۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۰

استاندار هرمزگان:

جلوی ورود فاضلاب به دریا باید گرفته شود

جلوی ورود فاضلاب به دریا باید گرفته شود

بندرعباس- استاندار هرمزگان با اشاره به مضرات ورود فاضلاب به دریا خواستار ارایه طرحی برای اتصال محلات فاقد شبکه فاضلاب در شهر بندرعباس به شبکه جمع‌آوری فاضلاب و جلوگیری از ورود آن به دریا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در نشست بررسی پروژه‌های حوزه فاضلاب بندرعباس، اظهار کرد: یکی از چالش‌های شهر بندرعباس بخش‌هایی از شهر است که به شبکه فاضلاب متصل نشده‌اند و متأسفانه از طریق خوریات وارد دریا می‌شود که باید برای آن چاره‌اندیشی شود و طرح جهت جمع آوری آن ارائه شود.

وی افزود: بخش عمده‌ای از شبکه فاضلاب شهر بندرعباس نیز فرسوده است که فرسودگی منجر به شکستگی‌هایی در سطح شبکه شده است و ورود آب شور دریا به شبکه فاضلاب وارد می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ورود آب دریا به شبکه فاضلاب موجب تحمیل هزینه‌های شیرین‌سازی در تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس می‌شود، گفت: ساماندهی محلات فاقد شبکه و اصلاح شبکه اولویت دار به ۲۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

دوستی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب به صنایع غرب، با تاکید بر لزوم اینکه ورود فاضلاب به خورها باید به پایان برسد، عنوان کرد: اداره کل محیط زیست هرمزگان موظف است ظرف یک هفته کیفیت پساب ورودی به خور گورسوزان را بررسی کرده و اعلام نظر کند.

گفتنی است در این نشست تصمیماتی برای ساماندهی فاضلاب نقاط فاقد شبکه فاضلاب در بندرعباس گرفته شد.

کد خبر 6118963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha