۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۷

طی دو ماهه اول سال ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی صورت گرفت؛

جلوگیری از برداشت بیش از یک میلیون مترمکعب آب غیر مجاز

جلوگیری از برداشت بیش از یک میلیون مترمکعب آب غیر مجاز

تبریز- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از جلوگیری از برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیون مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی و سطحی استان در ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف غفارزاده افزود: در راستای اجرای طرح تعادل بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۳، تعداد ۴۵ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر شناسایی و از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ۱۶۱ حلقه چاه غیرمجاز در این مدت مسدود شده، عنوان داشت: همچنین از قلع و قمع ۱۲ استخر غیرمجاز زهکش حاشیه رودخانه‌ها خبر داد.

غفارزاده با اشاره به جلوگیری از برداشت غیرمجاز بیش از ۱ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی، توضیح داد: ضمن نصب ۱۵ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز اولویت‌دار استان، از اضافه برداشت این چاه‌ها جلوگیری به عمل آمده است.

وی همچنین یادآور شد: در راستای عملیاتی کردن مدیریت توأمان مصرف آب و برق چاه‌های کشاورزی، برق کلیه چاه‌های کشاورزی استان تا نیمه اردیبهشت ماه قطع بوده که همین امر موجب جلوگیری از برداشت بی رویه و زودهنگام از چاه‌های کشاورزی در ابتدای سال جاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مهندسی رودخانه‌ها اذعان داشت: از اهم فعالیت‌های مهندسی رودخانه‌ها و سواحل به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی، می‌توان به شناسایی ۲۶۲ مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها اشاره کرد.

کد خبر 6121617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha