۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۳

چین نسل چهارم تانک را توسعه می دهد

چین نسل چهارم تانک را توسعه می دهد

تصاویر نسل چهارم تانک جنگی چین در شبکه های اجتماعی فراگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، طبق ادعاهای موجود این تانک بدون نام قابلیت های پیشرفته ای دارد از جمله سیستم های حفاظت فعال( APS)، یک برجک خودکار و پهپادهایی که روی آن سوار است.

تصاویری از چند تانک که به نظر می رسند بتوانند به طور خودکار حرکت کنند، توجهات و گمانه زنی های زیادی میان تحلیلگران نظامی ایجاد کرده است. تصاویر فاش شده تانک ها را با پوشش هایی نشان می دهد.

طبق منابع مختلف از جمله نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست، سیستم های دفاعی تانک از آن در برابر پهپادها محافظت می کند. همچنین به نظر می رسد این تانک از نسخه های جنگی اصلی سبک وزن تر است.

برخی تخمین می زنند تانک های رصد شده نسخه های متفاوتی هستند. هر نسخه احتمالا اسلحه های متفاوتی خواهد داشت. سیستم های دفاعی تانک می توانند موشک ها را در ۳۶۰ درجه ردیابی و خنثی کنند. همچنین گزارش شده تانک ها مجهز به یک واحد برقی کمکی(APU) برای فعالیت بی صدا هستند.

همچنین این تانک ها مجهز به حسگرهای لیدار، زره سبک تر، سیستم اتوپایلوت، سیستم تعیین هدف خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.

در حال حاضر بیشتر تانک های فعلی در جهان از مدل های نسل سوم هستند. هنوز بسیاری از کشورها مشغول بررسی توسعه نسل چهارم تانک ها هستند.

کد خبر 6123073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha