در اندروید؛

قابلیت راستی آزمایی محتوای تلگرام در اختیار دولت‌ها قرار می گیرد

قابلیت راستی آزمایی محتوای تلگرام در اختیار دولت‌ها قرار می گیرد

طبق گزارشی جدید تلگرام در زمینه تایید اطلاعات با آژانس های دولتی همکاری می کند. در همین راستا توضیحاتی در پست ها ظاهر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گروه رسانه ای آر بی سی، طبق گزارش کانال Durov Codeقابلیت راستی آزمایی در نسخه بتا تلگرام برای سیستم عامل اندروید ظاهر شده اما ویژگی مذکور به طور رسمی معرفی نشده است. این کانال اخبار پیامرسان مذکور را منتشر می کند.

کاربران عادی نمی توانند در محتوایی که توسط قابلیت راستی آزمایی(Fact Check) نمایش داده می شود، دخالتی کنند.

پاول دوروف بنیانگذار تلگرام پس از آغاز درگیری های میان روسیه و اوکراین اعلام کرد کانال های تلگرامی به طور روزافزون به منبعی از اطلاعات تایید نشده درباره تحولات این رویداد تبدیل می شوند.

همزمان او اعلام کرد نمی توان به طور فیزیکی تمام محتوای انتشار یافته را کنترل کرد. سال گذشته نیز دولت روسیه اعلام کرد تعداد اخبار جعلی در کانال های تلگرامی از میزان اطلاعات درست بیشتر شده است.

در ژانویه ۲۰۲۳ میلادی نیز روسیه جریمه ای ۴ میلیون روبلی برای تلگرام تعیین کرد زیرا از حذف ۳۲ کانال که اخبار جعلی درباره عملیات نظامی منتشر می کردند، سرباز زده بود. یک سال قبل از آن نیز این پیام رسان به دلیل حذف نکردن یک بات تلگرامی که داده های خصوصی پرسنل ارتش روسیه را فاش می کرد، به همین میزان جریمه شده بود.

کد خبر 6121191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha