۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۰

با حکم وزیر آموزش و پرورش؛

اعضای ستاد ملی کنگره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز منصوب شدند

اعضای ستاد ملی کنگره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز منصوب شدند

جلسه ستاد مرکزی برگزاری کنگره ملی ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز، با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضامراد صحرایی، در این جلسه با بیان اینکه برنامه‌های شهدا مصداق فرمایش مقام معظم رهبری در دادن دید ملی به دانش‌آموزان است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند به دانش‌آموزان دید ملی بدهید و مصداق دید ملی، پیروی از راه شهدا است.

وی با بیان اینکه شهدا، الگوهای فوق‌العاده برای دانش‌آموزان هستند، تاکید کرد: کار شهدای دانش‌آموز باید به خود دانش‌آموزان سپرده شود. کار برگزاری این کنگره باید به دانش‌آموزان سپرده شود و ما کار هدایت و حمایت و نظارت آن‌ها را انجام دهیم. توقع ما از استانداران این است که این کار را به‌درستی انجام دهند. از آقای فلاحتکار که به‌عنوان مسئول کمیته استان‌ها منصوب شده‌اند می‌خواهم که این مهم را پیگیری و انجام دهند و دانش‌آموزان کار را به دست بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تولیدات این حوزه مسیر تعالی نسل آینده خواهد شد. زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا باید مانند یک فرهنگ ترویج شود.

صحرایی ادامه داد: سال گذشته عطر شهدا در ۳۶ هزار مدرسه کشور آکنده شد و امسال باید بهتر از سال گذشته این کنگره برگزار شود. شهدا مانند ستاره هستند برای پیدا کردن راه، الگوهای فوق‌العاده و در دسترس دانش‌آموزان هستند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای تقویت هویت ملی‌، شهدا مهمترین الگو هستند، گفت: جلسه ستاد ملی کنگره ملی شهدای دانش‌آموز باید منظم تشکیل شود تا روند کارها مورد بررسی قرار گیرد. جایی اگر حمایتی لازم است، هم‌فکری لازم است انجام شود.

وصیت‌نامه شهدا؛ درس‌نامه‌های عرفانی است

وزیر آموزش و پرورش در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی را به‌عنوان قائم مقام خود در ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای دانش‌آموز تعیین کرد و گفت: همچنین مدیریت دستاوردها و دانش این کار هم مهم است؛ از این طریق دیگر کنگره و یادواره به یک زمان خاص محدود نمی‌شود.

صحرایی وصیت‌نامه شهدا را درس‌نامه‌های عرفانی برشمرد و گفت: این کنگره‌ها بهانه‌ای برای جمع‌آوری این آثار، پیام شهدا، وصیت‌نامه شهدا و در معرض قرار دادن آن‌هاست.

وی ضمن درخواست از قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی و مسئول کمیته استان‌ها برای تهیه لیستی از وظایف هر استان و هر مسئول، تاکید کرد: ان‌شالله کارها طوری برنامه‌ریزی شود که همه استان‌ها تا پایان خرداد زمان برگزاری کنگره خود را اعلام کنند.

صحرایی بر استفاده از فرصت تابستان و فراغت بیشتر دانش‌آموزان برای برگزاری کنگره تاکید کرد و گفت: فرصت فوق‌العاده‌ای است که ما در جمع‌هایی قرار بگیریم که نام و یاد شهدا در آن‌ها وجود دارد. این کارها، برکت کار ماست.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از این جلسه ضمن تبریک انتصاب دبیرکل جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، اظهار کرد: اتحادیه یکی از نهادهای بسیار پرافتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است و خدا می‌داند که در این سال‌ها این اتحادیه چقدر توانسته است منشأ خدمات باشد. بنده از زحمات آقای تاریخی تشکر می‌کنیم و برای برادر گرامی آقای جانعلی‌پور آرزوی موفیت دارم و امیدوارم ایشان یک روح تازه و نفس تازه‌ای به اتحادیه بدهند.

امیدوارم آقای فلاحت‌کار منشأ خدمات مهمی در سازمان دانش‌آموزی باشند و راه تازه‌ای را باز کنند

صحرایی همچنین انتصاب علی فلاحت‌کار به عنوان قائم مقام سازمان دانش‌آموزی را تبریک گفت و افزود: حضور ایشان را گرامی می‌دارم و انشالله یک راه تازه را باز خواهند کرد. امیدوارم با کمک همکاران منشأ خدمات مهمی باشند. از آقای بیگدلی قائم مقام سابق هم تشکر می‌کنم و حتماً باید از ایشان به نیکی استفاده شود.

جانعلی‌پور: باید مردم از زحمات فرزندان خود در مدارس بهره‌مند شوند

اسماعیل جانعلی‌پور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: اتحادیه تجربه حضور در عرصه فعالیت در زمینه شهدای دانش‌آموز را دارد. لشکر فرشتگان برای دختران طراحی شده است برای هم‌نشینی با خانواده شهدا، که تماماً در خدمت کنگره ملی خواهند بود. پیشنهاد می‌کنم که دستاوردهای این کنگره در نمایشگاه بزرگ و پهنه‌های مختلف در اختیار مردم قرار گیرد تا از زحمات فرزندان خود در مدارس بهره‌مند شوند.

پناهی‌روا: باید سبک شهدا و چگونه زیستن شهدا را به دانش‌آموزان نشان دهیم

زهرا پناهی‌روا مدیرکل امور شاهد و ایثاگران نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: درباره کنگره اتفاق خوبی که دارد رقم می‌خورد گرامیداشت یاد و نام شهدای دانش‌آموزی است که ما همیشه از آن‌ها به نیکی یاد می‌کنیم. اگر بخواهیم در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت قدمی برداریم، یکی از راه‌های مهم، گرامیداشت یاد آن‌ها و سیر و سلوک شهداست. بنابراین یادواره‌های شهدا یکی از اساسی‌ترین کارهایی است که می‌توان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رقم بزنیم.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی کنیم سبک شهدا و چگونه زیستن شهدا را به دانش‌آموزان یاد بدهیم. باید در استان‌ها ادارات شاهد تقویت شوند تا بهترین خدمات را برای این کنگره انجام دهند.

هاشمی: باید به بخش بین‌الملل کنگره شهدای دانش‌آموز توجه شود

مجتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش هم با بیان اینکه تربیت ماهیت تدریجی دارد و اگر بخواهیم یک کار اثرگذار انجام دهیم باید برای این فعالیت فرهنگی، قبل و بعدی را متصور باشیم، گفت: پیشنهاد می‌کنم طرح‌هایی مثل لاله‌های روشن که در سطح مدرسه برگزار می‌شد و مباحث خوبی در آن بود به این کنگره‌ها وصل شود تا دانش‌آموزان از برگزاری این کنگره مطلع شوند. همچنین با توجه به ظرفیت جبهه مقاومت و ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با این حوزه، باید به بخش بین‌الملل هم توجه شود.

استاندار یزد: استان یزد ۱۰۰۰ شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کرده است

مهران فاطمی استاندار یزد هم که به صورت آنلاین در این جلسه حضور داشت و قرار است کنگره ملی ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز به میزبانی این استان برگزار شود، با بیان اینکه استان یزد ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که یک‌چهارم آن‌ها یعنی هزار نفر از شهدا دانش‌آموز هستند، گفت: نظام تعلیم و تربیت استان یزد یک نظام شهیدپرور بوده است و باید این مسیر ادامه پیدا کند. قطعاً در سایر استان‌ها هم به همین صورت است.

وی از آمادگی استان یزد برای میزبانی این کنگره خبر داد و گفت: بهتر است این کنگره متفاوت باشد و کار را به دانش‌آموزان بسپاریم و خودمان هدایت کنیم؛ مخصوصاً تشکل‌های دانش‌آموزی خوب و باانگیزه‌ای که داریم.

اعضای ستاد ملی کنگره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز منصوب شدند

انتصاب اعضای ستاد ملی کنگره شهدای دانش‌آموز

در پایان این جلسه احکام اعضای ستاد مرکزی کنگره ملی ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز از سوی وزیر آموزش و پرورش، رئیس ستاد ملی کنگره و معاون پرورشی و فرهنگی به‌عنوان جانشین و قائم‌مقام رئیس، به اعضا اعطا شد.

احکام اعضای ستاد به شرح زیر است:

اسماعیل جانعلی‌پور، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به عنوان «مسئول کمیته علمی و پژوهشی»

مجتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به‌عنوان «مسئول کمیته نظارت و ارزیابی»

زهرا پناهی‌روا، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران به‌عنوان «مسئول دبیرخانه دائمی کنگره»

علی فلاحتکار، قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی به‌عنوان «‌مسئول کمیته استان‌ها»

علی فرهادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع به‌عنوان «مسئول کمیته پشتیبانی و مالی»

نامدار صداقت، مدیرکل روابط عمومی به‌عنوان «‌مسئول کمیته رسانه، فضای مجازی و تبلیغات»

مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی به‌عنوان «دبیر کنگره»

علی حسنی، معلم، به‌عنوان «دبیر اجرایی»

کد خبر 6121635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha