۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۵

جانشین مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران:

موزه دفاع مقدس مازندران قطب گردشگری اسلامی است

موزه دفاع مقدس مازندران قطب گردشگری اسلامی است

ساری- جانشین مرکز فرهنگی وموزه دفاع مقدس مازندران از این مرکز به عنوان قطب گردشگری اسلامی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدعلی حسین‌زاده عصر پنجشنبه در نشست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران با اشاره به بازدید اخیر رئیس جمهور شهید از این مجموعه عنوان کرد: در این سفر ضمن بازدید از موزه دفاع مقدس مازندران در محضر خانواده‌های شهدا حضور یافت و پس از سه روز شهادت رسید.

وی با بیان اینکه این مرکز در ۶۰ هکتار در حال ساخت است که ۳۶ هکتار مساحت آبی است و ۲۴ هکتار عرصه خاکی در دو طرف رودخانه تجن قرار دارد، افزود: اجرای برخی از المان‌های دفاع مقدس و بازسازی عملیات والفجر هشت در این مرکز در حال انجام است.

حسین زاده افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران محل عبور ۴۰ میلیون گردشگر و زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و قطب گردشگری اسلامی اسلام است و نیازمند توجه و عنایت ویژه است.

پیشکسوتان جهاد و مقاومت میراث داران و حافظان مسیر شهدا هستند

حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان گفت: دفاع مقدس برگ زرین تاریخ پرافتخار این ملت است و نباید گذاشت هیچگاه شعله و تابش جهاد و شهادت در حرکت ملت ما کم سو شود و پیشکسوتان جهاد و مقاومت باید به عنوان میراث داران و حافظان این مسیر ایفای نقش کنند.

سردار سرتیپ پاسدار علی شالیکار فرمانده قرارگاه منطقه غدیر در شمال کشور بیان کرد: این مجموعه بهترین مکان برای ماندگار شدن آثار شهداست و برای رفع مشکلات آن باید تلاش ویژه صورت گیرد.

سردار کمیل کهنسال فرمانده دفاع مقدس و مقاومت نیز با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران یکی از بزرگترین مرکز تفریحی توریستی شمال کشور است به مشکلات متعدد بر سر راه این مجموعه اشاره کرد و اذعان داشت: این مرکز، یکی از مهمترین پروژه‌های فرهنگی است که نیاز به بودجه و اعتبار ویژه دارد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا دارد و شهدا با تاسی از این فرهنگ به شهادت رسیدند، گفت: یکی از مراکزی که می‌تواند میزبان راهیان باشد، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بوده که در ترویج سبک و سیره شهدا تأثیرگذار است.

کد خبر 6123609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha