۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰

امام جمعه دشتستان:

نظارت بیشتری بر قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌های دشتستان انجام شود

نظارت بیشتری بر قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌های دشتستان انجام شود

بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: نظارت بیشتری بر قهوه‌خانه و کافی‌شاپ‌های دشتستان انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: در بیش از ۲۵ روایت از پیامبر اکرم (ص) آمده که برای رفع مشکلات خود به مزار پدر ومادر خود بروید و از آنها بخواهید که در حقتان دعا کنند.

وی اضافه کرد: حالا همین دعا کردن وقتی در جایگاه امامان معصوم علیه السلام صورت می‌گیرد، اجابت آن چندین برابر می‌شود، به همین منظور در ثواب زیارت‌های ائمه اطهار علیهم السلام استجابت دعا وارد شده است.

امام جمعه دشتستان بیان کرد: فلسفه زیارت برای ما جدای از آنکه تقرب به خدا می‌آورد، بسیاری از صفات ما را تغییر می‌دهد و ما را به سمت و سوی امامان و فضیلت‌های الهی سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه چرا مردم «رئیسی» را دوست داشتند افزود: رئیسی دلسوز مردم بود و علی‌رغم میل باطنی از آستان قدس رضوی اصطلاحاً دل کند و به قوه قضائیه و پس از آن به ریاست جمهوری آمد ناشی از همین دلسوزی برای مردم بود. برای آنکه گره‌ای از مشکلات کشور باز کند و قدمی برای اجرای عدالت بردارد.

مصلح ادامه داد: رئیسی نگران سلامت مردم، مسکن، سفره مردم و معیشت مردم بود. ایشان تورم را با ۶۰ درصد تحویل گرفت؛ به زیر ۴۰ درصد رساند. بلای رشد نقدینگی را به طور جدی کاهش داد.

وی بیان کرد: در دولت قبل هر روز خبر تعطیلی کارخانه‌ها به گوش می‌رسید؛ در ۳۳ ماه دولت سیزدهم هر روز بحث احیای کارخانه‌ها و برگشت به کار کارگران شنیده می‌شد. اسم دولتش دولت احیا شده بود.

امام جمعه دشتستان با بیان اینکه رئیسی از مردم فرار نمی‌کرد و پای درد دل آنها می‌نشست خاطرنشان کرد: ایشان از نزدیک با درد مردم آشنا می‌شد و لمس می‌کرد. صرفاً در دفترش نمی‌ماند و گزارش بخواند.

وی با بیان اینکه رئیسی گلایه‌ها و اختلاف قوا را به سطح رسانه نمی‌آورد رئیسی اخلاق مدار و مطیع رهبر انقلاب بود. رئیسی پای اعتقادات مردم و استقلال و عزت کشور ایستاد و شبانه روزی کار می‌کرد و اخلاص داشت.

مصلح با بیان اینکه در این چند سال اخیر تعداد زیادی کافه و دکه و قهوه خانه در سطح شهر باز شده است اضافه کرد: هیچ ضرورتی برای زندگی روزمره مردم ندارد و هر روز قارچ گونه زیاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از این مراکز محلی شده برای اعمال غیرقانونی و خلاف شئونات اسلامی و معلوم نیست در این مراکز چه چیزی عرضه می‌شود و از مراکز و مسؤولان مرتبط انتظار داریم که باید هم جلوی رشد بی رویه آنها را بگیرند و هم بر آنها نظارت قاطع و جدی داشته باشند.

کد خبر 6123866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha