۸ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۰

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

انیمیشنی که بعد از ۲۰۰ قسمت به سینما رسید/برندسازی «ببعی» در سیما

انیمیشنی که بعد از ۲۰۰ قسمت به سینما رسید/برندسازی «ببعی» در سیما

یکی از کارگردانان مجموعه انیمیشن «ببعی» با اشاره به این اثر که نسخه سینمایی آن هم ساخته شد از ظرفیت تلویزیون برای برندسازی گفت.

میثم حسینی یکی از کارگردانان مجموعه انیمیشن «ببعی» درباره سرنوشت اکران نسخه سینمایی این انیمیشن که سال گذشته در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شده بود، به خبرنگار مهر گفت: هنوز در این زمینه تصمیم قطعی گرفته نشده است اما به احتمال قریب به یقین، در فصل پاییز و همزمان با بازگشایی مدارس این انیمیشن سینمایی اکران شود.

این کارگردان درباره استقبال از نسخه سریالی «ببعی» و بازدیدهای قابل توجه آن در سایت‌های داخلی مانند آپارات توضیح داد: کارگردانی نسخه سریالی این انیمیشن بیشتر برعهده حسین صفارزادگان بود که نسخه سینمایی را هم به‌صورت مشترک با هم کارگردانی کرده‌ایم. اتفاق خوبی که برای این اثر افتاد، برندینگ درست برای آن، در قاب شبکه کودک تلویزیون بود. علاوه‌بر اینکه کیفیت کار هم از ابتدا به گونه‌ای، چشم‌گیر بود. اغلب پدرومادرهایی که من با آن‌ها ارتباط داشتم، بچه‌های‌شان این کار را دیده بودند.

وی افزود: در کنار کیفیت بالای انیمیشن و داستان‌های جذاب، تعداد بالای قسمت‌ها هم در این برندینگ نقش داشت. بالای ۲۰۰ قسمت از این انیمیشن به‌صورت دوبعدی تولید و پخش شده بود و به همین پشتوانه هم این کار دیده شد. این استقبال طبیعتا در شبکه مجازی هم ادامه پیدا کرد.

انیمیشنی که بعد از ۲۰۰ قسمت به سینما رسید/برندسازی «ببعی» در سیما

این انیمیشن‌ساز با اشاره به فراگیر شدن محتواها در شبکه های اجتماعی تأکید کرد: به نظر من شبکه‌های مجازی در اغلب موارد در دسترس‌تر هستند. بسیاری افراد در محل کار خود شاید فرصت تماشای تلویزیون نداشته باشند اما هر کدام چند دقیقه‌ای را در فضای مجازی گشت و گذار می‌کنند. به دلیل همین امکان دسترسی و سهولت استفاده، مخاطب می‌تواند زمان تماشای یک اثر را انتخاب کند. سایت‌های اشتراک ویدئو، مانند تلویزیون کنداکتور پخش ندارند که مخاطب تنها در یک زمان مشخص امکان دسترسی به آثار داشته باشد. از نظر تعداد دفعات تماشا هم دست مخاطب بازتر است.

وی ادامه داد: یک انیمیشن شاید براساس کنداکتور شبکه تلویزیونی تنها یک بار از آنتن پخش شود، اما مشخصا ویژگی مخاطب کودک، این است که تکرار برایش اهمیت دارد و حتی دلش می‌خوهد بارها و بارها، یک قسمت خاص از یک مجموعه را تماشا کند. در چنین شرایطی قطعا فضای مجازی شرایط بهتری را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

حسینی در پایان درباره مقایسه امنیت دسترسی مخاطبان کودکان و نوجوان به تولیدات انیمیشنی، در سایت‌های داخلی مانند آپارات یا سایت‌هایی همچون یوتیوب هم گفت: من به‌عنوان یک کاربر بزرگسال احتمالا قدرت تشخیص برای محتوای مورد استفاده‌ام را دارم اما اگر بخواهم بستری را در اختیار فرزندم قرار دهم تا با خیال راحت از آن استفاده کند، پلتفرم‌های داخلی را ترجیح می‌دهم. به‌ ویژه که فارغ از مسائلی همچون نظارت و رده‌بندی که شاید در یوتیوب هم به نوعی اعمال می‌شود، معتقدم محتوای بومی و نزدیک به فرهنگ ما، در بسترهای داخلی، بیشتر در دسترس قرار دارد.

کد خبر 6120542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha