۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۰

ناتو در مرز روسیه و بلاروس «دیوار پهپادی» ایجاد می‌کنند

ناتو در مرز روسیه و بلاروس «دیوار پهپادی» ایجاد می‌کنند

وزیر کشور لیتوانی اعلام کرد که کشورهای ناتو توافق کرده‌اند که در مرز روسیه و بلاروس «دیوار پهپادی» ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کی‌یف ایندیپندنت، «اگنه بیلوتایت» وزیر کشور لیتوانی اعلام کرد کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) «دیوار پهپادی» در مناطق مرزی با روسیه و بلاروس ایجاد می‌کنند؛ این دیوار پهپادی امکان نظارت هوایی مداوم بر کل مرز خارجی از نروژ تا لهستان را فراهم می‌کند.

فنلاند، نروژ، لهستان و کشورهای بالتیک -لتونی، لیتوانی و استونی- توافق کرده‌اند که یک «دیوار پهپادی» را در امتداد مرزهای خود با روسیه و بلاروس ایجاد کنند.

این تصمیم در جریان نشست وزیران کشور این کشورها در لتونی در روز جمعه ۲۴ مه اتخاذ شد. اگنه بیلوتایت، وزیر کشور لیتوانی، اظهار داشت که این دیوار پهپادی امکان نظارت هوایی مداوم بر کل مرز خارجی از نروژ تا لهستان را فراهم می کند.

این طرح هم پهپادهای نظارتی و هم سیستم‌های ضد پهپاد را در بر می‌گیرد و تضمین می‌کند که وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپادها) بر مرز نظارت می‌کنند در حالی که سیستم‌های رزمی با پهپادهای دشمن در موارد تحریک یا قاچاق مقابله می‌کنند.

کد خبر 6120605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کرامت سلیمی ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
      0 0
      در اینده ای نزدیک ، شهرهای مهم روسیه از جمله مسکو و استالین گراد توسط موشک و هواپیما مورد حمله قرار خواهد گرفت و روسیه هم نمی تواند هیچ عکس العملی نشان د هد و تلافی کند. فقط یک مشکل حل نخواهد شد و ان هم اینکه با بمباران شهرهای روسیه و ناتوانی روسیه در مقابل حمله به شهرهایش، باز هم رسانه ها سلاح هسته