۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۸

رییس فدراسیون سوارکاری:

ایجاد کمپ تیم ملی متناسب با نوع اسب‌ها مد نظر است

ایجاد کمپ تیم ملی متناسب با نوع اسب‌ها مد نظر است

زنجان- رییس فدراسیون سوارکاری گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها ایجاد کمپ تیم ملی متناسب با نوع اسب‌ها مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظمیان بعد از ظهر چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیأت سوارکاری استان زنجان با بیان اینکه تمام تلاش خود را باری نتیجه گیری در رشته سوارکاری در میادین بین‌المللی انجام می‌دهیم، گفت: این رشته ورزشی ظرفیت کسب ۳۰ مدال المپیکی را دارد و باید بیش از گذشته به این ورزش بها داد و برای رشد و توسعه آن سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته آنگونه که باید و شاید نتیجه لازم را در این ورزش کسب نکردیم و بر این اساس شناسایی سوارکاران توانمند در دستور کار قرار گرفته است.

کاظمیان کسب عناوین بین‌المللی توسط سوارکاران نوجوان ایران در رقابت‌های جهانی را یادآور شد و گفت: در مقطعی که بنده به عنوان سرپرست هیأت سوارکاری بودم نوجوانان شایسته‌ای در مسابقه‌های بین‌المللی مقام کسب کردند که انعکاس رسانه‌ای نداشت.

رئیس فدراسیون سوارکاری لزوم توجه به استعدادیابی و سرمایه گذاری در رشته ورزشی سوارکاری را خواستار شد و گفت: برای این رشته ورزشی سرمایه‌گذاری هنگفت از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود، بنابراین باید بیش از گذشته برجسته شود.

کاظمیان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها، ایجاد کمپ تیم ملی متناسب با نوع اسب‌ها مد نظر قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر برخی اسب‌های بخش خصوصی در مسابقات خارج از کشور شرکت می‌کنند لذا برای این مشکل، طرحی را مطرح کرده‌ایم که اسب‌ها در یک منطقه حبابی مشخص وارد و خارج شوند و همه چیز تحت نظارت باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر واکسینه کردن، پروتکل‌های هر کشور و قاره‌ای در این منطقه حبابی رعایت شده است همچنین در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نظام پزشکی کارها را در این رابطه پیش خواهیم برد.

رئیس فدراسیون سوارکاری با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه دوپینگ، ادامه داد: فدراسیون سوارکاری مشکلات دوپینگ و نمونه‌گیری را پیگیری و تا حد زیادی برطرف کرده است و نمونه‌هایی که از گذشته مانده هم برای مشخص شدن توان‌نامه اسب‌ها پیگیری و در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

کاظمیان افزود: با کمک ستاد مبارزه با دوپینگ، فدراسیون پزشکی ورزشی و نادو این مشکل بزرگ را تا حد زیادی برطرف خواهیم کرد و با برنامه‌ریزی در تلاش هستیم این مشکل را ریشه کن کنیم.

کد خبر 6122664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha