۹ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۲

معاون بازرسی صمت هرمزگان خبر داد؛

آغاز طرح برخورد قانونی با برگزاری حراجی‌های بدون مجوز

آغاز طرح برخورد قانونی با برگزاری حراجی‌های بدون مجوز

بندرعباس- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از آغاز اجرای طرح برخورد با برگزار کنندگان حراج غیر قانونی و فاقد مجوز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا پیروی منش اظهار کرد: بر اساس بخشنامه سازمان حمایت مبنی بر برخورد با هرگونه بی نظمی در ارائه کالا و خدمات به مصرف کنندگان و جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی از سوی برخی از صنوف، تمامی واحدهایی که اقدام به برگزاری حراج کالا می‌کنند باید اسناد خرید و قیمت فروش کالای مورد حراج را به اتحادیه‌های مربوطه اعلام کنند و پس از بررسی مجوزهای لازم به همراه لیست کالاهای عرضه شده که به تأیید اتحادیه رسیده باشد، مجوز لازم را دریافت کنند.

وی افزود: از همه فعالان اقتصادی و کسبه می‌خواهیم که نسبت به رعایت قوانین مختلف صنفی از جمله درج قیمت صدور، ارائه فاکتور و رعایت سودهای مصوب اقدام کنند.

پیروی منش افزود: واحدهای صنفی که اقدام به حراج غیرقانونی می‌کنند، مورد رصد و پایش بازرسان قرار می‌گیرند و چنانچه مجوز اتحادیه ذیربط را نداشته باشند پرونده‌ی آن‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت هرمزگان در پایان تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با اعلام به سامانه تلفنی ۱۲۴ ما را در رصد بازار همیاری کنند.

کد خبر 6122087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha