۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۶

معاون علمی و فناوری خبر داد؛

راه اندازی ۶ آزمایشگاه ساخت سریع در ۶ استان کشور

راه اندازی ۶ آزمایشگاه ساخت سریع در ۶ استان کشور

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور از راه اندازی ۶ فب لب یا آزمایشگاه ساخت سریع در ۶ استان سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، سمنان، قزوین و تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزابادی در نشست راه اندازی ۶ فب لب یا آزمایشگاه ساخت سریع با همکاری وزارت علوم و همچنین شبکه فبزنت و طرح گرنت همساز که امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل معاونت علمی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تأکیدات و راهبردهای جدی رئیس جمهور شهید، همکاری دستگاه‌ها برای انجام کارهای بزرگ بود. امروز نتیجه یکسال همکاری معاونت علمی و وزارت علوم در قالب ایجاد یک شبکه ملی ساخت برای نمونه سازی ایده‌های اولیه دانشجویی، هسته‌های رشد و شرکت‌های نوپا افتتاح شد.

وی با اعلام اینکه به لطف خداوند ۶ فب لب یا آزمایشگاه ساخت سریع در ۶ استان سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، سمنان، قزوین و تهران راه اندازی می‌شود، گفت: امروز از فاز یک این آزمایشگاه‌ها یعنی مراکز طراحی و مشاوره رونمایی شد و تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ فاز نهایی رونمایی خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه سخنان خود به ارائه گرنت حمایتی با عنوان همساز برای حمایت از ایده ها و ساخت نمونه اولیه اشاره کرد و گفت: یک گرنت مشترک میان وزارت علوم و معاونت علمی در قالب هزار گرنت ۱۰۰ میلیون تومانی برای کمک به تیم های نوپا که می خواهند ایده های اولیه را بسازند، اختصاص داده خواهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ادامه داد: ان شاءالله شاهد این باشیم که به برکت این کار، تا سال آینده شرکت‌های نوپا و نوآوری‌های جدیدی در کشور خلق شود.

کد خبر 6121443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha