۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶

شهرابی خبر داد؛

احیای دروازه تاریخی دولاب / افتتاح فاز جدید شهربازی بسیج در تهران

احیای دروازه تاریخی دولاب / افتتاح فاز جدید شهربازی بسیج در تهران

شهردار منطقه ۱۴ تهران از احیای دروازه تاریخی دولاب و افتتاح فاز جدید شهربازی بسیج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر شهرابی فراهانی، شهردار منطقه ۱۴ تهران در نشست خبری اعلام کرد: ۲۴ پروژه شاخص در حوزه‌های مختلف شهری برای توسعه و آبادانی منطقه پیش بینی شده است و در راستای اجرای طرح پویش امید و افتخار ۱۵ پروژه کلید خورده و آماده اجرا است.

وی از احداث میدانگاه‌های جدید در این منطقه خبر داد و گفت: در راستای بهبود وضعیت ترافیکی در منطقه چندین میدان جدید الاحداث مانند میدان شهید رحیمی میدانگاه شهرک گل‌ها، در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.

شهرابی با اشاره به احداث فاز دوم بوستان مردم در این منطقه گفت: روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری نیز به عنوان کمربند شرقی تهران از منطقه ۱۴ تسهیل و تسریع می‌یابد. همچنین با توجه به نقش اساسی این پروژه در هدایت ترافیکی برون شهری به خارج از شهر تهران و کاهش بار ترافیکی در معابر شرقی بازگشایی مسیر بزرگراه شوشتری از این منطقه انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۱۴ تهران همچنین با اشاره به احیای دروازه تاریخی دولاب گفت: این دروازه در منطقه ۱۴ بوده که در عصر طاغوت تخریب شد و احیای بافت تاریخی از جمله طرح‌های اصلی مدیریت شهری در این منطقه است.

وی درباره راه‌اندازی شهدخت و فراهنگ گفت: از طرح‌های فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی شهردخت و فراهنگ است که به منظور ارائه خدمات آموزشی و تفریحی تخصصی ویژه بانوان و سالمندان در نظر گرفته شده است.

شهرابی خاطرنشان کرد: شهربازی بسیج به عنوان بزرگترین شهربازی پایتخت در سه فاز اجرایی شده که فاز ابتدایی آن انجام و این پروژه پس از رعایت و لحاظ تمامی استانداردها و اخذ مجوزات و تمهیدات لازم به زودی افتتاح می‌شود و با همه امکانات در نظر گرفته شده در اختیار شهروندان تهرانی خواهد بود.

وی درباره تعیین تکلیف بازار گل محلاتی گفت: ایمن سازی، مناسب سازی و ساماندهی بازار گل شهید محلاتی پس از اتخاذ تصمیمات قضائی در دستور کار است. در خصوص تغییر کاربری بازار گل و تبدیل آن به کاربری خدماتی، در کمیسیون ماده ۵ تلاش می‌شود تا بتوان یک بازار گل ایمن با غرفه‌های مدرن داشته باشیم.

شهردار منطقه ۱۴ تهران بیان داشت در کنار نهضت آسفالت، نهضت ملی مسکن را در ۵ محور و همچنین پروژه ۱۱۰۰ واحدی را در خیابان پیروزی داریم و در مجموع ساخت ۲ هزار واحد مسکونی را با همکاری سازمان نوسازی در قالب ۵ پروژه در منطقه دنبال می‌کنیم.

کد خبر 6121414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha