۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۴

معاون اجتماعی کانون‌های خدمت رضوی کرمان:

بیش از ۱۴۰۰ زائر اولی پارسال از استان کرمان به مشهد اعزام شدند

بیش از ۱۴۰۰ زائر اولی پارسال از استان کرمان به مشهد اعزام شدند

کرمان- معاون اجتماعی کانون‌های خدمت رضوی کرمان گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از هزار و ۴۰۰ نفر زائر اولی از استان کرمان به مشهد مقدس اعزام شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینخانی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شناسایی افراد نیازمندی که تاکنون به مشهد مشرف نشده‌اند، یکی از وظایف و اهداف مورد توجه کانون‌های خدمت رضوی است.

وی در ادامه به طرح مهر درخشان رضوی اشاره کرد و افزود: این طرح به‌منظور تسهیل زیارت برای افرادی که به دلیل مشکلات مالی و فقر سال‌های زیادی را در انتظار زیارت به سربرده و توفیق زیارت حرم مطهر ثامن‌الحجج (ع) را نداشته‌اند طراحی شده است.

حسینخانی طرح اعزام زائر اولی‌ها را از اقدامات شاخص آیت‌الله رئیسی، سید شهیدان خدمت عنوان کرد.

معاون اجتماعی کانون‌های خدمت رضوی کرمان افزود: در سال ۱۴۰۲ باهمکاری کانون تخصصی زیارت، بیش از هزار و ۴۰۰ نفر زائر اولی در قالب کاروان‌های مهر درخشان رضوی، به مشهد مقدس اعزام شده اند.

وی بیان کرد: این هزار و ۴۰۰ نفر زائر اولی در قالب سادات، معلولان و بیماران صعب‌العلاج در سراسر استان شناسایی و با همکاری و همراهی خیران به مشهد مقدس اعزام شده اند.

معاون اجتماعی کانون‌های خدمت رضوی کرمان یادآور شد: استان کرمان رتبه نخست اعزام زائراولی‌ها به مشهد مقدس را در کشور کسب کرده است.

حسینخانی تصریح کرد: بیشترین تعداد زائر اولی اعزامی مربوط به شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و جیرفت است.

وی از همکاری خیران در تأمین هزینه ایاب و ذهاب زائر اولی‌ها تقدیر و بیان کرد: در این طرح زائران به مدت سه روز در مشهد مقدس و زائر سراهایی که برای همین منظور ساخته شده است، اسکان یافته و مهمان بنیاد کرامت رضوی می‌شوند.

حسینخانی در پایان گفت: این زائران علاوه بر زیارت و بهره‌مندی ازبرنامه‌های فرهنگی، یک وعده غذایی را نیز مهمان مهمان‌سرای حرم خواهند بود.

کد خبر 6123221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ن IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 0
      زائر اولی نداشتیم تاکنون.جدیدا وضع شده.