۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶

عطایی مطرح کرد؛

ارتقای ساختار محیط زیست در بدنه شهرداری‌ها موثر است

ارتقای ساختار محیط زیست در بدنه شهرداری‌ها موثر است

دوازدهمین نشست کمیته محیط زیست کلانشهرهای کشور به میزبانی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در محل برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر عطایی، سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این نشست با اشاره به اینکه تداوم بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات و چالش‌های محیط زیستی کلانشهرها حتماً منجر به راهکارها و سیاست گذاری‌های کلان و اثربخش در حل موضوعات خواهد شد گفت: ارتقای ساختار محیط زیست در بدنه شهرداری‌های کلانشهرها چه از حیث اختصاص منابع مالی و چه از نظر نیروی انسانی متخصص و توانمند می‌تواند در تجمیع، انسجام و راهبری مباحث محیط زیستی در شهرداری‌های کلانشهرها بسیار مؤثر باشد.

وی اظهار داشت: مواردی همچون تأمین منابع پایدار، عوارض آلایندگی محیط زیست و صرف آن در مسائل محیط زیستی شهرها، مدهای حمل و نقل پاک عوارض محیط زیستی، استفاده از منابع تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی، آلودگی هوا و تجربه کلان‌شهر تهران در معرفی شناسایی و پایش منابع آلاینده موضوعات مشترکی است که این نشست بستری برای تبادل تجربیات موفق محیط زیست شهرها و نیل به پویایی و رسالت محیط زیستی دارد.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود با حمایت شورای اسلامی شهر تهران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اصلاح ساختار سازمانی محیط زیست کلانشهرها صورت پذیرد.

در این نشست پس از طرح نظرات و پیشنهادات نمایندگان کلانشهرها در خصوص ارتقای ساختار محیط زیست شهرداری‌ها، موضوعات تدوین طرح جامع آب خام و استفاده از پس‌آب در آبیاری شهری ارائه شد.

کد خبر 6120529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha