۹ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۴

خسروپناه:

تاثیر معدل در کنکور قطعی است و لغو نمی‌شود

تاثیر معدل در کنکور قطعی است و لغو نمی‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تاثیر معدل در کنکور قطعی است و لغو نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه شورای ستاد علم و فناوری یکی از بحث‌های مهمی که مطرح شد مربوط به آئین نامه داخلی ستاد بود که نهایی شد و به تصویب رسید و طبیعتاً در شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تصویب نهایی شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همچنین یکی از بحث‌های مهم گزارشی بود که از آزمون نهایی مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش داده شد؛ این گزارش و همچنین نظارتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورا دارد نشان می‌دهد که وزارت آموزش و پرورش با دقت و با نهایت حساسیت با همکاری مجموعه وزارتخانه‌ها، وزارت ارتباطات و سایر مجموعه‌های امنیتی، این آزمون را برگزار می‌کنند.

خسروپناه گفت: از وزیر آموزش و پرورش و مجموعه وزارتخانه و همه دستگاه‌هایی که در اینجا همکاری کرده‌اند تشکر می‌کنم و به خانواده‌ها تاکید می‌کنم که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث کنکور که سال گذشته اجرا شد و امسال هم اجرا شد و دارد می‌شود؛ این مصوبه مستقر شده است.

وی افزود: این مصوبه شورا، یک مصوبه کاملاً تمدنی است. هم جلوی دست و پای این مافیایی که در این زمینه دنبال ثروت اندوزی بودند گرفتند و از طرفی هم که خیلی مهم است دانش آموزان با تاکید بر کتب درسی و استفاده از معلمان، درس‌ها را دنبال می‌کنند و می‌گذرانند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بنابراین مصوبه تغییر پیدا نخواهد کرد و مصوبه، مصوبه‌ای قطعی است و امسال هم به عنوان دومین سال با دقت و درایت، وزارت آموزش و پرورش دارد مصوبه را اجرا می‌کند.

خسروپناه افزود: حراست و بحث امنیتی پرسش‌ها، به ویژه سوالات هم به صورت تشریحی است؛ طبیعتاً این حراست و امنیت سوال‌ها رعایت می‌شود و با دقت لازم این مصوبه اجرا می‌شود.

وی گفت: بنابراین خانواده‌ها دلهره نداشته باشند این مصوبه را مصوبه قطعی بدانند که سال‌های آینده هم اجرا خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر عزیزان پیشنهادهایی دارند یا نواقصی بر این مصوبه در نظر دارند، شورای عالی انقلاب فرهنگی با روی باز می‌پذیرد، گوش می‌دهد و ما آمادگی تکمیل مصوبه را داریم؛ اما اینکه دخالت معدل نمرات لغو شود، این حتماً اتفاق نمی‌افتد و اصل مصوبه تغییر پیدا نخواهد کرد. اگر نیاز به اصلاحاتی داشته باشد شورا آمادگی پذیرش اصلاحات را دارد.

کد خبر 6122051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهر IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      1 0
      ایا با این کارها مثلا میخواهید جلو فساد سیستماتیک را بگیرند
    • عسل DE ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      1 0
      ۹۰٪ دانش آموزان و پشت کنکوری ها با تاثیر قطعی معدل مخالف‌اند اینطوری خیلییییی استرس بیشتری بهشون وارد میشه و بهتره که تاثیر معدل فقط برای پایه دوازدهم باشه
    • محمد ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
      2 0
      دانش آموزان کنکور ۱۴۰۲ ادم نبودند؟ چرا باید یک جوان ۱۸ ساله به خاطر طمع های شما و ثروت اندوزی شما حسرت آرزوی قبولی در رشته مورد علاقه براش بمونه؟ گفتید دست مافیا قطع شد! اتفاقا این کار به نفع مافیای کنکوره فقط میتونم بگم خدا ازتون نگذره