۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳

تحت نظارت کیم جونگ اون انجام شد؛

شبیه‌سازی حمله پیش‌دستانه کره شمالی به سئول با سلاح هسته‌ای

شبیه‌سازی حمله پیش‌دستانه کره شمالی به سئول با سلاح هسته‌ای

کره شمالی با نظارت رهبر این کشور، رزمایش حمله پیش‌دستانه علیه کره جنوبی را با موشک‌اندازهای چندگانه و قادر به حمل کلاهک هسته‌ای برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد که ارتش پیونگ‌یانگ تحت نظارت مستقیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، رزمایش حمله پیش‌دستانه علیه کره جنوبی را برگزار کرد.

به نظر می‌رسد که در این رزمایش موشک‌اندازهای بالستیک مورد آزمایش قرار گرفتند که کره جنوبی مدعی شناسایی آنها در نزدیکی پیونگ‌یانگ شده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی نوشته که این آزمایش تسلیحاتی با هدف نمایش اراده کره شمالی و عدم تعلل این کشور در حمله پیش‌دستانه علیه کره جنوبی در صورت تهدید شدن از سوی این کشور انجام شده است.

به نوشته این خبرگزاری، کیم جونگ اون گفته است که این رزمایش «موقعیتی را به تصویر خواهد کشید که به وضوح نشان‌دهنده عواقب تحریک کردن پیونگ‌یانگ است.»

این خبرگزاری، کره جنوبی را به «صحنه‌آرایی ناشیانه اقدام متقابل مسلحانه و خطرناک علیه حق حاکمیت مشروع کره شمالی» متهم کرده است. منظور از این صحنه‌آرایی، رزمایش هوایی دوشنبه‌شب کره جنوبی درست چند ساعت پیش از پرتاب ناموفق ماهواره جاسوسی پیونگ‌یانگ است. اگر این پرتاب با موفقیت انجام می‌شد، دومین ماهواره جاسوسی پیونگ‌یانگ در مدار مستقر می‌شد.

کیم اینائه، سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی گفته است که سئول تهدیدهای شفاهی پیونگ‌یانگ مبنی بر حمله پیش‌دستانه علیه کره جنوبی و نقض قطعنامه‌های سازمان ملل را «قویا محکوم می‌کند.»

موشک‌اندازهای چندگانه جزو سامانه‌های تسلیحاتی اصلی کره شمالی برای هدف گرفتن کره جنوبی محسوب می‌شوند. کره شمالی تاکید کرده است که پرتابه‌های این موشک‌اندازها قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستد.

کد خبر 6123816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی US ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
      4 1
      .قتی انسان عقل را کنار بگذارد به حیوانی درنده تبدیل می شود گیرم که رهبر بی شعور کره شمالی بخواهد این کار را بکند عقل مردم کره شمالی کجا رفته کره جنوبی بخشی از کره ای نباشد هم مردم آن چه گناهی دارند که بازیچه دست سیاستمداران شوند
      • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
        3 0
        بسه دیگه مظلوم نمایی کره شمالی رو دارن هر تحریمی میکنن
    • دنیل IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
      4 0
      کیم بازیچه دست چین و روسیه بیچاره مردم دو کره.
      • علی IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
        0 0
        چرا نگفتی کره جنوبی هم آلت دست اروپا وآمریکا ست!!؟