۹ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۱

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت ۸۰ روایت مردمی از وداع باشکوه مردم بیرجند با پیکر شهید خدمت

ثبت ۸۰ روایت مردمی از وداع باشکوه مردم بیرجند با پیکر شهید خدمت

بیرجند- رییس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۸۰ روایت مردمی از تشییع و وداع مردم بیرجند با پیکر رییس جمهور شهید را ثبت کرده ایم.

مجید کریمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از افتخارات مردم خراسان جنوبی تشییع باشکوهی بود که از پیکر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به عمل آوردند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تشییع پیکر شهدای خدمت در خراسان جنوبی تاریخ ساز شد، بیان کرد: مردم بیرجند چنین تشییع باشکوهی را در تاریخ خود ندیده بودند و در اذهان مردم ماندنی شد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری به دنبال روایت‌های مردمی از مراسم تشییع و شنیدن خبر شهادت آیت الله رئیس است، گفت: تاکنون ۸۰ روایت مردمی را جمع آوری کردیم که خاطرات مردمی و شاخص در سامانه «راوینا» منتشر شده است.

کریمیان با اشاره به اینکه مجموع بسیاری از این روایت‌ها قابلیت تبدیل شدن به اثر مکتوب را نیز دارد، ادامه داد: عکاسان شاخص و هنرمند استان نیز از مراسم وداع مردم با پیکر شهید رئیسی نیز تصاویر جذاب و نابی را به ثبت رساندند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های حوزه هنری خراسان جنوبی این است که بتوانیم در چهلم شهدای خدمت نمایشگاه عکسی از این تصاویر برپا کنیم.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: البته برنامه‌های ما در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به همین موارد محدود نمی‌شود و برنامه‌های دیگری را نیز در این باره تدارک دیده ایم.

کد خبر 6122006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha