۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی:

نماز جمعه مصداق ذکر و ارتباط با خداوند است

نماز جمعه مصداق ذکر و ارتباط با خداوند است

گناباد- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: اگر انسان‌ها اهل ذکر نباشند و خدا را فراموش کنند در حقیقت خود را فراموش کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسین ایزدی ظهر جمعه پیش از خطبه‌های نمازجمعه کاخک با بیان روایاتی به اهمیت و فضیلت شرکت در نمازجمعه پرداخت و اظهار کرد: رسول خدا (ص) در حدیثی در این زمینه فرمودند: «ثَلَاثٌ لَوْ تَعْلَمُ أُمَّتِی مَا لَهُمْ فِیهَا لَضَرَبُوا عَلَیْهَا بِالسِّهَامِ الْأَذَانُ وَ الْغُدُوُّ إِلَی یَوْمِ الْجُمُعَةِ وَ الصَّفُّ الْأَوَّل‏؛ سه چیز است که اگر امت می‌دانستند چه چیزی در آن برای آنان است بر سر آن با هم منازعه می‌کردند؛ اذان، شتاب به سوی نماز جمعه و صف اول نماز.»

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با بیان آیاتی از سوره جمعه اظهار کرد: اگر انسان‌ها اهل ذکر نباشند و خدا را فراموش کنند در حقیقت خود را فراموش کرده‌اند.

وی از نمازجمعه به عنوان مصداق بارز ذکر یاد کرد و با بیان روایتی از امیرالمومنین علی علیه السلام افزود: هر فردی که به یاد خدا باشد و رابطه بین خود و پروردگارش را اصلاح کند خداوند متعال رابطه بین او با مردم را اصلاح خواهد کرد.

ایزدی با بیان اینکه ارتباط انسان‌ها با خداوند متعال موجب محبوبیت آنها می‌شود اظهار کرد: در همین رابطه امام حسن عسکری علیه السلام در حدیثی فرمودند: «مَن کانَ الوَرَعُ سَجِیَّتَهُ و الکَرَمُ طَبیعَتَهُ و الحِلمُ خُلَّتَهُ، کَثُرَ صَدیقُهُ؛ کسی که پارسایی خوی او، بخشندگی طبیعت او و بردباری خصلت او باشد، دوستانش زیاد شوند.»

معرفی امام جمعه جدید بخش کاخک

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با گرامیداشت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت گفت: ملت‌های آزاده جهان از این حادثه تلخ غم زده شدند و کشورهایی نیز اعلام عزای عمومی کردند که تا پیش از این بی سابقه بوده است.

وی در پایان از مردم بخش کاخک و شهرستان گناباد به عنوان مردمی مؤمن و ولایی یاد و از همدلی و همراهی مسؤولان و مردم قدردانی کرد.

گفتنی است؛ حجت الاسلام ایزدی در پایان با قدردانی از خدمات ۱۷ ساله حجت‌الاسلام خاکشور در مدت تصدی مسؤولیت امامت جمعه بخش کاخک، با قرائت حکم مسؤولیت حجت‌الاسلام حسین خاتوتی را به عنوان امام جمعه جدید این بخش معرفی کرد.

کد خبر 6123948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha