۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۳۶

امروز؛

نماینده شاهرود عضو کمیسیون تحقیق شد

نماینده شاهرود عضو کمیسیون تحقیق شد

شاهرود- احمد عجم نماینده شاهرود و میامی در روز نخست آغاز کار مجلس جدید به عنوان عضو علی البدل کمیسیون تحقیق معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین روز مجلس سیزدهم با معرفی اعضای کمیسیون تحقیق به کار خود پایان داد در واقع کمیسیون تحقیق برای رسیدگی به اعتراضات به اعتبارنامه‌های رد شده، ایجاد می‌شود. توضیح مختصر اینکه همه نمایندگان مجلس یک اعتبار نامه دارند که در آن مشخص شده که چه تخصص‌هایی دارند و چه ویژگی‌هایی اعم از تحصیلی و سوابق و … در کارنامه شأن وجود دارد.

این اعتبارنامه‌ها باید به تصویب اعضای مجلس برسد به عبارت دیگر امکان دارد که یک نماینده از مردم رأی آورده باشد همین حالا هم در خانه ملت حضور یابد ولی اعتبار نامه او مورد تصویب قرار نگیرد.

در این بین اما هستند کسانی که ممکن است اعتبار نامه‌شأن رد شود اما اعتراض کنند اینجا کمیسیون تحقیق و بررسی ورود می‌کند و موارد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در حقیقت کمیسیون تحقیق نخستین کمیسیون مجلس است که هنوز کار نمایندگان شروع شده آغاز به کار می‌کند بعد از اینکه اعتبار نامه نمایندگان به تصویب رسید و کار مجلس آغاز شد حالا کمیسیون‌های تخصصی مانند ورزش، بانوان، محیط زیست، تلفیق، بودجه و … اعضای خود را می‌شناسد.

پس در نتیجه کمیسیون تحقیق برای رسیدگی به اعتراضات به اعتبارنامه‌های رد شده تشکیل می‌شود؛ به موجب آئین نامه داخلی مجلس، اگر نظر شعبه رد اعتبارنامه باشد، از طریق هیأت رئیسه مجلس به کمیسیون تحقیق ارجاع می‌شود تا پس از رسیدگی و ارائه گزارش، برای تصمیم‌گیری مجلس در دستور کار قرار گیرد.

در وب‌سایت مجلس درباره این موضوع نوشته شده است: اگر در این مرحله نیز اعتبارنامه منتخبی در کمیسیون تحقیق تائید نشود آن فرد می‌تواند از خود در صحن علنی مجلس دفاع کند و در نهایت نیز نظر این کمیسیون به رأی گذاشته خواهد شد.

پس در می‌یابیم که اتفاقاً این کمیسیون نقش و اهمیت ویژه ای هم دارد.

در جلسه ظهر امروز شعب پانزده گانه اعضای اصلی و علی‌البدل کمیسیون تحقیق تعیین شدند بر این اساس سیدسلمان ذاکر- رضا تقی‌پور- احمد انارکی محمدی- عبدالحسین روح الامینی- سید روح الله موسوی- هادی هاشمی نیا- محمدرضا احمدی- علی آذری- امیرحسین ثابتی منفرد- حسین زاده- فتح الله توسلی- عثمان سالاری- احمد جباری- فرشاد ابراهیم پور- محسن بیگلری اعضای اصلی هستند.

اعضا علی البدل هم یاسر سلیمانی- ابوالفضل ظهره وند- الهام آزاد- محمد موحد- علیرضا عباسی- احمد بیوته- رضا علیزاده- حمید رسایی- احمد عجم- احمد فاطمی- اردوان اکبرپور- عبدالجلال ایری- علیرضا زندیان- منصور علیمردانی- سالار ولایتمدار خواهند بود که در این بین احمد عجم نماینده شاهرود و میامی است.

کد خبر 6120820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha