۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل:

۴۶۲ واحد مسکن نهضت ملی در خلخال احداث می شود

۴۶۲ واحد مسکن نهضت ملی در خلخال احداث می شود

خلخال- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: در حال حاضر به تعداد ۴۶۲ باب مسکن نهضت ملی در شهرستان خلخال به صورت آپارتمانی و گروه ساخت در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کیخسروی صبح پنجشنبه در بازدید از طرح های نهضت ملی شهرستان خلخال اظهار کرد: کل ثبت نامی های شهرستان خلخال در طرح نهضت ملی ۴ هزار و ۶۴۹ نفر بود که بعد از غربالگری و پالایش در مجموع برای متقاضیان واجد شرایط تامین زمین و ساخت مسکن در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: در دو سایت طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان در حال اجراست که در سایت اول ۱۴۰ باب مسکن و در سایت دوم نیز ۲۷۲ واحد احداث و تحویل متقاضیان می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ عملیات احداث این واحدها شروع شده و از سایت اول ۶۰ واحد آماده تحویل است که امیدواریم طی روزهای آتی تحویل این واحدها را به متقاضیان انجام دهیم.

کیخسروی ادامه داد: برای ۶۰ واحد آماده تحویل به متقاضیان سند تک برگی تهیه شده و قسط بندی بانکی نیز تا روزهای آتی خرداد انجام می شود تا شاهد تحویل این واحدها به متقاضیان باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: هر بلوک شامل ۵ طبقه در سه متراژ ۷۷، ۸۷ و ۹۲ متری است که با پارکینگ، انباری، آسانسور و سایر تاسیسات و امکانات مناسب اجرایی شده و در اختیار شهروندان خلخالی قرار می گیرد.

کیخسروی اظهار کرد: سایت دیگری به تعداد ۱۹۲ واحد پشت پیام نور در مرحله دیوارچینی است و سایت بعدی نیز در جوار آن در قالب ۸۰ واحد شروع شده و عملیات فنداسیون در این پروژه نیز در مرحله اجراست.

وی مدت زمان اجرای این پروژه ها را براساس پروانه صادر شده ۴ سال اعلام کرد و گفت: همکاران ما تلاش کردند تا در مدت زمان کوتاهتر از ۴ سال این واحدها را احداث و تحویل دهند که در پروژه های متعدد با توجه به پرداختی متقاضیان و بانک ها پیشرفت پروژه را شاهدیم.

مصالح استفاده شده در نهضت ملی مسکن بومی و تولید اردبیل است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: تسهیلات پیش بینی شده بانکی برای احداث این واحدها ۵۳۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان است که این تسهیلات ۲۰ ساله و با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت می شود و در کنار آن قرار است آورده متقاضیان نیز در چند نوبت انجام شده تا روند احداث این پروژه ها را شاهد باشیم.

کیخسروی تصریح کرد: برای سرعت دادن به روند اجرایی این پروژه ها انتظار می رود متقاضیان نهضت ملی مسکن به موقع آورده خود را واریز کنند تا در کنار پرداخت تسهیلات بانکی بتوانیم تحویل واحدها را به خانواده های فاقد سرپناه انجام دهیم.

وی افزود: این واگذاری ها براساس پرداختی متقاضیان و آورده آنها انجام می شود و هر فرد آورده خود را در سریعترین زمان پرداخت کند از بیشترین امتیاز بهره مند شده و امکان برخورداری از واحد دلخواه را خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: مصالحی که برای این پروژه مورد استفاده قرار می گیرد عمدتا تولید استان است و در کنار طراحی و نظارت عالیه بر روند اجرایی این پروژه ها سعی بر این بوده تا از کیفی ترین مصالح بومی برای ساخت مسکن نهضت ملی استفاده شود.

کیخسروی افزود: در کنار حضور ناظر مقیم و مشارکت نظام مهندسی در طراحی این پروژه ها نظارت عالیه از سوی بنیاد مسکن به صورت ماهانه و مرتب انجام می شود تا ساخت این واحدها و تحویل آن به شهروندان در بهترین و کیفی ترین شرایط انجام شود.

۴۶۲ واحد مسکن نهضت ملی در خلخال احداث می شود

وی اظهار کرد: در ساخت این واحدها مبحث ۱۹ صرفه جوئی در مصرف انرژی مورد توجه قرار گرفته و نماهای آجری با شسته سنگی مورد استفاده قرار گرفته تا از این لحاظ نیز پروژه متمایز از سایر واحدهای احداثی باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: در احداث این واحدها علاوه بر استفاده از مصالح بومی سعی شده تا در رشته های مختلف از نیروهای بومی استفاده شده و اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر را به صورت مستقیم در احداث این پروژه شاهد باشیم.

کد خبر 6123220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha