۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۴

فنلاند: اوکراین با سلاح‌های ما می‌تواند به خاک روسیه حمله کند

فنلاند: اوکراین با سلاح‌های ما می‌تواند به خاک روسیه حمله کند

وزیر خارجه فنلاند امروز در سخنانی به اوکراین در خصوص استفاده از تسلیحات ارسالی از سوی این کشور در حمله به خاک روسیه چراغ سبز نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، «الینا والتونن» (Elina Valtonen) وزیر امور خارجه فنلاند امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که اوکراین می‌ تواند با سلاح‌ های فنلاندی به خاک روسیه حمله کند.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر امور خارجه فنلاند در این خصوص گفت: فنلاند هیچ محدودیت خاصی برای ارائه کمک های مادی خود به اوکراین تعیین نکرده است؛ اما فرض می کند که از دارایی ها مطابق با قوانین بین المللی استفاده خواهد شد.

این در حالیست که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پیشتر در گفتگو با شبکه «سی‌ ان‌ ان» مدعی شد که «حق دفاع از خود به اوکراین اجازه می دهد تا از سلاح های غربی برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.»

وی همچنین افزود: اکنون سخت‌ترین زمان برای کی‌یف از زمان آغاز درگیری در اوکراین است.

استولتنبرگ پیش از این نیز در گفت‌وگو با روزنامه اکونومیست از کشورهای عضو ناتو خواست تا محدودیت های وضع شده برای استفاده از سلاح‌ های ارسالی به اوکراین در حمله به خاک روسیه را لغو کنند.

کد خبر 6122928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسنی ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
      0 0
      فنلاند هم سرش به تنش سنگینی میکند
    • ناشناس IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
      0 0
      خب ،اگرروسیه کمی تدبیر کندنیروی نیابتی راتشکیل می‌دهد تا به واسطه آن بدون اعلام رسمی مواضع و پایگاه‌ها وتسلیحات ناتو را در اروپا هدف قراربدهند،تا هزینه دخالت در جنگ اکراین را اروپا نیز متحمل شود،