۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۵

فرماندار مشهد:

۲۷۰ اقلام ضروری به سیل زدگان مشهد اختصاص پیدا کرد

۲۷۰ اقلام ضروری به سیل زدگان مشهد اختصاص پیدا کرد

مشهد- فرماندار مشهد با اشاره به اینکه ۶۸ خانواده بیش از ۲۷۰ اقلام ضروری دریافت کردند، گفت: ۱۰۰ میلیون وام قرض الحسنه ۶۰ ماهه به مستاجرانی که در سیل مشهد آسیب دیدگان اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری فرماندار مشهد شامگاه دوشنبه در نشست خبری پیرامون سیل هفته گذشته مشهد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، به اقدامات صورت گرفته اشاره و اظهار کرد: در زمان بارندگی ممنوعیت ترافیکی ایجاد کردیم تا بروز حوادث و خسارت را کاهش دهیم.

فرماندار مشهد گفت: بر اثر وزش باد شدیدی که بعد از باران سیل آسا روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت به وجود آمد، بخشی از شبکه برق دچار اختلال شد که در کمترین زمان ممکن مشکل قطعی برخی نقاط مشهد برطرف شد.

وی گفت: آب در میدان انقلاب از ارتفاعات جنوبی وارد شد و حجم بالای آب، بزرگراه کلانتری و سپس پل انقلاب را درگیر کرد و ۲ نفر سالمند نتوانستند از آب خارج شوند که متأسفانه جان باختند.

داوری افزود: بارش شدید روز شنبه (۲۸ اردیبهشت) تلفاتی به همراه نداشت، هرچند خسارت‌هایی مجدداً به وجود آورد. بارش شدید تگرگ نیز خسارت زیادی در شهر و خسارت زیادی به باغات و مزارع وارد کرده بود.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: در خیابان سپاه در برخی خانه‌ها گل و لای تا ارتفاع ۲ متر بالا آمده بود و مردم به صورت جهادی پای کار آمدند. آب گرفتگی بزرگراه کلانتری نیز در کمتر از ۲۴ ساعت بازگشایی شد.

وی افزود: ۶۷ خانواده از منطقه سیدی که در جریان سیل خسارت دیدند در زائر شهر اسکان رایگان گرفتند که همچنان اسکان این خانواده‌ها ادامه دارد.

داوری عنوان کرد: تمام کسانی که در حوزه مسکن، خودرویی و معیشت بابت سیل آسیب دیده بودند را ارزیابی کردیم. اقدامات و کمک‌هایی صورت گرفت در خصوص سیل مشهد، خارج از روال قانونی دولت بود و در مشهد کارهای ویژه‌ای انجام شد.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه ۴۳۴ واحد مسکونی آسیب دیده در مشهد مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: ۶۸ خانواده بیش از ۲۷۰ اقلام ضروری دریافت کردند، بنا نیست تمام اقلامی که خسارت دیده را بازگردانیم، اما ما به این عزیزان کمک کردیم تا بتوانند مجدداً به چرخه زندگی خود بازگردند.

وی در خصوص تسهیلاتی که به سیل زدگان مشهد اختصاص پیدا می‌کند، گفت: کسانی که مستأجر هستند و در خانه خود امکان اقامت ندارند، ۱۰۰ میلیون وام قرض‌الحسنه ۶۰ ماهه با سفته دریافت خواهند کرد.

داوری افزود: بر اساس ارزیابی بیمه، به مالکان تا سقف ۹۵ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت خواهد شد. همچنین بنیاد مسکن با توجه به میزان خسارتی که گزارش می‌دهد این افراد وام‌های قرض‌الحسنه نیز دریافت خواهند کرد. خانه‌های روستایی آسیب دیده در سیل تا ۳۵۰ میلیون تومان وام ۵ درصد برای مرمت و بازسازی دریافت خواهند کرد.

فرماندار مشهد بیان کرد: کسانی که اعضای خانواده‌شان فوت شدند به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض دریافت خواهند کرد، ما این افراد را به ستاد بحران معرفی می‌کنیم تا پس از انجام مراحل قانونی وام خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: افرادی که بر اثر سیل کسب و کارشان دچار اشکال شده، تا ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت خواهند کرد تا کسب و کارشان مجدداً رونق یابد.

اختصاص ۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض به خودروهای آسیب دیده در سیل

داوری اظهار کرد: وام بلاعوض تا سقف ۵۰ میلیون تومان به خودورهایی که از سیل خسارت دیدند اختصاص پیدا می‌کند و اگر لازم باشد وام قرض‌الحسنه ۶۰ ماهه دریافت خواهند کرد. افرادی که به همراه خودرو خود امرار معاش می‌کردند و ماشین‌شان در جریان سیل آسیب دیده نیز تا ۱۵۰ میلیون تومان وام ۵ درصد دریافت خواهند کرد.

فرماندار مشهد تاکید کرد: این مطلب نادرست است که مطرح شده، بیشترین خسارت‌ها از سیل به خیابان سپاه ۶۹ وارد شده؛ بلکه خانه‌هایی در برخی روستاها وجود داشته که به طور کامل تخریب شدند.

کد خبر 6120806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha