۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۲

«پوتین» در کنفرانس مطبوعاتی پس از اتمام سفرش به ازبکستان:

تنها دولت قانونی اوکراین، پارلمان و رئیس «رادا» هستند

تنها دولت قانونی اوکراین، پارلمان و رئیس «رادا» هستند

رئیس جمهور روسیه امروز در اتمام سفرش به ازبکستان با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: مطابق با قانون اساسی کی‌یف، اکنون تنها دولت قانونی در اوکراین، پارلمان و رئیس «رادا» هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ولادیمر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه در اتمام سفرش به ازبکستان با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در سخنانی اعلام کرد: قانون اساسی اوکراین تمدید اختیارات پارلمان «رادا» (Rada) در این کشور را پیش بینی کرده است. قانون اساسی کی یف در مورد اختیارات رئیس جمهور صحبت نمی کند؛ لذا لازم است تحلیل عمیقی از مشروعیت دولت کنونی اوکراین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: هیچ موردی در قانون اساسی اوکراین وجود ندارد که در صورت عدم برگزاری انتخابات جدید به دلیل حکومت نظامی، دوره ریاست جمهوری طولانی شود. بر این اساس، اکنون تنها دولت قانونی در اوکراین، پارلمان و رئیس «رادا» هستند.

پوتین در پاسخ به سوالی درباره مشروعیت زلنسکی اضافه کرد: قانون اساسی اوکراین برای گسترش اختیارات تنها «رادا» در اوکراین و نه رئیس جمهور را پیش بینی کرده است.

این مقام روسیه درباره اجازه محور غرب دادن به کی یف برای حمله به مسکو گفت: اعضای کشورهای ناتو باید آگاه باشند که با چه بازی می کنند. ورود نیروهای غربی به اوکراین، تنش زا و گامی دیگر به سوی درگیری در اروپا و یک درگیری جهانی است. هرچه تلاش‌ ها برای نشان دادن حمایت از کی یف بیشتر شود، تلفات بیشتر خواهد بود و این به نفع نیروهای مسلح اوکراین نیست. هیچ کس در غرب در مورد گلوله باران بلگورود صحبت نمی کند، زیرا این ها ثمره کار خودشان است.

ولادیمیر پوتین در واکنش به اظهارات غرب درباره لغو محدودیت کی یف برای حملات علیه خاک روسیه اضافه کرد: مسکو صحبت ها درباره حمله به عمق خاک این کشور را از نزدیک زیرنظر دارد. سلاح های دقیق دوربرد بدون دسترسی به داده های اطلاعاتی فضایی قابل استفاده نیستند.

رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه آماده ادامه روند مذاکرات درباره اوکراین است، اما آنچه ارائه خواهد شد، مشخص نیست. این روسیه نیست که مذاکرات درباره اوکراین را متوقف کرده است.

رئیس کرملین افزود: در افغانستان مشکلاتی وجود دارد. همه آنها را می شناسند، اما به نحوی باید با دولت فعلی روابط برقرار کرد. در خصوص وضعیت و جایگاه طالبان مرتبا بحث و بررسی در حال انجام است.... ایالات متحده بر منطقه آسیای مرکزی فشار می آورد، اما نمی بینم که آن ها به زانو درآمده باشند و از دستورات صادره از خارج پیروی کنند.

کد خبر 6121623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • آنا IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      1 0
      اگر قرار بودد همه ی مشکلات رو رادا حل کنه پس چرا از قبل منتظر برکناری زلنسکی نموندین و جنگ رو شروع کردین؟ بعد از زلنسکی مثلا چه کسی مشروعیت دارد؟ اتفاقات سال ۲۰۱۴ در زمان زلنسکی بود؟ 🤔 اینها فقط سوال هستند ... مسیله ی اینترنت هم کم کم به یک مشکل جهانی تبدیل شده!!