۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۴

مسوول بسیج جامعه زنان گیلان خبر داد؛

برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «ریحانه» در رشت

برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «ریحانه» در رشت

رشت- مسوول بسیج جامعه زنان گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «ریحانه» در رشت گفت: این جشنواره با موضوع هویت زن مسلمان ویژه دختران گیلان است.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهره عاشوریان بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت با اشاره به رونمایی جشنواره فرهنگی عفاف و حجاب با عنوان «ریحانه» که از سوی سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: پوستر جشنواره فرهنگی هنری «ریحانه» با موضوع هویت زن مسلمان در دو بخش پویش و مسابقه ویژه دختران زیر ۱۲ سال و دختران ۱۲ تا ۱۸ سال در رشت رونمایی شد.

عاشوریان با اشاره به محورهای جشنواره «ریحانه» افزود: احیای هویت زن مسلمان، نقش زنان در مقاومت اسلامی، کرامت و هویت ملی مذهبی دختران، روایت موفقیت و رشد دختران ایرانی در عرصه‌های ملی و بین المللی، عرصه‌های نقش آفرینی دختران بر مبنای الگوی سوم، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه بانوان، زنان غزه و محو مقاومت و زنان شهیده ایران اسلامی و ایثارگری بانوان از محورهای جشنواره ریحانه می‌باشد.

وی ادامه داد: تیر ماه سال جاری جشنواره ریحانه در قالب‌های پوستر، تصویرسازی، خوشنویسی گرافیک متحرک، نقاشی، پادکست، شعر و هنرهای بومی و صنایع دستی با حضور دختران هنرمند استان گیلان برگزار خواهد شد.

«شهید رئیسی» انقلاب الگوی ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری

«هاجر تحریری نیک صفت» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: عزت و امنیت کشور ایران مرهون خون شهدای خدمت و سردار سلیمانی‌ها است که با گمنامی امنیت را ارمغان ایران اسلامی نمودند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی با خدمت مجاهدانه خود در مسیر حرکت به سمت قله از هیچ تلاشی فروگذار نبود، افزود: ولایت پذیری شهید رئیسی بسیار اثر گزار بود، شهید رئیسی با تبعیت از رهبر معظم انقلاب الگوی ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهید رئیسی با خدمت عالمانه و عدم حاشیه سازی در راستای تحقق ظهور خدمت به مردم در راه رضای الهی را سرلوحه خود قرار داده بود، تصریح کرد: با مردم بودن، مدارا با مردم، خدمتگزار مردم بودن خصوصیت ذاتی شهید خدمت بوده است.

تحریری نیک صفت با اشاره به حضور حماسی مردم در تشییع شهدای خدمت تصریح کرد: صحنه‌های قابل توجه وداع میلیون‌ها نفر از مردم در شهرهای مختلف با شهدای خدمت و به طور خاص رئیس جمهور فقید کشورمان، جلوه‌های معناداری از پیوند قلبی و عاطفی مردم با انقلاب اسلامی و شهدای خدمت را به نمایش گذاشته است.

گفتنی است، مراسم گرامیداشت شهدای خدمت با حضور جمعی از بانوان ادارات و دستگاه‌های اجرایی و عموم بسیجیان، به همت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس در حسینیه شهدای گمنام سپاه قدس گیلان برگزار شد.

کد خبر 6123484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha