۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳

کاخ سفید: حمله اسرائیل به رفح عبور از خط قرمز آمریکا نبود!

کاخ سفید: حمله اسرائیل به رفح عبور از خط قرمز آمریکا نبود!

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی است که با دقت بر تحقیقات درباره حملات رژیم صهیونیستی علیه رفح نظارت می‌کند اما کشتار اخیر در این شهر، از خطوط قرمز آمریکا عبور نکرده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به اینکه واشنگتن با دقت روند تحقیقات درباره حمله اخیر اسرائیل علیه فلسطینیان در رفح را مورد نظارت قرار می‌دهد، مدعی شد که حمله به رفح مصداق عملیات زمینی گسترده نبوده و در نتیجه از خطوط قرمز آمریکا عبور نکرده است.

کربی در جمع خبرنگاران با این سوال طعنه‌آمیز مواجه شد که آیا اتفاقات و کشتار غیرنظامیان در آخر هفته معیارهای «کشتار و ویرانی» را برآورده می‌کند که مقامات آمریکایی را نسبت به عمل به وعده‌شان درباره توقف کمک بیشتر به اسرائیل مجاب کند!

وی در واکنش به این پرسش مدعی شد: اسرائیلی‌ها گفته‌اند که این (حمله) یک اشتباه غم‌انگیز بود. آمریکا برای این مساله خط کش یا معیاری ندارد.

کربی در ادامه مدعی شد: همچنین گفته‌ایم که نمی‌خواهیم شاهد یک عملیات زمینی گسترده در رفح باشیم. چنین حمله‌ای کار اسرائیل را برای تعقیب حماس بدون خسارت گسترده و کشتار زیاد بسیار دشوار خواهد کرد. هنوز چنین حمله‌ای را ندیده‌ایم!

مقام ارشد آمریکایی همچنین مدعی شد که عملیات‌های اسرائیل عمدتاً در کریدوری در حومه رفته انجام شده؛ این در حالی است که رویترز دیروز به نقل از شاهدان عینی نوشت که تانک‌های اسرائیلی وارد مرکز رفح شداند.

کربی در پاسخ به این پرسش که آیا عملیات زمینی اخیر اسرائیل در رفح، آمریکا را مجبور به توقف کمک‌های نظامی بیشتر می‌کند، گفت: به آنچه اینجا می‌گویم باور دارم.

کشتار اخیر فلسطینیان در رفح، وعده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل را در صورت حمله تل‌آویو به رفح، به بوته آزمایش گذاشته است! کامالا هریس، معاون بایدن در جریان رویدادی در واشنگتن گفت: کلمه غم‌انگیز حتی برای شروع توصیف (کشتار) هم کافی نیست.

تجاوز یکشنبه‌شب ارتش رژیم صهیونیستی به شهر مرزی رفح، به شهادت دست کم ۴۰ فلسطینی منجر شد. این حمله وحشیانه موج محکومیت‌های بین‌المللی را به‌همره داشت.

کد خبر 6122138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha