۵ دی ۱۳۸۶، ۱۹:۲۸

خبرنگاراعزامی مهربه عربستان117

دیدار تعدادی از علما و جامعه اسلامی تایلند با حجت الاسلام ری شهری

هیئتی از علما و مسئولان جامعه اسلامی تایلند با حضور در بعثه مقام معظم رهبری با حجت الاسلام محمدی ری شهری نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مکه مکرمه، عبدالله داوود رئیس این هیئت که به نمایندگی از بعثه مسلمانان تایلند سه شنبه شب در مکه مکرمه باحجت الاسلام محمدی ری شهری دیدار می کرد ، جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار اعتلای کلمه الله و ابلاغ رسالت به جهانیان توصیف کرد و گفت: مسلمانان تایلند به ایران اسلامی و دولت انقلابی ایران به عنوان الگو و پیشتاز در مسائل جهان اسلام می نگرند.

وی ارتباط تنگاتنگ میان جوامع مختلف اسلامی برای مواجه شدن با چالشهای پیش روی مسلمانان را ضروری خواند و آمادگی بعثه این کشور را برای گسترش ارتباطات اسلامی با بعثه مقام معظم رهبری و همکاری و همفکری در مسائل حج مورد تاکید قرار داد.
 
وی همچنین به حضور بیش از 15 هزار نفر از زایران مسلمان تایلندی در مراسم حج امسال اشاره کرد و سرپرست حجاج ایرانی را از روند خدمت رسانی به زایران تایلندی در موسم حج ، مطلع کرد.

در این دیدار حجت الاسلام ری شهری  نیز طی سخنانی از تقریب مذاهب اسلامی ، انسجام و وحدت کلمه میان مسلمانان به عنوان درمان اصلی دردهای دنیای اسلام و بویژه مساله فلسطین یاد کرد و اتحاد اسلامی را بویژه در شرایط امروز جهانی که نظام سلطه در حال اجرای توطئه های پیچیده ای در برابر مسلمانان است ، حائز اهمیت دانست.

نماینده ولی فقیه همچنین ابراز امیدواری کرد که گسترش همکاریهای ایران و تایلند در زمینه های مختلف، توسعه مناسبات دینی و تبادلات فرهنگی میان جامعه اسلامی این کشور و ایران اسلامی را درپی داشته باشد.

کد خبر 611897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha