۸ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۴۵

معاون فرهنگی وزارت علوم:

شهید رئیسی سیاستمدار تراز انقلاب اسلامی بود

شهید رئیسی سیاستمدار تراز انقلاب اسلامی بود

همدان-معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: مردمی بودن و ولی نعمت دانستن مردم و کوخ‌نشینان، سیاستمداری تراز انقلابی، بلند نظری انقلابی از ویژگی‌های شهید رئیسی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین کلانتری شامگاه سه‌شنبه در مراسم شب هفت شهدای خدمت در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی‌سینای همدان، با عرض تسلیت شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان اظهار کرد: امیدواریم مسیر خدمت به خلق کماکان پر رونق و روشن باشد.

وی با بیان اینکه در این روزها الحمدلله برنامه‌های بسیار خوبی در سراسر دانشگاه‌های کشور برگزار شد، افزود: پیشتازی در برگزاری این مراسم‌ها کماکان با دانشگاهیان بود.

معاون فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: پر شور بودن تشییع این شهید بزرگوار، دلالت معنایی بزرگی داشت، به این معنی که مردم قدر خادمان بزرگ خود را می‌دانند و این اتفاق برای مسئولان دارای درس بزرگی است که با گام‌های استوارتر و خالصانه‌تر به این مردم خدمت کنند.

کلانتری با اشاره به مشی مدیریتی شهید رئیسی، مردمی بودن و ولی نعمت دانستن مردم و کوخ‌نشینان، سیاستمداری تراز انقلابی، بلند نظری انقلابی، نگاه وصلی نه نگاه فصلی و مراعات تقوای سیاسی که گوهر گم شده کشور را از ویژگی‌های این شهید بزرگوار دانست.

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار در حوزه آموزش و ارتباط آن با حوزه اجتماعی و فرهنگی کشور تاکید داشت، عنوان کرد: ایشان نگاه جامعی به نهاد علم داشت.

معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: این شهید والا مقام همواره حوزه فرهنگ را در متن دانشگاه می‌دانست و هزینه کردن در حوزه فرهنگ را برای سرمایه‌گذاری جامعه مهم می‌دانست.

کلانتری با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها بعد از کرونا، در دولت سیزدهم علیرغم تمام مشکلات پیش‌رو، بیان کرد: با همت دولت اتفاق بزرگی رخ داد و دانشگاه‌ها به حالت عادی خود بازگشتند.

وی افزود: رئیس‌جمهور شهید همواره بر تأثیر دانشگاه‌ها در جامعه تاکید داشتند بر مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها اعتقاد داشتند و می‌گفتند اگر دانشگاه به حل مسائل مردم کمک نکند، به کارکرد حقیقی خود نپرداخته است.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: رئیس‌جمهور شهید همواره بر تأثیر دانشگاه‌ها در جامعه تاکید داشتند بر مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها اعتقاد داشتند و می‌گفتند اگر دانشگاه به حل مسائل مردم کمک نکند، به کارکرد حقیقی خود نپرداخته است.

کد خبر 6121893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha