۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۳

پس از دریافت جایزه در اسپانیا؛

«در سایه سرو» در فهرست نامزدهای اسکار قرار گرفت

«در سایه سرو» در فهرست نامزدهای اسکار قرار گرفت

«در سایه سرو» جایزه بزرگ و جایزه بهترین انیمیشن دوبعدی جشنواره انیمایو اسپانیا را گرفت و به صورت مستقیم در فهرست نامزدهای جایزه فیلم‌های کوتاه انیمیشن برای رقابت اسکار ۲۰۲۵ حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی ایرانی «در سایه سرو» جایزه بزرگ و جایزه بهترین انیمیشن ۲بعدی نوزدهمین جشنواره انیمیشن «انیمایو» اسپانیا را دریافت کرد و به صورت مستقیم در فهرست نامزدهای دریافت جایزه فیلم‌های کوتاه انیمیشن برای رقابت اسکار ۲۰۲۵ قرار گرفت.

اسطوره انیمیشن دیزنی جان ماسکر که ریاست هیات داوران جشنواره را برعهده داشت، «در سایه سرو» ساخته حسین ملایمی و شیرین سوهانی را به دلیل صحنه‌نگاری، استفاده از نور، فیلم‌نامه و داستان تمجید کرد.

این پویانمایی تولید کانون که تاکنون ده‌ها جایزه بین‌المللی از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی دریافت کرده است در مورد یک ناخدا است که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، او با دخترش در خانه‌ای محقر در کنار دریا و در انزوا زندگی می‌کند. آن‌ها باید با چالش‌های یک زندگی سخت مقابله کنند.

آکادمی علوم و هنرهای سینما اعلام کرده است که مراسم اسکار ۲۰۲۵ امسال به جای ۲۰ اسفند یک هفته زودتر یعنی روز ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ (۲ مارس سال ۲۰۲۵) برگزار می‌شود.

کد خبر 6122578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha