۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴

مطالعات شرکت آمریکایی؛

گلوله‌ توپخانه ۴ هزار دلاری ناتو، برای مسکو ۱۰۰۰ دلار آب می‌خورد

گلوله‌ توپخانه ۴ هزار دلاری ناتو، برای مسکو ۱۰۰۰ دلار آب می‌خورد

یافته‌های یک شرکت مشاوره آمریکایی حاکی از آن است که روسیه می‌تواند خیلی سریع‌تر و ارزان‌تر از حامیان اوکراین، گلوله توپخانه تولید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اسکای‌نیوز با اشاره به مطالعات اخیری که شرکت مشاوره «بِین اند کمپانی» منتشر کرده است، نوشت که روسیه در مقایسه با حامیان آمریکایی و اروپایی اوکراین، به مراتب سریع‌تر و ارزان‌تر قادر به تولید گلوله توپخانه است.

براساس تحقیقات این شرکت، پیش‌بینی می‌شود که کارخانه‌های روسیه امسال حدود ۴.۵ میلیون گلوله توپخانه تولید یا بازسازی کنند. این رقم برای مجموع تولیدات غربی حدود ۱.۳ میلیون عراده است؛ به نوشته اسکای‌نیوز، این آمار یعنی تولیدات گلوله توپخانه مسکو در مقایسه با تمام کشورهای عضو ناتو، بیش از سه برابر بیشتر است!

اعداد و ارقامی که این شرکت منتشر کرده است، نشان می‌دهد که میانگین هزینه تولید یک توپ ۱۵۲ میلیمتری برای روسیه ۱۰۰۰ دلار است. این رقم یک چهارم مبلغی است که برای گلوله‌های ۱۵۵ میلیمتری مورد استفاده ناتو هزینه می‌شود.

اسکای‌نیوز نوشت: اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا در تولید گلوله از روسیه عقب مانده‌اند، ارتش اوکراین را در بحبوحه جنگ با مسکو، در معرض چالشی بزرگ قرار می‌دهد. نیروهای خط مقدم اوکراین می‌گویند که آنها در ازای هر پنج گلوله‌ای که روسیه شلیک می‌کند، تنها قادر به شلیک یک گلوله هستند!

پنتاگون پاییز پارسال اعلام کرد که در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۲۵، تولیدات گلوله ۱۵۵ میلیمتری را از ۲۸ به ۱۰۰ هزار عراده در ماه افزایش دهد. اتحادیه اروپا در ماه مارس اعلام کرد که قصد دارد تا ظرفیت تولید مهماتش را در بازه‌ای مشابه، به سالانه دو میلیون گلوله برساند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشیت با سران شرکت‌های صنایع دفاعی این کشور گفت که از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، تولید مهمات در روسیه ۱۴، پهپاد ۴ و مونتاژ تانک و زره‌پوش ۳.۵ برابر افزایش یافته است.

کد خبر 6120288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha