلاعات داخلی غیر رسمی است که میلیون‌ها کاربر از طریق وبلاگ‌ها و سایت‌های الکترونیکی به راه انداختند.
      • امین هاشمی ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        8 0
        سانسور رسانه‌ای ناشی از شكست غافلگیركننده صهیونیست ها ست. مرگ بر اسراییل و آمریکا
      • نیلوفر خدابخشی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        8 0
        کانال تلگرامی اخبار داغ اسرائیل (هخدشوت هخموت) یکی از پر ترافیک ترین کانال های اسراییلی است که توسط خاخام های اسراییلی ی اداره می شود و همه جوانان عرب و یهودی را برای مبارزه مسلحانه علیه حماس حزب الله و ایران ترغیب می کند. این کانال افرای ترین کانال جنگ لبانه علیه ملت های عرب و ایران و حب الله است.
      • ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        7 0
        صبور باشید بعد از هر سختی آسانیست خداوند وعده داده
      • چشمان منتظر IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        6 0
        از جشن پوریم چه می دانید؟ هولوکاست واقعی را یهودیان در کجا و علیه چه کسانی اجرا کردند؟ آیا از کشتار ده ها هزار ایرانی به دست یهودیان اطلاعی دارید؟ آیا روز "13 بدر" نوروز و خروج از خانه ها ریشه در قتل عام ایرانیان باستان دارد؟
      • چناران غرب ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        0 6
        اینایی که منفی دادند یا واقعاً نمی فهمند که اغلب همینطورند یا نمیخوان بفهمند که در اینصورت بحث باهاشون بی فایده س
      • بیکران آسمان ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        4 0
        90 درصد قدرت رسانه ‌ای آمریکا، در دست 6 هولدینگ قدرتمند این کشور است.که سه تا از اینا یهودی هستند. 232 مدیر اجرایی رسانه خوراک اطلاعاتی 277 میلیون نفر آمریکایی را کنترل می‌کنند.
      • سیدباقر مرعشی نجفی ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        4 0
        کامکست یکی از بزرگترین غول های رسانه های در دنیا و آمریکاست و صاحب آن یک آمریکایی است.درآمد کامکست در سال گذشته بالغ بر 35 ميليارد دلار بوده است. درآمد این شرکت سود خالصي معادل 6/3 ميليارد دلار براي آن به ارمغان آورده است.اماهرگز در کنار اسراییل نایستاد بلکه در برخی مواقع مثه کوک کشی در کنارغزه ب
      • شبنم مرادیان از ازنا ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        4 0
        خب. نگفتید تغییر دیدگاه مردم جهان نسبت به اسرائیل چه نفعی برای مردم فلسطین داره؟
      • بلوچ IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        4 0
        اگه بی تاثیر بود اسرائیل این قدر در رسانه ها دروغ پراکنی نمی کرد
      • استقلالی ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        3 0
        فضای مجازی در دنیا باعث آگاه شدن در مسیر حق شده است.
      • مینا منتظری از نجف آباد اصفهان ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        4 0
        همیشه اینطور نبوده و نیست این فضا مثل یه چاقو و تیغ عمل میکنه ، بستگی داره مرگ بر حامیان مالی اسراییل
      • میرشاد مدادیان ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        4 0
        جهان به منافع ملي خودش فكر مي كند
      • میراژ IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        4 0
        به خاطر همین هست آمریکا چپ و راست اینجا می خورد و دارد هزینه می دهد که می خواهد خاورمیانه را تجزیه کند ولی نمی تواند؟!!!
      • رود ارس ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
        4 0
        منتقد آمریکایی: بزرگ کردن هولوکاست، ماموریت مهم هالیوود/ دنیا از ظلم اسراییل آگاه شده است
    • مقصودی ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      در مقایسه با تمام تاریخ صدساله، مسئله امروز فلسطین یک نقطه بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است. چراکه ما امروز با توجه به تکنولوژی و پخش زنده و همزمان، شاهد قتل عامی که در غزه صورت می‌گیرد، هستیم و این فجایع در برابر چشم همه جهانیان در حال رخ دادن است و ما نیز متاسفانه جز اینکه نظاره‌گر باشیم
      • یسنا محمدی زاده د هنر IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        8 0
        چقدر این بن گوریون پدر سوخته اس که مراقبت شدیدی از مطبوعات رژیم صهیونیستی داشته تا الگوی رسانه‌های عربی در آنها وجود نداشته باشد.یعنی عند نظارت عند پدر سوختگی تا تفکر عربی در انتشار رونامه ها نباشد.
      • فاطمه اسدی از جویبار ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        7 0
        تنها راه نابودی اسرائیل حمله به ایران ماست . ای کاش نتانیاهوی جنایتکار بجای کشتار زن و بچه های بی گناه خریت میکرد به ایران حمله میکرد تا یکبار برای همیشه از صحنه روزگار ناپدید میشد .
    • وحید اسفراین ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم. هرچند که تظاهرات و اعتراضات وسیعی که مردم در سراسر جهان از آمریکا گرفته تا لندن، پاریس، تمام اروپا، خاورمیانه، آسیا و آفریقا انجام دادند، نشان از هم دردی است.فقط
    • شهرانی ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      عملکرد قدرت‌های امپریالیستی به ما رسیده است؛ چنان‌که گویا وجدان بشریت مرده است و ما در قرن ۲۱ باید با همه ارزش‌های انسانی وداع کنیم و تمام وعده‌ها و آرمان‌های بزرگی که همه آزادیخواهان و عدالت‌طلبان در طول تاریخ به بشریت داده بودند،
    • سمنان IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      اینجا نوشته تمام هزینه های خبر یو رسانه ای اسراییل را شرکت یهودی آمریکایی پرداخت می کنه. یعنی واری سرشار ارز و پول و حمایت همه جانبه
    • ظاهر ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      امروز در یک سمت ماجرا دولت‌های سرمایه‎داری امپریالیستی و گاه روشنفکرانی همچون هابرماس را می‌بینیم که مواضعی غیرقابل انتظار اتخاذ می‌کنند. آنچه که قابل درک نیست
    • ظاهر شاه IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      چرا باید تاوان قربانیان هولوکاست را فلسطینی‌ها بدهند و غزه باید نابود شود و قصاص جنایت‌هایی را که نازی‌ها دادند را بدهند. دولت‌های سرمایه‌داری امپریالیستی در این ماجرا آزمون بسیار بدی دادند.
    • طاری ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      آمریکا هیچ خط قرمزی برای اسرائیل تعیین نمی‌کند.
    • زامهران ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      5 0
      فلسطین سرزمینی است که دائم اقوام مختلف وارد آن می‌شدند و اختلاط نژادی دارد. قانون شهروندی که اسرائیل در سال ۱۹۵۰ تصویب کرد درباره اینکه چه کسی می‎تواند شهروند اسرائیل شود، این است که گفتند یهودیانی می‎توانند شهروند اسرائیل شوند که مادرشان اسرائیلی باشد.
    • رضای فر IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      اسراییل و یهود خیلی وقت است که حکومت جهانی خود را تشکیل داده اند.ان هم با زیر ساخت رسانه رسانه رسانه
    • دنا ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      صهیونیسم یهودی از دیرباز در پی رسانه‌سازی یا خرید رسانه‌ها بوده تا افکارعمومی را در چنگ خود گیرد. با جست‌وجو در تاریخچه دنیای رسانه‌ها به‌ویژه بسیاری از رسانه‌های مشهور آمریکا، می‌توان ردی از صهیونیسم یهودی را دید
    • وانیل ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      رهبر حزب کارگر انگلستان کمک های مالی وسیعی برای تشکیل دولت اسراییل از طریق رسانه ها انجام داد. مرگ بر اسراییل
    • شیر شرزه ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      از آقای معروفی توقع داشتیم در مورد الهام علی اف بنویسد که چرا دولت آدربایجان حتی یکی رو عای عمومی برای شهادت دکتر رییس در این کشور اعلام نکرد. او اخرین رییس جمهوری بود که با ایشان دیدار کرد.مرگ بر الهام علی ف
    • سوری IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      رژیم صهیونیستی همیشه در تمام اتفاقات سیاسی و نامی پشتوانه رسانه های را داشته است و موفق بوده است چون تمام یهودیت از این خبیث دفاع می کنند.
    • یونس IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      6 0
      لعنت به اسرائیل و حامیانشان انسان خیلی باید پست باشه که از یک رژیم اشغال گر غاصب که به زن و بچهای بی گناه رحم نمیکنه حمایت کنه
      • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        5 0
        عالی گفتی. مرگ بر اسرائیل و اسرائیلی
    • باقری IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      ایم موارد دیگر کاربردی در جهان ندارد چون انحصار رسانه‌ای غرب و رژیم صهیونیستی در تولید روایت اول و جذب افکار عمومی جهان شکسته شده است.
      • گوهری IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        8 0
        خیلی جالب بود...چیزهایی هستش که ما هم ازش خبر نداریم و در این گزارش برای من خیلی تازگی و جالب و خواندنی بود ممنون مهر
    • لارستان IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      این متن مورد تایید من است چون هرتزل به دلیل توانایی رسانه ای خود توانست جوامع یهودی را از چندین کشور برای برگزاری نخستین کنفرانس صهیونیستی گرد هم آورد و هدفش را تشویق صهیونیست‌ها به تأسیس کشوری برای یهودیان فلسطین عنوان کرد.
    • تب سرد IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      نتانیاهو مانند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از رسانه ها و ارتباطات مدرن برای حمایت از برنامه‌هایش، مبارزه و حمله به مخالفانش و حمایت از دستور کار جناح راست رژیم صهیونیستی استفاده کرد
    • ناظمی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      صهیونیست‌ها پس از افشای حقایق به‌وسیله فعالان رسانه‌های اجتماعی و مردان و زنان حرفه‌ای رسانه‌های متعهد، مجبور شدند به دروغهای خود در میدان نبرد اعتراف کند و بر گزارش‌ها، اخبار و تصاویر مخابره شده به جهان صحه بگذارند.
    • ناشناس ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      انتشار بی‌پرده واقعیت‌های میدانی باعث شد ماشین کشتار رژیم صهیونیستی به ترور روزنامه نگاران روی آورد تا شاهدان عینی فجایع و نسل کشی را بکشد تا دیگران را بترساند و بگوید بهای حقیقت بسیار گران است.
    • مقصودی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      رژیم صهیونیستی از طریق رسانه‌های بزرگ اشغال فلسطین و جنایت‌های خود را با بهانه‌های غیرمنطقی توجیه می‌کند.مرگ بر نتانیاهوی هیتلری
    • کیوانی ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      یک روز، خاخام یهودی ریریکورنر در جلسه مخفی که یهودیان گفت اگر طلا قدرت اول است، مطبوعات قدرت دوم است، اما دومی بدون اولی کار نمی‌کند و ما باید از طریق طلا، بر مطبوعات مسلط شویم و هنگامی که بر آن مسلط شدیم، سخت تلاش می‌کنیم تا زندگی خانوادگی، اخلاق، دین و فضائل را تخریب کنیم.
    • گرداب IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      این رژیم می‌دانست که رسانه‌های بزرگ می‌توانند جهان را فریب دهند و واقعیت را تحریف کنند؛ به این ترتیب، این رژیم توانست با استفاده از این رسانه‌ها، اشغال فلسطین را با بهانه‌های غیرمنطقی توجیه کند
    • گلدسته ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      6 0
      رسانه‌ها تنها سلاحی هستند که دشمن نمی‌تواند از ما بگیرد.با نفوذ رسانه جنایات اسراییل در غزه برملا شد.
    • ضمیری ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      رسانه‌ها ابزاری قدرتمند در شکل‌دهی آگاهی عمومی، انتشار اطلاعات و برجسته کردن مسائل مهم هستند؛ در سایه وجود تنها نظام آپارتاید باقی مانده در جهان، رسانه‌ها نقشی حیاتی در افشای جنایت‌های اشغال، توضیح رنج مردم سرکوب‌شده و افشای حقیقت برای جهان ایفا می‌کنند
    • صرافی ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      در میدان جنگ، سربازان با شمشیر و تفنگ می‌جنگند، اما در میدان افکار عمومی، روزنامه‌نگاران با کلمات و تصاویر می‌جنگند؛ رسانه‌ها سلاحی دو لبه هستند که می‌توان از آن‌ها برای خیر یا شر استفاده کرد؛رژیم صهیونیستی متاسفانه از این امکانات بخوبی استفاده کرده است.
    • ثریا زالی از کوهرنگ IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      در درگیری‌های سیاسی، رسانه‌ها نقشی اساسی در شکل‌گیری افکار عمومی و هدایت مسیر سیاسی ایفا می‌کنند؛ رسانه‌های مقاومت و رسانه‌های ضدمقاومت از نظر هدف و پیام با یکدیگر تفاوت دارند؛
    • قباد ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      نیرو‌های اشغالگر به‌طور عمدی به خبرنگاران فلسطینی آسیب جسمی وارد می‌کنند، از جمله کشتن و زخمی کردن آن‌ها، با هدف منصرف کردن از انجام کارشان؛ علاوه بر این، آن‌ها با قطع خدمات حیاتی اساسی مانند اینترنت و تخریب دفاتر روزنامه‌نگاری و مقر‌های موسسات رسانه‌ای فلسطینی، مانع از کار آن‌ها می‌شوند؛
    • فاضل کوهانی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      مرکز «صدای اجتماعی» که به حقوق دیجیتال در فلسطین می‌پردازد، گزارش داد که جدیدترین نقض‌های شرکت «متا» (مالک فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ) به حدی رسیده است که استفاده از اصطلاح «از بحر تا نهر» یا «from sea to river» که اشاره به فلسطین تاریخی دارد را ممنوع کرده و آن را در فهرست «ضد یهودیت» قرار داده اس
    • غربال IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      رژیم صهیونیستی در کاخ سفید و کنگره نفوذ دارد و آمریکا شریک جنایات اسرائیل است و در مقابل وجدانهای بیدار بشریت جواب گو هستند
    • عرفان مسجدی از سبزوار IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      حقیقت آن است که جبهه جنگ فقط در میدان نبرد و توپ و تانک نیست، بلکه بخش مهمتری از جنگی که امروز در فلسطین جریان دارد، جنگ روایتهاست. جنگی که رسانه های مدافع رژیم اسرائیل به آن دامن میزنند تا از رژیم صهیونیستی چهره یک رژیم مظلوم و قربانی را نشان دهند.
    • هستی جلالیان ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      رژیم صهیونیستی با وجود سانسور سازمانی سنگینی که بر رسانه های خود حاکم کرده، شاهد تعارضات شدید در حوزه رسانه ای خود است. خدارا شکر رسانه های دنیا تمام ددمنشی این رژیم را می دانند و با ان مقابله می کنند.
    • حیدریان IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      تکلیف آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان که مشخصه. نسل کشی و استعمار و جنگ های خانمان سوز چند دهه ای و چند سده ای میراث شوم این کشورهاست. صهیونیست ها به قول خودشان می خواستند یک سرزمین امن بسازند ولی اینها هم جا پای همون ها گذاشتند و بعد از برچیده شدن این رژیم ننگین میراث شوم اونها هم با نسل کشی و قتل
    • جمال قهرودی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      سی‌ان‌ان در پوشش‌ اخبار جنگ غزه، سیاست‌های سانسور اسراییل را دنبال می‌کند
    • چرخ و فلک ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      شبکه سی‌ان‌ان در پوشش‌دهی اخبار فلسطین و اراضی اشغالی در موضوع جنگ غزه، با انتشار تولیدات خبری خود از دفتر این شبکه در قدس اشغالی، در حال اجرای دقیق سیاست‌های سانسور ارتش رژیم صهیونیستی است.
    • ظاهر شاه ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      سیاست بازبینی داخلی تاثیر مشهودی روی پوشش‌دهی اخبار جنگ غزه توسط ارتش سانسور این رژیم داشته است.
    • طاهایی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      اکثر سایتهای خوب و بی طرف و مورد علاقه مردم فیلتر هستند شما با این رتبه ها دلتون رو خوش نکنید
      • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        3 5
        کم دروغ بگو
      • صیاد IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        7 0
        ???? !کاراگاه گجت زیاد میبینی
    • شبیری ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      به نظر من پربازدید ترین سایت ایرانی همون سایتیه که هیچوقت هم به روز نمیشه و فقط یک جمله داره:«مشترک محترم. دسترسی به سایت مورد نظر مقدور نیست. اگر به اشتباه فیلتر شده با ما تماس بگیرید.»البته
    • زاهد ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند فیسبوک و اینستاگرام به‌شکلی گسترده محتواهای حامی فلسطین و ضداسرائیلی را سانسور کرده‌اند. سخنگویان این شرکت‌ها این امر را تکذیب می‌کنند؛ اما کاربران فضای مجازی روایت دیگری دارند.
    • ریزبین ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      محتواهای مربوط به فلسطین در تلاشی گسترده سرکوب می‌شوداز سوی دیگر، روایت‌های رسمی مقامات اسرائیل، هرچند خشونت‌آمیز و افراطی، بر فضای مجازی سلطه پیدا کرده است، چرا که شرکت متا آن‌ها را روایات حساب‌های رسمی ارتش و مقامات دولتی اسرائیل می‌داند.
    • زاکانی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      پس از انتشار یک استوری درباره جنگ غزه، ‌متوجه شدم که اینستاگرام بازدیدهایم را محدود کرده است. بسیاری از همکاران و دوستان روزنامه‌نگارم نیز همین مشکل را گزارش کرده‌اند. این تهدیدی بزرگ علیه جریان اطلاعات و رونامه‌نگاری معتبر در این جنگِ بی‌سابقه است.
    • دولت IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      اینستاگرام مزدور رژیم صهیونیستی است زیرا اجازه دسترسی مخاطبانش به محتواهایی در حمایت از فلسطین را نمی‌دهد.
      • تبریز قهرمان IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        6 0
        سانسور رسانه‌ای مکمل حیاتی نسل‌کشی در غزه است
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      مرگ بر اسرائیل
      • چراغ خاموش IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        5 0
        عالی گفتی. مرگ بر اسرائیل و اسرائیلی
    • وحید اسفراین ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      6 0
      چه خوب !تحلیل آقای معروفی قشنگ بود
      • گل گهر IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        7 0
        احسنت،گزارش یا یادداشت جالبی بود
      • ماهرخ دولتشاهی تنکابن ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        6 0
        قشنگ بود
      • علی افصحی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        7 0
        سلام ، بله ، تحلیل شما تقریبآ درسته دوست گرامی. آفرین...
      • جیلاردی ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        8 0
        زیبا تحلیل تا حد بالایی درست بود
      • آتوسا شیشه گران IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        4 0
        لعنت بر اسراییل و نوکراش...آقای معروفی این یادداشت خیلی غیرمنتظره بود مرسی که هستی
    • وادون دماوند ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      رسانه‌های رژیم صهیونیستی آزادند که صریح صحبت کنند و این موضوع امری نادر در ادبیات سیاسی و حتی نظامی آنها در خاورمیانه و فراتر از آن است.زیرا علاقه خاصی به نژاد برتر را تبلیغ می کنند و کسی هم سانسور نمیک ند.
    • پورسینا IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      چشم‌انداز رسانه‌های این رژیم را «بسیار و متنوع، منعکس‌کننده تفاوت‌ها در زبان، دیدگاه سیاسی و دیدگاه مذهبی» توصیف می‌کند.این را متوجه نشدم ؟توضیح می خواهد...
    • شمس الله IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      9 0
      مسیر ارتزاق این رسانه‌ها از صهیونیسم است و پشت تفکر صهیونیسم کارتل‌های بزرگ اقتصادی هستند که گاهاً ردپای آنان در تغییر و تحولات حتی کشوری مانند آمریکا نیز نقش دارد.یعنی رسانه ها در نصب و عزل رییس جمهور نقش دارند.
      • وادون دماوند ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        5 0
        در بعد از ظهر ۱ فوریه ۱۹۴۸ یک ماشین پلیس دزدیده شده که با نیم تن tntپر شده بود جلوی شعبه اورشلیم فلسطین پست قرار داده شد. رانندهٔ ماشین دوم چند دقیقه بعد آمد و چاشنی را روشن کرد و فرار کرد. ساختمان شامل اداره‌هایی دیگری از جمله قرارگاه پلیس یهودیان وهاگانا پست و مخزن اسلحه. عبدالغدیر حسینی رهبر عربی
      • ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
        7 0
        کم دروغ بگو
    • طاهر حبیب زاده IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      بیشتراخبار و یادداشت‌های منتشره در روزنامه های رژیم صهیونیستی درمورد جنگ‌های رژیم صهیونیستی با حزب‌الله، حماس و غزه و فعالیت‌هایی هسته‌ای ایران بوده است. غیراز این اخباری در این رژیم نیست و اخبار سیاسی و اقتصادی و نظامی را پنهان می کند.
    • بیابانی ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      6 0
      روزنامه جروزالم پست تحت مالکیت بزرگ‌ترین شرکت رسانه‌ای کانادا به نام ارتباطات کن‌وست گلوبال قرار دارد. فرزندان و صاحبان آنها ذاتا یهودی و دشمن ایران هستند
    • رحمتی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      جروزالم پست، بزرگترین روزنامه انگلیسی زبان در سرزمین‌های اشغالی است. این روزنامه درستون یادداشت‌ها و تحلیل محتوای خود افکار عمومی مردم و جوانان یهودی و عرب را هدف شست وشوهای ذهنی قرار می‌دهد. یعنی یک روزنامه برای شستشوی افکار جوانان عرب و یهود و مسیحی و.... کاری بسیار اصولی برای تخریب ذهنی مسلمانان
    • پرچم ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      اکنون صاحب امتیاز ورزنامه جرزالم پست میرکای تیکشورت سرمایه دار موفق و سوپر میلیاردر یهودی در آمریکاست. بزرگترین تولید کننده مشروبات الکلی در لس انجلس است. و هرماه دو درصد از سرمایه فروش مشروبات الکلی را صرف هزینه های این روزنامه می کند. مرک بر یهودی ها
    • لردگانی ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      این صهیونیست ها به هیچ کسی اعتما ندارند حتی اروپایی ها چون بن گوروین معتقد بود اگه اروپایی ها بیان تو رسانه های ما . رسانه ما فاسد میشه.معتقد بود رسانه‌های اروپایی عامل بی بندو باری رسانه‌ای در دنیا هستند.خهخهخه یعنی چقدر شیطانند.
    • لام ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      «جای لوری» پژوهشگر صهیونیست نیز به اینترسپت اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ غزه بیش از ۶۵۰۰ محتوای خبری مورد سانسور کلی یا جزیی قرار گرفته است که این رقم ۴ برابر بیشتر از شرایط قبل از جنگ است.
    • یاری ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      «جای لوری» پژوهشگر صهیونیست نیز به اینترسپت اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ غزه بیش از ۶۵۰۰ محتوای خبری مورد سانسور کلی یا جزیی قرار گرفته است که این رقم ۴ برابر بیشتر از شرایط قبل از جنگ است.
    • بابک خرمدین IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      تلاشها برای جهت دهی تبلیغاتی در چهار دهه اول قرن بیستم با توجه به جنایت های صهیونیست ها در فلسطین اشغالی نیاز به ابزاری جدید با عنوان نظارت و سانسور و خبرسازی های جعلی پیدا کرد، ابزاری که برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست ها لازم به نظر می رسید.
    • مانا IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      صهیونیست ها کلا خوب بلدند فیلم بازی کنند اما نمی دونم چرا در صحنه سازی این یکی اینقدر بد و تابلو عمل کردند. احتمالا بخاطر شدت ناراحتی قوه فکر و تصمیم گیری شان مختل شده است.
    • ناظمی ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      0 8
      اسراعیل هیچ غلطی نمیتونه بکند به یاری خدا نابود خواهد شد
    • صانعی از قم IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      دهها خبرنگار رسانه های غربی هم در سه هفته اخیر به خاطر دفاع از مردم فلسطین و مخالفت با کشتار انها از کار برکنار شده اند و دهها خبرنگار هم توسط اسراییلی ها کشته شده اند و یا خانواده انها هدف بمبهای صهیونیست ها قرار گرفته است . امروز ایستادن هر ایرانی در جبهه اسراییل به منزله جاسوسی برای اسراییل و ستو
    • قربانی صحنه سرا ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      6 0
      عمرکثیف صهیونیستها روبه پایان است به امیدخدای یکتامظلوم های غزه وفلستین ازدستشان راحت میشند خدالعنتشان بکنه مرگ براسرائیل وآمریکا پدراسرائیل
    • قاضی بست ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      اللهم عجل الولیک الفرج یاصاحب الزمان ادرکنی
    • فراز IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      اسرائیل به امید خدا نابود میشه
    • فاطمه مستعلی دانشکده هنر تهران ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      6 0
      زنده باد ایران، ایران همیشه قوی و سربلند. الهی کور بشه اونی که نمی تونه سربلندی ایران رو ببینه
    • غلامعلی حلواساز IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      8 0
      نه اسراییل نه نوچه های داخلی نمیتونن کاری بکن دوتاشون در حد فضا مجازی هستن. وسلام ختم کلام
    • عطوان ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      7 0
      دوستان لطفا به عقاید مذهب وطن نژاد همدیگر احترام قائل بشیم همه درکره زمین انسانند حالا با هر رنگ و نژاد و زبانی نمیدونم چرا راحت همدیگرو میکشن به نژادها به رنگ ها توهین میشه یا در مقابل نژاد یا با اونی که اونور مرز هستش باید بجنگیم بهترین جنگ بهترین سلاح انسانیت مذاکره و متقاید کردنه
    • چراغی در دور دست IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      9 1
      سانسور از قتل و عام کودکان و زنان غزه بسیار بده.تا حالا شده به زنان و کودکان فلسطینی که اسرائیلی ها کشتن در این ۷۰ سال فکر کنی و از حقوق آنان دفاع کنی نه نمیخواد دفاع کنی فقط فکر کن زن و بچه فلسطین آدم نیستند پس باید علیه این رژیم غوغا سالاری کنیم و سیاهشون کنیم با رسانه...
    • آهنگر ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      5 0
      سی‌ان‌ان در پوشش‌ اخبار جنگ غزه، سیاست‌های سانسور اسراییل را دنبال می‌کند
    • متخصص مغز ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      1 6
      چرا هیچکس مشخص نمیکنه که بعد از حمله م ایران به اسراییل، دقیقا چه خسارات و تلفاتی به صهیونیست ها وارد شده است؟
    • جوادتسخیری ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 0
      خیلی خوب .. خصوصا این مطلب 👍 اسرائیلی‌ها بیشتر اطلاعات خود را در مورد مسائل سیاسی از سایت‌های خبری آنلاین به دست می‌آورند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پیشرو یوتیوب، فیس بوک و توئیتر هستند که منبع مرکزی اطلاعات سیاسی هستند و قدرت قابل توجهی در شکل دادن به افکار عمومی دارند...
    • صفرخانی ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 0
      سلام احسنت موضوع رسانه و صهیونیسم و سرمایه گذاری صهیونیسم ها در حوزه رسانه مهم است اما خوب اشاره کردید الان شبکه های اجتماعی گرچه ریشه و ساختارش دست صهیونیسم یا طرفداران آنهاست اما ظرفیتی است که گاها جریان عکس را به تصویر می‌کشد مثل قصه غزه
    • پوردماوندی IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      2 0
      سلام انشاالله روزی برسه که این رسانه ها بر علیه اسراییل فعالیت داشته و واقعیت ها را برملا کنند.
    • آستارا ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 0
      امروزه یکی از موضوعات مهم سیاسی و نظامی دستیابی به سیطره جهانی و قدرت کنترل افکار، «قدرت نرم» است. در این راستا رسانه‌ های دیداری، شنیداری، مجازی و مطبوعات می‌توانند در پیشبرد این جنگ مورد استفاده قرار گیرند. بی‌شک، نباید از قدرت رسانه‌ ها غافل باشیم.
    • آتش بیار IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      2 0
      در روند کار این رسانه ‌ها، دیگر شاهد اعمال تهدید، زور و اجبار نیستیم. بلكه، راضی کردن افكار عمومی از طریق جنگ رسانه ‌ای صورت می‌گیرد. رسانه‌ ها دقیقا ذهن من و شما را به عنوان هدف انتخاب کرده‌اند.
    • موزون IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 0
      تمامی شبكه‌های تلویزیونی، ماهواره‌‌ای و كابلی آمریكا تقریباً به وسیله شش غول رسانه‌ ای اداره می‌شوند.این رسانه‌ های آمریكایی مخاطبان زیادی در سراسر جهان دارند و در واقع تمامی اخبار، اطّلاعات و برنامه‌‌های سرگرم‌کننده مردم جهان از طریق این رسانه ‌‌های انحصاری تأمین می‌شود.
    • سید مسعود پورسید آقایی ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 0
      انتقادی که بر مهر وارد و جایز است این است که جعبه متن باید تا 100کلمه را گنجایش دهد اما این کار را نمی کند و جملات ما ابتر می شود.لطفا افزایش کلمات در جعبه متن را مدیریت نمایید.تشکر
    • شیپور IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 0
      فکر کنم تا دو سال آینده ، زمان ماهیت اسرائیل را کاملا معلوم کنه !
    • آشنا IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      2 0
      کشتار بیش از 32 هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین ماهیت پلید رژیم صهیونیستی را برملا کرد.رسانه ما و صدا و سیما باید بصورت متمرکز و مداوم با تهیه فیلم و سند روزانه این جنایات را به تصویر بکشند تا رسوایی بیشتری را نشان مردم دنیا بدهند. ممنونم
    • یارانه بگیر ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      5 0
      برای ایران موضوع اصل مبارزه با صهیونیست‌هاست خوب برای بقیه جهان چی مهمه ؟
    • قادر ملاطایفه ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 0
      مطمئن باش رهبری انقلاب با تمام بازوان فکری و اطلاعاتیش، منافع ملی و شرایط تحقق آن را بهتر از همه می‌داند
    • راحله امیر شریفی IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 0
      پرونده رژیم خوناشام بچه کش در کائنات مهر پایان خورده مبارک باد این پیروزی و این نابودی و محو از کره زمین
    • برنا جوادی نیا ابهر ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 0
      خداوند هوش مصنوعی را برای برخی جنایات فاحش عفو کند! اعداد به شدت بیرحمانه هستند. در غزه ۳۴۰۰۰ نفر کشته شده اند که دو سوم آنان زن و کودک هستند و ۹۰۰۰۰ نفر زخمی شده اند. قحطی در چادر‌ها را می‌زند و ۶۰۰ هزار کودک را تهدید می‌کند. ضربات اقتصادی بر اسرائیل بسیار شدید بوده اند. هزینه بازسازی غزه بیش از هم
    • برنا جوادی نیا ابهر IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 0
      ادامه مطلب قبلی .....هزینه بازسازی غزه بیش از همه برآورد‌هاست. نتانیاهو نوار غزه را به "عصر حجر" بازگردانده و تلاش می‌کند حماس و غزه را همزمان با یکدیگر حذف کند
    • باغ مظفر IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      2 0
      سردرگمی اسرائیل در داخل تشدید شده است. شعار‌های غیر واقعی نتانیاهو مبنی بر پیروزی کامل، ریشه کن ساختن حماس و مهندسی روز بعد در غزه فاش شده است. صدای اسرائیلی‌ها بلند شده و هشدار می‌دهد که ماندن نتانیاهو مجازات سختی برای خود آنان خواهد بود
    • ستاره فرمانیه IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      3 0
      مایکل جونز تحلیلگر آمریکایی در مراسم «شب غزه» گفت: فرمانروایی آمریکا در حال افول است و این موضوع به خاطر اسراییل است. هیچ حاکمیت یهود بیشتر از ۷۴ سال دوام نداشته و اکنون اسراییل ۷۵ ساله است.
    • زارعین از شهر ری ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      4 0
      شاهد افزایش موج حمایتی مردم آمریکا و جهان از فلسطینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی هستیم و مردم آمریکا نسبت به ظلمی که اسراییلی‌ها می‌کنند آگاه‌تر شده‌اند. اکنون بسیاری از پایگاه‌های مردمی و مدارس در آمریکا فعال شدند. من فکر می‌کنم فیلمسازان ایرانی باید به این موضوع توجه کنند و همین اتفاق می‌تواند سوژه خو