۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷

به رهبری شهرام توکلی؛

ارکستر «پایتخت» در پایتخت کنسرت برگزار می‌کند/ جزییات یک اجرا

ارکستر «پایتخت» در پایتخت کنسرت برگزار می‌کند/ جزییات یک اجرا

ارکستر «پایتخت» به رهبری ارکستر شهرام توکلی بعد از مدت‌ها تازه ترین کنسرت خود را در تالار وحدت تهران پیش روی مخاطبان قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارکستر «پایتخت» به رهبری ارکستر شهرام توکلی و حضور علیرضا چهره قانی به عنوان سولیست (تک نواز) ویولن بعد از مدت‌ها تازه‌ترین کنسرت خود را روز بیست و هشتم خرداد ماه در تالار وحدت تهران پیش روی مخاطبان قرار خواهد داد.

در این کنسرت که ساعت ۲۱:۳۰ روز سه شنبه ۲۸ خرداد اجرا می‌شود آثاری از بتهوون، شوبرت، برامس، ماسنه و چایکوفسکی برای علاقه مندان موسیقی کلاسیک اجرا می‌شود.

ارکستر آکادمیک «پایتخت» دارای سه ارکستر شماره ۱ شامل نوازندگان ممتاز بالای ۱۵ سال، ارکستر شماره ۲ شامل نوازندگان متوسط بالای ۱۵ سال و ارکستر شماره ۳ شامل نوازندگان زیر ۱۵ سال است.

شهرام توکلی آهنگساز و مدرس دانشگاه پیش از این نیز درباره اهداف راه‌اندازی ارکستر آکادمی «پایتخت» گفته بود: این ارکستر جنبه آموزشی دارد و هدف از تشکیل آن ایجاد فرصت و امکانی برای نوآموزان موسیقی است تا بتوانند ضمن کسب تجربه گروه نوازی از توانایی‌ها و قابلیت‌هایی که نوازندگی در ارکستر به آنها می‌دهد، بهره‌مند شوند. این ارکستر علاوه‌بر رهبر، دارای ۲ مربی برای گروه سازهای زهی و بادی است که این مربیان در آغاز هر جلسه تمرین ابتدا موارد تکنیکی مربوط به قطعات را به طور جداگانه به نوازندگان آموزش داده و سپس کل ارکستر زیر نظر رهبر به تمرین روی قطعات می‌پردازند. تجربه کار گروهی، کنترل کردن استرس، لذت نوازندگی، افزایش اطلاعات عمومی موسیقی و ایجاد تمرکز از جلمه توانایی‌ها و قابلیت‌هایی است که اعضای این ارکستر به آن دست می‌آورند.

ارکستر «پایتخت» در پایتخت کنسرت برگزار می‌کند/ جزییات یک اجرا

این مدرس دانشگاه با اشاره به الگوی آموزشی «ال سیستما» بیان کرده بود: «ال سیستما» الگوی آموزشی موسیقی است که برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ توسط Jose Antonio Abreu در کشور ونزوئلا بنیانگذاری شد. این سیستم آموزشی نشان می‌دهد که چگونه موسیقی با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند هم موزیسین‌های بزرگی به وجود بیاورد و هم به طرز چشمگیری مسیر زندگی صدها هزار نفر از نیازمندترین بچه‌های یک ملت را تغییر دهد. روش «ال سیستما» در آموزش موسیقی تأکید بسیار بر مشارکت‌های گروهی از ابتدایی‌ترین مراحل آن دارد و آموزش گروهی همسالان مبتنی‌بر ایجاد فضای آموزشی شاد و سرگرم کننده است. درون مایه شیوه آموزش «ال سیستما» آماده سازی هنرجویان برای شرکت در یک گروه ارکسترال است که روح یک جامعه و فرهنگ آن به حساب می‌آید.

کد خبر 6121287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha