۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مشکلات زیرساختی در حوزه مدرسه‌سازی حل شود

مشکلات زیرساختی در حوزه مدرسه‌سازی حل شود

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امیدواریم جشنواره‌ها و برنامه‌ها کمک کنند مشکلات زیرساختی در حوزه مدرسه‌سازی حل شود و تنها صرف گردهمایی نباشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی صبح پنجشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اظهار کرد: وظیفه خود می دانم از تک تک خیرین این جمع حاضر قدردانی کنم، امیدواریم این جلسه کمک کند مشکلات زیرساختی در حوزه مدرسه‌سازی حل شود و تنها صرف گردهمایی نباشد.

وی با اشاره به اینکه در ذهنیت ما این طور شکل گرفته که اگر در برخی از مراسم‌های مذهبی باشیم خیلی متدین هستیم اما شاخصه‌های دین‌داری تنها این نیست که در برخی مراسم شرکت کنیم گفت: در روایتی فرمودند، اگر خانمی اقدام به تغییر چیدمان وسایل منزل کند از عبادت یک سال بهتر است، برخی چیزها شاخصه دین داری است و دین توجه به خدمت به دیگران بوده و اسلام تاکید کرده جامعه اهل تعاطف و مهرورزی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: اینکه کسی توفیق پیدا کند و به نسل خود خدمت کند آن هم به نوجوان و نظام تعلیم و تربیت، بسیار ارزشمند است و در مجموع ارزشمندی، سعادت، پیشرفت و توسعه یک جامعه و شاکله آن در نظام و تربیت است.

وی با تاکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت در آینده و پیشرفت یک کشور و پیشرفت عدالت مهم است افزود: برخی از مدرسه‌سازی‌ها عدالت محور نیست، گاهی در سیستم آموزش و پرورش مدرسه‌های خوبی وجود دارند اما باید به عدالت هم در آنها فکر کنیم.

شعبانی در ساخت مدرسه پایه اصلی را عدالت محوری دانست و عنوان کرد: نظام آموزشی ما باید بر عدالت آموزشی شکل گیرد و تمام فرزندان ما باید از نظام آموزشی به یک میزان برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه در خدمت‌رسانی باید به عدالت توجه شود، خطاب به خیرین گفت: گاهی مدرسه است اما تجهیزات و زیرساخت مشکل دارد، خیرساز بودن تنها آجر به آجر گذاشتن نیست هرچند لازم است و قابل تقدیر، اما برخی دانش‌آموزان در مدارسی درس می‌خوانند که تجهیزات آنها به روز نیست و می‌طلبد خیرین در این زمینه هم ورود کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه درس خواندن روش و تکنیک دارد و باید به این موارد توجه کرد و برخی مدارس نیازمند تجهیزات هستند خاطرنشان کرد: از استاندار همدان برای حمایت از کار خیر قدردانی می‌کنم و از همه خیرین هم همینطور، خداوند عزت دنیا و آخرت به همه شما بدهد.

وی بیان کرد: تمام این زحمات وقتی ارزش ابدی پیدا می‌کند که وصل به خداوند باشد، اگر وصل نشد در ۸۰ سال منقطع می‌شود اما ابدی شدن عمل‌های ما و برای اینکه برکت بیشتر پیدا کند، راهی جز پیوند زدن به خداوند نیست و باید با نیت الهی کارها انجام شود.

کد خبر 6123202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha