۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

«شهید رئیسی» مدیر تراز انقلاب بود/ چهره جدید جبهه مقاومت

«شهید رئیسی» مدیر تراز انقلاب بود/ چهره جدید جبهه مقاومت

شاهرود- شهید رئیسی را مدیر تراز انقلاب اسلامی می‌دانند چرا که از یکسو به مهندسی جدید جبهه مقاومت پرداخته و چهره منطقه را عوض کرد و از سوی دیگر به مشکلات مردم توجه داشت.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: خبر شهادت شهید رئیسی بهت آور بود. شخصیتی که در مسند دولت سیزدهم توانسته بود اقدامات خوبی صورت دهد و علیرغم اینکه بعضاً در مسائل اقتصادی شاهد بودیم که برنامه‌های دولت سیزدهم قدری با ناکامی روبرو شد اما به اذعان حتی منتقدان دولت او یکی از موفق‌ترین دولت‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

برخی کارشناسان عقیده دارند که در دولت سه ساله او جبهه مقاومت هم به شکوفایی بیشتری رسید و در کنار آن روابط با همسایگان بهتر شد از طرف دیگر رئیسی تلاش کرد که مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی را در داخل کشور کاهش دهد.

آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری درباره شخصیت شهید رئیسی و ویژگی‌های دولت رئیسی نکات مهمی بیان می‌کند که آن را به صورت اختصاصی در خبرگزاری مهر استان سمنان می‌خوانید.

«شهید رئیسی» مدیر تراز انقلاب بود/ چهره جدید جبهه مقاومت

*ابتدا بفرمائید که اهمیت مجاهدت و شهادت آیت الله رئیسی و همراهان و دیگر شهدای انقلاب اسلامی در چیست؟

همانطور که از احادیث و آیات و روایت‌های متعدد ما برمی‌آید اگر به سمت قله پیروزی اسلام می‌رویم و اگر به قله‌ای نزدیک می‌شویم که فتح الفتوح است و همه ۱۲۴ هزار پیامبر هدف شأن را همین امر قرار داده بودند باید بدانید که هر قدم جلوتر بروید مؤمن تر و خالص می‌شوید، صف‌ها جدا می‌شود و در نتیجه باید از دل سختی‌ها و توانمندی‌های دشمن عبور کنیم تا به قله‌های افتخار برسیم. کسی که هیمنه دشمن را می‌بیند و پس می‌کشد مرد میدان نیست.

مردم رشید ایران بدانند که دست تدبیر خدای متعال برای خانواده‌های معزز شهدای عرصه خدمت، یک نعمت بزرگ و فتح قریب در نظر گرفته که ان شالله به آن خواهیم رسید. شهدای خدمت با تمام وجود برای خدمت به جامعه اسلامی کوشیدند و ادب این خدمت رسانی را رعایت کردند مانند شهید رئیسی، اهل فداکاری، تواضع و دوری از عافیت بودند، اهل تدبیر و حقانیت و مجاهدت بودند و دل در گرو خدا داشتند و این سبب شده بود که صفات بارزی هم داشته باشند.

*شهید رئیسی را چطور شخصیتی می‌دیدید؟

معتقد هستیم که مردم در حال بازنگری نسبت به این شهدای گرانقدر هستند و حادثه طوری رخ داده که از همان لحظات اول ذهن همه ما یک بازخوانی کرد گذشته را.

شهید رئیسی مرد بزرگی بود که با رفتنش اتفاق عظیمی در کشور رخ داد و شاهد بودیم که میلیون‌ها نفر برای بدرقه ایشان حاضر شدند و هنوز هم این ارادت‌ها ادامه خواهد داشت. خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند که مؤمنان همه در قله‌های خوبی هستند اما برخی از آنان برگزیده‌های مؤمنان محسوب می‌شوند و جایگاه عظیم شخصیت‌های بزرگی هستند که عمدتاً در نگاه اهل زمین شناخته شده هم نیستند ولی یک قراری با خداوند بسته‌اند و پای آن هستند.

شهید رئیسی و مردانی که همراه او به شهادت رسیدند چنین ویژگی‌هایی داشتند و همه از مردان فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شدند اینها قراری با خدا داشتند و تا آخرین لحظه پای آن قرار ایستادند تا در مسیر خدمت و بندگی خودشان به لقاءالله رسیدند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی طعنه بدخواهانه و نا سپاسی خودی‌ها سبب نشد که آیت الله رئیسی از مسیر خود پا پس بکشد و مسیر خدمت به مردم و تحصیل رضایت الهی و تأمین رضایت مردم را ادامه دادند و تا شهادت شأن هم پای این امر ایستادند.

*در حقیقت شهادت را مزد ایشان می‌دانید

روز اولی که شهید رئیسی وارد صحنه شد، خیلی‌ها می‌گفتند که آخر کار ایشان شهادت است و این طور ایستادن در راه خدا مزدی جز شهادت ندارد و مزد آن خدمت‌ها را هم با آرمیدن در جوار حرم قدس رضوی و دیدار الله گرفت. من معتقد هستم که هر کدام از این افراد فوق‌العاده بودند.

*چه ویژگی بارزی را در دولت سیزدهم مشاهده کردید؟

شهید امیرعبدالهیان طراح مهندسی جدید طرح خاورمیانه و یا به تعبیر دیگر غرب آسیای در خدمت اسلام بود و این نشان می‌دهد که ایشان چه انسان قابل اعتنا و فوق‌العاده ای بود و این شهید بزرگوار سرباز پا به رکاب رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

طراحی جدید جبهه مقاومت در چارچوب ادبیات انقلاب اسلامی که منتهی به اقتدار جبهه مقاومت و اسلام و گسترش ادبیات مقاومت در جهان شده از اموری است که شهید امیر عبدالهیان در آن نقش اساسی داشت لذا این انسان‌هایی که شهید شدند، بزرگ بودند.

نکته دیگر این است که شیوه سیاست‌ورزی و مدیریت شهید رئیسی و همکارانشان است که مورد توجه قرار دارد. امام خمینی (ره) بیانی دارند که می‌فرمایند سیاست مدار تراز جمهوری اسلامی باید ویژگی‌هایی داشته باشد و در نیمه شعبان آخرین روزهای عمر مبارک شأن خطاب به مهاجران جنگ تحمیلی تاکید دارند مسئولان ما باید بدانند انقلاب ما محدود به ایران نیست و انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داری حضرت مهدی (عج) است که خداوند بر تمام مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهورش را در عصر حاضر قرار دهد.

مسئول در عین اینکه باید تلاش کند مسائل مردم را حل کند ولی باید بداند که این مردم مأموریت بزرگ‌تری بر دوششان است و یک ظرفیت بزرگ‌تری دارند، این مردم برگزیده شده‌اند برای اینکه در مسیر عصر ظهور حرکت کرده و اتفاقات بزرگی را در جهان رقم بزنند لذا حل مسائل شأن باید در این مسیر باشد در نتیجه مسئولان هم باید به مردم بیاندیشند و حل مشکلات آنها و هم آرمان‌های بزرگ را پیش روی مردم احیا کنند تا از عظمت و بزرگی این مردم نکاهند و آنان را اسیر آرمان‌های توسعه مادی نکنند.

*و شهید رئیسی این چنین بود؟

من معتقد هستم که سیاست‌ورزی شهید رئیسی این چنین بود یعنی هم به رهبر معظم انقلاب اسلامی کمک کردند در مهندسی جدید جبهه مقاومت در منطقه و دستیابی به فتوحات بزرگی که در این سه سال رخ داده است و هم اقدامات خوبی در راستای رفع مشکلات مردم انجام شده است.

ما شاهد بودیم که دولت‌های قبل چطور بودند، دولت‌های قبل هیچکدام به این آرمان بزرگ نمی‌اندیشیدند و یا آنچنان که باید در این مسیر حرکت نمی‌کردند اما شهید رئیسی در سیاست‌ورزی خودش هم آرمان‌های ملت عزیز را در نظر می‌گرفت و هم آرمان‌های انقلاب و جبهه مقاومت را پیش می‌برد.

معتقد هستیم تنها شخصیتی که کلام امام خمینی (ره) را هم می‌فهمید و هم برای تحقق آن ۳۵ سال ایستاده، رهبر معظم انقلاب اسلامی است ایشان هم آرمان‌های انقلاب را در نظر دارند و هم برای رفع مشکلات مردم دغدغه دارند و آن را بارها به دولت‌ها تذکر می‌دهند، سال‌ها است که ایشان می‌فرمایند مشکل اصلی ما معیشت مردم است و سال‌ها را با رویکرد اقتصادی نامگذاری می‌کنند.

کسی سیاست مدار در تراز است و می‌تواند سکان دار مناسب در ایران اسلامی شود که این خصوصیات را داشته باشد و شهید رئیسی شخصی بودند که این خصوصیات را داشتند و ما معتقد هستیم تنها دولتی که در این مسائل به صورت جدی همراه رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند و ایستادند شهید رئیسی بودند مابقی یا نیامدند و یا پاس پس کشیدند.

کد خبر 6123252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha