پیونگ‌یانگ: پرتاب موشک ماهواره‌بر کره‌شمالی شکست خورد

پیونگ‌یانگ: پرتاب موشک ماهواره‌بر کره‌شمالی شکست خورد

پیونگ‌یانگ اعلام کرد که پرتاب امروز موشک ماهواره‌بر این کشور با شکست مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی امروز دوشنبه اعلام کرد که تلاش این کشور برای پرتاب یک ماهواره شناسایی نظامی جدید با انفجار موتور موشک جدید حین پرواز با شکست مواجه شده است.

بر اساس اعلام این رسانه، این تلاش تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که پیونگ یانگ هشدار داد که تلاش خواهد کرد تا ۴ ژوئن ماهواره‌ ای را در مکانی که دومین ماهواره جاسوسی اش در مدار بود، به فضا پرتاب کند.

معاون مدیرکل اداره ملی فناوری هوافضای کره شمالی در گزارشی که توسط رسانه های دولتی منتشر شد، در این ارتباط گفت: پرتاب موشک ماهواره بر جدید هنگامی که مرحله اول آن در هوا در طول پرواز منفجر شد، شکست خورد.

این در حالیست که ارتش کره جنوبی ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای از پرتاب یک موشک ناشناس به سمت دریای زرد توسط کره شمالی خبر داده بود.

در بیانیه صادره از سوی کره شمالی در این ارتباط آمده بود که ستاد مشترک ارتش سئول بر این باور است که کره شمالی یک موشک ناشناس به سمت دریای زرد شلیک کرده است.

رسانه های ژاپنی ویدئویی از یک موشک منتشر کردند که ظاهراً در هوا منفجر شده است. پیونگ یانگ تا کنون در این باره بیانیه ای منتشر نکرده است.

کد خبر 6120727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha