۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۳

سید حسن خمینی:

هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از بین رفته است

هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی از بین رفته است

تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) گفت: اتفاق‌هایی که در دانشگاه‌های دنیا رخ می‌دهد، نشان‌دهنده از بین‌رفتن هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «سیدحسن خمینی» تولیت حرم حضرت امام خمینی (ره) امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با عنوان «فلسطین و مقاومت در منظومه فکری امام راحل» ضمن تسلیت شهدای خدمت اظهار کرد: شهید بهشتی جمله‌ای داشتند و آن اینکه مقلدان خمینی (ره) جز شهادت عاقبتی ندارند.

وی با بیان اینکه امروز داغ رفح و غزه داغی در دل ماست، ادامه داد: امروز بحث غزه، ملاک انسانیت است. اتفاقات ۸ ماه گذشته نتایج بسیار مبارکی داشته است و از دل این حادثه‌های تلخ، نعمت‌هایی را برای ما به همراه دارد.

تولیت حرم حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه هیمنه رژیم صهیونیستی شکسته شده است، گفت: اعتراضاتی که در دانشگاه‌های دنیا رخ می‌دهد، نشان‌دهنده از بین‌رفتن هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی است؛ این امر به فروریختن فضای تقدسی انجامیده که غربی‌ها تاکنون برای رژیم ایجاد کرده بودند.

وی تصریح کرد: امروز دادگاه‌های بین‌المللی به یُمن اقدام‌هایی مانند آنچه آفریقای جنوبی انجام دادند، رژیم را محکوم می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با طرح این سوال که چه اتفاقی باید در غزه بیفتد که وجدان‌ها در دنیا بیدار شوند افزود: این بچه لوس و نُنُر غربی‌ها و غده سرطانی که ان‌شاء الله با اتفاقات اخیر مضمحل خواهد شد، چه‌کار کند که جریان مدعی حقوق بشر دست از حمایت از آن بردارد؛ سیاست جمهوری اسلامی ایران همان چیزی است که بر سر در وزارت خارجه است: «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی». 

وی ادامه داد: همینه رژیم صهیونیستی از حیث اطلاعاتی و نظامی فرو ریخته اما این در برابر فروپاشی موقعیت آن در برابر چشمان جهان، چیزی نیست.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در ادامه با طرح این سوال که معنای استقلال برای سیاست خارجی چیست گفت: طبیعی است که ما هیچ‌گاه در خلاء تصمیم نمی‌گیریم و همواره برای اخذ تصمیم، هزینه و فایده آن تصمیم را مدنظر قرار می‌دهیم.

تولیت حرم حضرت امام خمینی (ره) اضافه کرد: عقلانیت عملی به این است که انسان کاری که انجام می‌دهد، فایده‌اش از هزینه‌اش بیشتر باشد؛ عقلانیت نظری به این است که حرف بی‌دلیل نزنیم و حرف بی‌دلیل نپذیریم.
 

کد خبر 6122681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha