۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۹

مهر گزارش می دهد؛

فرش قرمز دولت سیزدهم برای بخش خصوصی/ خدمات «شهید جمهور» در گلستان

فرش قرمز دولت سیزدهم برای بخش خصوصی/ خدمات «شهید جمهور» در گلستان

گرگان- فرش قرمزی که دولت سیزدهم برای بخش خصوصی پهن کرد باعث شد در مدت ۳۳ ماه بیش از ۹۰ واحد راکد و غیر فعال در استان گلستان به چرخه تولید بازگردد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: شهید آیت الله رئیسی در طول خدمت خود، به تولید و توسعه مراودات تجاری توجه ویژه ای داشت و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد.

بن بست شکنی هایی که در بخش خصوصی انجام داده بود بسیار حائز اهمیت است. دولت ایشان توانست کارهای زیربنایی انجام دهد به گونه‌ای که «امیر یوسفی» رئیس اتاق بازرگانی گرگان به خبرنگار مهر می‌گوید: آیت الله سید ابراهیم رئیسی کمتر از سه سال مسؤولیت ریاست جمهوری را برعهده داشت که در این مدت کوتاه، کارهای بسیار بزرگ و چشم گیری را انجام دادند که در ذهن‌ها ثبت شد.

راه اندازی مجموعه‌های راکد از کارهای بزرگ دولت سیزدهم

وی افزود: با اقدامات زیربنایی که توسط دولت سیزدهم انجام شد استان گلستان توانست میزان صادرات به کشورهای همسایه را افزایش دهد که این نشان از عزم دولت رئیسی در برطرف کردن مشکلات داشت.

فرش قرمز دولت سیزدهم برای بخش خصوصی/ خدمات «شهید جمهور» در گلستان

رئیس اتاق بازرگانی گرگان راه اندازی مجموعه‌های راکد را از دیگر کارهای بزرگ دولت سیزدهم دانست و گفت: منطقه گردشگری آشوراده از جمله طرح‌هایی است که طی سال‌های طولانی بلا تکلیف مانده بود اما با ورود دولت شهید آیت الله رئیسی در این مدت کوتاه اتفاق‌های خوبی رخ داد که باعث امیدآفرینی مردم منطقه شد.

وی یادآور شد: دولت بعدی که با انتخاب مردم مسؤولیت ریاست جمهوری را برعهده می‌گیرد باید تلاش زیادی انجام دهد تا بتواند مسیری که شهید رئیسی و دولت سیزدهم طی کرد را ادامه دهد تا شاهد اتفاقات خوبی در کشور و استان باشیم.

بخش خصوصی با تمام وجود زحمات دولت رئیسی را لمس کرد

احمد قلندری، یکی از فعالان اقتصادی به خبرنگار مهر، گفت: شهادت آیت الله رئیسی داغ بزرگی بود که بر ملت ایران اسلامی وارد شد.

وی با اشاره به اینکه در طول خدمت ایشان، بخش خصوصی استان گلستان با تمام وجود زحمات دولت رئیسی را لمس کرد، افزود: اقتصاد یکی از مهمترین موضوعاتی بود که مصوبات زیادی در این خصوص از سوی هیأت دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

این فعال اقتصادی گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهایی که می‌توان در طی دو سفر شهید آیت الله رئیسی به استان گلستان به آن اشاره کرد بحث گردشگری آشوراده است.

وی یادآور شد: شهید آیت الله رئیسی در سفر نخست خود به استان گلستان برای جزیره آشوراده مصوباتی را در دستور کار خود قرار دادند و در سفر دوم به استان همراه با نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان از نزدیک از این طرح بازدید کردند.

فرش قرمز دولت سیزدهم برای بخش خصوصی/ خدمات «شهید جمهور» در گلستان

تداوم خدماتی دولت سیزدهم در دولت آینده

قلندری اظهار کرد: با توجه به اتفاقات خوبی که در کمیسیون گردشگری، کمیسیون کشاورزی، هیأت نمایندگان و هیأت رئیسه رخ داده است باعث شد تا همیشه قدر دان تلاش‌ها و مجاهدت‌های این شهید باشیم.

وی با اشاره به اینکه خدماتی که در دولت سیزدهم به مردم ارائه شد باید در دولت بعد هم اجرایی شود، گفت: امیدواریم فردی که به عنوان رئیس جمهور وارد عرصه می‌شود همچون آیت الله رئیسی کارها را دنبال کند و برای مردم وقت بگذارد و دنباله رو راه ایشان باشد.

افزایش صادرات گلستان به کشورهای اوراسیا در دولت سیزدهم

ارزجان شمالی دیگر فعال اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دولت سیزدهم در این مدت کوتاه با طرح‌ها و برنامه‌هایی که داشته توانست در بحث زیربنایی موفق عمل کند.

وی افزود: استان گلستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و همجوار بودن با کشور ترکمنستان، دروازه ورودی کشورهای اوراسیا و کشورهای سی آی اس محسوب می‌شود. با راه اندازی راه آهن موقعیت خوبی برای استان رقم خورد و اهمیت این موضوع آنقدر زیاد است که باید آن را مورد توجه قرار داد چراکه باعث پیشرفت‌های زیادی خواهد شد.

شمالی اظهار کرد: دولت سیزدهم سعی کرد با تقویت روابط بین همسایگان اتفاقات خوبی را در کشور و استان رقم بزند.

وی یادآور شد: برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران توانستیم در یکی از معاهدات بین المللی ورود کنیم و فعالیت‌های خوبی صورت گرفت.

این فعال اقتصادی گفت: طی دو سال اخیر حجم صادرات از سوی استان گلستان به کشورهای اوراسیا افزایش پیدا کرد و از طریق خط ریل با کشورهای سی آی اس اتفاق‌های خوبی رقم خورد و این نشان از دیپلماسی خوب رئیس جمهور بود که توانست کشورها را متقاعد کند تا با ما وارد تجارت شوند.

فرش قرمز دولت سیزدهم برای بخش خصوصی/ خدمات «شهید جمهور» در گلستان

اصناف گلستان تلاش می‌کنند راه شهید رئیسی را ادامه دهند

شاکرنژاد دیگر فعال اقتصادی گلستان به خبرنگار مهر، گفت: شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان برای مردم بسیار دردناک بود.

وی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند نباید خللی در کارهای اجرایی کشور پیش بیاید، مجموعه اصناف استان تلاش خواهیم کرد راه شهید رئیسی را ادامه دهیم.

این فعال اقتصادی گفت: ایشان در زمینه اصناف کارهای بزرگی را انجام دادند که امید است در انتخابات پیش رو بتوانیم فردی را انتخاب کنیم که همراه با اهداف و راهبردهای ایشان باشد.

وی یادآور شد: امروز انتخاب فرد اصلح یکی از مهمترین وظایف مردم ایران به شمار می‌آید تا بتواند راه شهید جمهور ایران را ادامه دهد.

دولت شهید رئیسی تنها دولتی که یار و یاور بخش خصوصی بود

احمد دهباشی مسؤول دبیر خانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان به خبرنگار مهر گفت: اگر بخواهیم تاریخ انقلاب اسلامی را مرور کنیم تنها دولتی که یار و یاور بخش خصوصی بود و گوش شنوا داشت دولت شهید رئیسی بود.

وی افزود: همواره آنچه که در بخش خصوصی منعکس کردیم در کمترین زمان با بهترین دستور به نتیجه رسید.

دهباشی اظهار کرد: احداث خط راه آهن اینچه برون به شاهرود، احداث آب شیرین کن در سواحل دریای خزر و جزیره آشوراده از اقدامات بسیار مؤثر رئیس جمهور شهید بود که در سفر نخست و دوم خود به استان گلستان به آنها پرداخته شد.

سال گذشته ۸۵ درصد از مصوبه‌های کارگروه تسهیل در استان اجرایی شد

فرش قرمز دولت سیزدهم برای بخش خصوصی/ خدمات «شهید جمهور» در گلستان

درویشعلی حسن زاده هم در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از راهبردهای اساسی که رئیس جمهور شهید از ابتدای دولت سیزدهم به آن تاکید داشت بحث روان سازی در حوزه تولید و رشد اقتصادی بوده است.

وی افزود: ایشان در سطح ملی تلاش داشتند واحدهای بزرگ و صنعتی در بحث بازار و اصناف مشغول فعالیت باشند و نشست‌های ویژه ای با کسبه داشتند.

حسن زاده با اشاره به اینکه شهید رئیسی تلاش داشتند تا کارگروه تسهیل با قوت در استان برگزار شود، اظهار کرد: با نگاه حل مساله در سطح استان نسبت به مصوبه‌هایی که داده می‌شد کارها دنبال شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: با پیگیری‌ها و رصدهایی که در دولت سیزدهم داشتیم طی سال گذشته حدود ۸۵ درصد از مصوبه‌های کارگروه تسهیل در استان اجرایی شد.

جریان خدمت همچنان ادامه دارد

وی یادآور شد: بیش از ۲۱۱ واحد اقتصادی در بخش کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن در کارگروه تسهیل در دستور کار قرار گرفت و بررسی شد.

حسن زاده با اشاره به اینکه جریان خدمت همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: جلسات کارگروه تسهیل با قوت در حال برگزاری است و تلاش داریم از ظرفیت‌های قانونی و ابزارهایی که در حوزه دستگاه‌های اجرایی است بتوانیم این فرایند را ادامه دهیم.

وی افزود: همه تلاش به این خاطر است که اهداف رئیس جمهور شهید را اجرایی کنیم تا شاهد اتفاقات روز افزون در بحث اشتغال و رونق تولید باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در ۳۳ ماه خدمت دولت سیزدهم بیش از ۹۰ واحد راکد و غیر فعال در سطح استان به چرخه تولید برگشت.

کد خبر 6120979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha