۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱

با حضور جمعی از مسوولان کردستان؛

پروژه حمل ریلی گندم از مبدا استان کردستان افتتاح شد

پروژه حمل ریلی گندم از مبدا استان کردستان  افتتاح شد

سنندج_پروژه حمل ریلی گندم از مبدا استان کردستان به سایر نقاط کشور با حضور جمعی از مسوولان کردستان و مدیرعامل راه‌آهن غرب کشور در ایستگاه راه آهن سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون امور عمرانی استاندار کردستان پیش از ظهر سه شنبه در آئین افتتاح حمل ریلی گندم از مبدا استان کردستان به سایر نقاط کشور، با تسلیت شهادت شهدای خدمت، اظهار کرد: امروز شاهد دستاوردهای ماندگار دولت شهید رئیسی در استان هستیم که امکان حمل بار ایستگاه سنندج از جمله این اقدامات است.

کیومرث حبیبی افزود: از آثار و اقدامات شهید رئیسی پروژه راه آهن سنندج همدان است که روز به روز به توسعه استان می‌انجامد.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم ۲ استراتژیک دولت رئیسی را در کشور پیاده کنیم به موفقیت‌های بزرگی دست می‌یابیم که افزایش بودجه‌های استان و بازگذاشتن دست مدیریت استان در تخصیص‌ها این ۲ استراتژی ارزشمند دولت شهید رئیسی است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: سفرهای استانی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از دستاوردهای اساسی این دولت بود که منجر به تکمیل پروژه‌های مختلف نیمه تمام در جای جای کشور شد.

حبیبی با اشاره به اینکه ایستگاه راه آهن همدان- سنندج پروژه‌ای در نوع خود بی‌نظیر برای کردستان است، افزود: گرچه کردستان از نقاط حادثه خیز جاده‌های کشور محسوب می‌شود اما با تحولات شکل گرفته، امروز این پروژه به کاهش تصادفات جاده‌ای در استان کمک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه آهن سنندج تخصیص یافته است که طی روزهای آینده به پروژه تزریق خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان بر لزوم گسترش سیستم حمل و نقل ریلی و هوایی در استان تاکید کرد و یادآور شد: در این زمینه، گام‌های خوبی در استان برداشته شده است و در چند ماه اخیر ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در راستای توسعه حمل و نقل ریلی به استان اختصاص یافته است.

وی اذعان کرد: راه آهن استان کردستان که روزهای سه شنبه و جمعه مسافر جابجا می‌کند، تا امروز یک روز تعطیلی نداشته ولی تأخیر در حرکت اتفاق افتاده است و طبق برنامه ریزی قرار است در این ایستگاه، سال اول حدود ۸۰۰ هزار تن کالا جابجا شود که اکنون ۴۰۰ هزار تن قرارداد حمل سیمان بسته شده است و از ایستگاه دوسر حمل و نقل صورت می‌گیرد.

کد خبر 6121357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha