۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۰۶

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس:

فارس استان معین بازاریابی گردشگری کشورهای حوزه خلیج فارس شد

فارس استان معین بازاریابی گردشگری کشورهای حوزه خلیج فارس شد

شیراز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: این استان به عنوان استان معین کشور، برای بازاریابی گردشگری کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و تاجیکستان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی شامگاه چهارشنبه در آئین معارفه سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه با اجرای برنامه‌هایی، توانمندی‌های کشور را با اولویت استان فارس در کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و تاجیکستان معرفی خواهیم کرد گفت: طبق برنامه ریزی‌ها مقرر شده تورهای آشناسازی برای فعالان گردشگری کشورها از جمله عراق اجرا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: در حال حاضر فارس جزو کارگروه‌هایی است که به بازاریابی در کشورهای روسیه و چین، مشغول خواهد بود.

کمپین «مثلث کرامت نور» پیرو منویات رهبر انقلاب اجرا می‌شود

وی بر لزوم توسعه گردشگری در تمامی شاخه‌ها به ویژه گردشگری مذهبی در این استان تاکید کرد و با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به مباحث گردشگری و نام گذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع)، اجرای کمپین «مثلث کرامت نور» را یکی از برنامه‌ها و ایده‌های مهم برای توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی این استان به ویژه شهر شیراز برشمرد و افزود: این طرح با محوریت سه قطب مشهدالرضا، حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم و حرم حضرت شاهچراغ (ع) اجرا می‌شود تا بتوانیم در جذب زائران داخلی و خارجی توفیق بیش‌تری داشته باشیم.

ثابت اقلیدی ادامه داد: در فاز نخست اجرای کمپین «مثلث کرامت نور» توسعه گردشگری مذهبی داخلی را دنبال خواهیم کرد و در فاز بعدی به معرفی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در کشورهای شیعه می‌پردازیم که در بعد خارجی به صورت پایلوت، کشور لبنان را مد نظر قرار دادیم تا برای شیعیان لبنانی که به مشهد سفر می‌کنند تورهای آشناسازی برگزار کنیم و میزبان اتباع لبنانی در شهر شیراز باشیم.

بنابراین گزارش در این مراسم که با حضور معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی برگزار شد، محسن ضیایی به عنوان سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس معرفی شد.

کد خبر 6123009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha