۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۴

مهر گزارش می‌دهد؛

گلایه دانش‌آموزان زاهدانی از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

گلایه دانش‌آموزان زاهدانی از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

زاهدان- دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم زاهدانی در حالی برای امتحانات نهایی خود را آماده کرده بودند که بروز برخی مشکلات آنان را سردرگم کرده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اسم امتحان نهایی درست مثل کنکور در حالی به تنهایی برای دانش‌آموزان استرس‌زا بوده که واهمه طراحی سوالات باعث ایجاد دغدغه و نگرانی برای محصلان می‌شود.

نگرانی‌هایی که امسال، گرفتن کارت ورود به جلسه و همچنین تعویق چندباره امتحانات بر شدت آن افزوده و بسیاری از دانش آموزان از اینکه باید چند روز مانده به امتحانات نهایی دغدغه گرفتن کارت ورود به جلسه را داشته باشند، ناراحت و نگران بودند.

این امتحانات که پیش از برگزاری با فراز و نشیب زیادی همراه بود، باعث شد تا یکی از دانش آموزان دختر زاهدانی که امسال برای ترمیم نمرات متقاضی شده، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بگوید: برای برخی از هم‌کلاسی هایم، کارت ورود صادر شده بود اما حوزه امتحان آنان، با آنچه در برگه صادرشده بود، تفاوت داشت یا اینکه شماره صندلی با کارت آزمون هم‌خوانی نداشت.

فاطمه ریگی گفت: متأسفانه مسؤولان پاسخ درستی نمی‌دهند و وضعیت ایجاد شده، بسیاری از دانش‌آموزان و داوطلبان را نگران کرده بود، مشکل بزرگ من این بود که چرا که شماره داوطلبی من با یک داوطلب دیگر مشترک بود.

مریم شهرکی یکی دیگر از دانش آموزان متوسطه دوم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دوره متوسطه دوم به میزان زیادی دانش‌آموزان را درگیر استرس کرده، گفت: اشکالات به وجود آمده در سامانه‌های مربوط به مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی، ترمیم نمرات و دریافت کارت شرکت در امتحانات نهایی، استرس دانش‌آموزان و والدین را افزایش داد.

اختلالات سامانه‌ای عامل سر درگمی برخی داوطلبان امتحان نهایی در روزهای نخستین امتحانات

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در مورد مشکلات ایجاد شده گفت: امسال برای اولین بار امتحان نهایی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در حال برگزاری است و در روزهای نخستین این فرآیند مشکلات و اختلالات سامانه‌ای را شاهد بودیم.

داود گلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: کارت ورود به جلسه، محل حوزه امتحانی و شماره صندلی و مواردی از این قبیل از طریق سامانه برای داوطلبین مشخص می‌شود و به صورت دستی انجام نمی‌شود.

در این بین تعدادی داوطلب آزاد برای ترمیم معدل و نمره نیز در این فرآیند شرکت کردند که اشکالاتی در سامانه پیش آمده بود و در تمامی این مشکلات تمام سعی و تلاش مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و در استان‌ها و شهرستان‌ها بر این بود که همه این موضوعات مدیریت شده و دانش‌آموزان از امتحان باز نمانند.

گلی اظهار کرد: امسال بالغ بر ۹۰ هزار دانش آموز پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحانات نهایی سیستان و بلوچستان در ۲۰۵ حوزه امتحانی در حال رقابت با هم هستند و این در حالی است که تا سال گذشته امتحان نهایی تنها برای پایه دوازدهم برگزار می شده است.

وی خاطر نشان کرد: به ندریج و با ورود به روزهای آتی امتحانات نهایی، مشکلات بر طرف شده و روال عادی امتحانات را شاهد خواهیم بود و در این راستا وزارتخانه، ادارات کل و ادرات مناطق آموزش و پرورش پای کار بوده تا مشکلات برطرف و امتحانات به بهترین شکل برگزار شود.

کد خبر 6121545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      0 0
      سلام واقعا بعنوان والدین دانش آموزان متاسفم که سوالات مطرح شده از همان اولین امتحان (عربی) که خیلی پیچانده بودند و سخت بود باعث گردیده دانش آموزان یک حوزه سه نفر قبل از آزمون شیمی دچار استرس و تپش قلب شده اند که منجر به درمان سرپایی شده الان همه نوع استرسی برای این سن بود این استرس جدید که حتی دانش